Magic Cloud Oy

Yritykset etsivät sopivan kokoisia kumppaneita IT-ulkoistuksiin: ratkaisu hyvään palvelutasoon?

Tekemämme selvitystyön mukaan yritykset arvostavat kumppanivalinnassa yhä enemmän IT-kumppanin sopivaa kokoa. Yritykset haluavat olla IT-kumppanin merkittävä asiakas, jotta saadaan varmuutta hyvän palvelutason säilymiseen. IT-kumppanin sopiva koko nähdään myös valmiutena pysyä yrityksen kehityksessä mukana.

Selvityksessämme 39 % yrityksistä haluaisi tällä hetkellä kehittää kumppaniyhteistyötä. Yritykset haluavat nopeampaa reagointia, vähemmän yllätyskustannuksia sekä luottamusta, että asiat hoituvat sovitusti.

Tyytymättömyys olemassa oleviin kumppaneihin näkyy keskusteluissa erityisesti palvelutason näkökulmasta. Ongelmatilanteissa ei haluta hukkua tikettijärjestelmiin, vaan ongelmiin pitää reagoida nopeasti, kertoo Magic Cloudin toimitusjohtaja Timo Haapavuori.

Kokemukset ja ongelmat olemassa olevien kumppanien kohdalla saavat yritykset etsimään sopivan kokoisia kumppaneita. Yritykset näkevät, että yrityksen kokoon nähden sopiva kumppani tarjoaa parempaa palvelua sekä pyrkii kehittämään yhteistyötä aktiivisesti asiakkaansa kanssa. Halutaan, että asiat hoituvat, mutta myös saada kumppanilta se ekstramaili esimerkiksi proaktiivisuudesta.

Sopivan kokoisen kumppanin merkitys kumppanivalinnassa tarkoittaa, että yritys olisi kumppanille merkittävä asiakkuus ja toisaalta, että kumppani pystyy vastaamaan yrityksen kehitystarpeisiin osaamisen näkökulmasta. Yritykset haluavat, että kumppani on samalla puolella pöytää ja kykenee yhdessä yrityksen kanssa viemään IT-ympäristöä eteenpäin.

Asiakasrajapinnassa käydyissä keskusteluissa yritykset haluavat proaktiivista otetta tekemiseen. Palveluita ulkoistetaan osaamisen laajentamisen näkökulmasta, joten odotukset kumppanuudelle on, että osaamista jaetaan ideoiden, havaintojen ja ehdotusten kautta, kertoo Timo Haapavuori.

Timo HaapavuoriToimitusjohtaja

Timo Haapavuori on Magic Cloudin toimitusjohtaja, joka herää edelleen 26 yrittäjävuoden jälkeen joka aamu tekemään parempaa pilvipalvelua.

Puh:050 584 2585timo.haapavuori@magiccloud.fi

Magic Cloud Oy
Hallituskatu 8

Magic Cloud on vuonna 2012 perustettu pilvipalveluiden asiantuntijayritys, jonka tavoitteena on auttaa asiakkaitaan tekemään parempaa liiketoimintaa toimivalla, kustannustehokkaalla ja tarpeisiin rakennetulla pilviympäristöllä. Magic Cloud auttaa yrityksiä hybridiympäristöissä tarjoamalla Managed Cloud -palvelua omassa, asiakkaiden tarpeisiin kehitettävässä pilvessä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Magic Cloud Oy

Dan Ahlstedt on valittu Magic Cloud Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi ja tulee vahvistamaan Magic Cloudin kasvumatkaa13.12.2023 07:30:00 EET | Tiedote

Dan Ahlstedt on valittu Magic Cloudin hallituksen puheenjohtajaksi ja hän tulee vahvistamaan Magic Cloudin kasvua vahvalla kokemuksella ja osaamisellaan. Magic Cloud on kasvumatkalla Euroopan johtavaksi Managed Cloud -palveluiden tuottajaksi omalla pilvipalvelulla. Tätä kasvumatkaa vahvistamaan tarvitaan näkemystä, jolla Magic Cloudin johto voi viedä strategiaa eteenpäin.

Lähes puolet Magic Cloudin infra-asiantuntijoista on koulutettu oman trainee-ohjelman kautta14.6.2023 07:00:00 EEST | Tiedote

Magic Cloudin trainee-ohjelma käynnistyi tammikuussa 2021. Kaksi ja puoli vuotta myöhemmin lähes puolet Magic Cloudin infra-asiantuntijoista on koulutettu oman trainee-ohjelman kautta. Traineelaiset työskentelevät normaalisti osana Magic Cloudia, mutta heidän osaamisensa kehittämiselle on oma polkunsa, joka on suunniteltu henkilöiden pohjaosaamisen ja kiinnostuksen kohteiden mukaan.