Yrityspuisto Spektrin automaatiojärjestelmät uusitaan

Yrityspuisto Spektri jatkaa uudistumistaan; Assemblin uusii Kvartin ja Pilotin rakennusautomaatiojärjestelmät.

Kuvat: Spektri Business Park Oy, Kari Palsila

Pohjois-Tapiolassa Espoossa sijaitseva Spektri Business Park on alun perin 1990-luvulla valmistunut yrityspuisto. Viimeisten vuosien aikana Spektriä on modernisoitu ja uudistettu käyttäjiään varten. Nyt Spektri jatkaa uudistumistaan; Assemblin uusii Kvartin ja Pilotin rakennusautomaatiojärjestelmät.

Spektrissä on yhteensä viisi toimistotaloa; Pilotti, Duo, Trio, Kvartti ja Kvintti. Nämä rakennukset tarjoavat noin 80 eri yritykselle toimitilat Otaniemen teknologiakeskuksen kupeessa. Uusimalla kohteiden rakennusautomaatiojärjestelmät, pystytään rakennuksissa muun muassa saavuttamaan energiasäästöjä ja automatisoimaan valaistusratkaisuja. Rakennusautomaatiojärjestelmien uusiminen alkaa helmikuussa 2018 ja työt valmistuvat toukokuun alkuun 2018.

Kuvat: Spektri Business Park Oy, Kari Palsila

2500 kilometriä, 130 päivää ja 2 kaverusta – työntekijän matkassa Japanissa20.9.2018 09:12Tiedote

Assemblinin rakennusautomaatiourakoinnissa projektinhoitajana työskentelevä Tomi Lukkaroinen päätti lähteä pienelle kävelylle yhdessä kaverinsa Pekka Pönkäsen kanssa– 2 500 kilometrin kävelylle Japanin päästä päähän. 130 kävelypäivän jälkeen he saavuttivat tavoitteensa ja samalla ylittivät itsensä. Kuinka jätkien reissu sujui ja miten kaikki asiat saatiin järjestettyä?