Yrityspuisto Spektrin automaatiojärjestelmät uusitaan

Yrityspuisto Spektri jatkaa uudistumistaan; Assemblin uusii Kvartin ja Pilotin rakennusautomaatiojärjestelmät.

Kuvat: Spektri Business Park Oy, Kari Palsila

Pohjois-Tapiolassa Espoossa sijaitseva Spektri Business Park on alun perin 1990-luvulla valmistunut yrityspuisto. Viimeisten vuosien aikana Spektriä on modernisoitu ja uudistettu käyttäjiään varten. Nyt Spektri jatkaa uudistumistaan; Assemblin uusii Kvartin ja Pilotin rakennusautomaatiojärjestelmät.

Spektrissä on yhteensä viisi toimistotaloa; Pilotti, Duo, Trio, Kvartti ja Kvintti. Nämä rakennukset tarjoavat noin 80 eri yritykselle toimitilat Otaniemen teknologiakeskuksen kupeessa. Uusimalla kohteiden rakennusautomaatiojärjestelmät, pystytään rakennuksissa muun muassa saavuttamaan energiasäästöjä ja automatisoimaan valaistusratkaisuja. Rakennusautomaatiojärjestelmien uusiminen alkaa helmikuussa 2018 ja työt valmistuvat toukokuun alkuun 2018.

Kuvat: Spektri Business Park Oy, Kari Palsila

Assemblin projektiyhteistyössä maisteriopiskelijoiden kanssa28.6.2018 09:20Tiedote

Lappeenrannan Yliopiston kauppatieteiden maisteriopiskelijat Jenni Salo, Sara Anttila ja Anna Hirsimäki ovat projektikurssien huipputaitajia. Kolmikko lähti etsimään loppuvuodesta 2017 Project Course on Sustainable Business -kurssille yritystä, minne voisivat toteuttaa projektin koskien kestäviä yritysmalleja. Opiskelijat päätyivät valitsemaan projektiin Assemblinin omien kontaktiensa kautta. Mitä hyötyjä on kurssiyhteistöistä opiskelijoille ja valitulle yritykselle? Mitä tällaisella projektilla voidaan saavuttaa? Lue ja innostu kolmikon tarinasta ja projektista.