Yritysyhteistyö porvoolaisten yrittäjien ja Haaga-Helian opiskelijoiden kanssa ylitti odotukset

Yhteistyössä hyötyivät niin opiskelijat kuin mukana olleet yritykset. Opiskelijat ovat saaneet oikeita työelämän taitoja, sillä he ovat projektin aikana päässeet konkreettisesti toteuttamaan markkinointiviestintää eri kanavissa. Mukana olleet yritykset saivat opiskelijoilta hyviä kehitysehdotuksia sekä raikkaita ideoita tulevaisuutta varten.
Valmiudet työelämään
- Vaikka projekti on vienyt suuren osan lukukaudesta, se on kuitenkin myös antanut meille paljon valmiuksia työelämään, pohtii opiskelija Amanda Puuronen.
- Punaisen langan säilyttäminen ”paikallisilta paikallisille” ryhmässämme onnistui hyvin koko projektin ajan, Puuronen jatkaa.
Itä-Uudellamaalla asuvista 93 966 asukkaista projekti tavoitti kymmeniätuhansia kuluttajia loka-marraskuun aikana. Kampanjat näkyivät Instagramissa, Facebookissa, YouTubessa, LPOnetin kotisivuilla sekä paikallisradiossa. Projektin aikana ryhmät kohtasivat haasteita, mutta niistä huolimatta lopputulos oli vaikuttava.
- Tämä oli ensimmäinen kerta, kun nämä opiskelijat suunnittelivat, toteuttivat ja analysoivat aidon markkinointiviestinnän projektin yritykselle. Se vastasi ja jopa ylitti odotuksemme, kommentoi opettaja Maria Vickholm.
- Projektissa ehdottomasti hienointa oli nähdä oman työn tulokset, kommentoi opiskelija Sofia Sulonen.
Projektin ainutlaatuisuus
Erityistä oli opiskelijoiden saama tuki eri alojen ammattilaisilta. LPOnetin lisäksi opiskelijoita auttoivat Storymasterin Mats Tuominen ja Haven Porvoon Kalle Alanen. Tämä toi aivan uuden ulottuvuuden verrattuna siihen, että ohjaamassa olisivat olleet ainoastaan opettajat.
- Yleisvaikutelma oli todella positiivinen. Monen hyvän idean joukosta löytyi jopa helmiä, toteaa Storymasterin Mats Tuominen.
- Opiskelijoiden innostus ja ryhmässä toimiminen yllätti minut. Luulen, että opiskelijat ovat oppineet miten paljon turnauskestävyyttä markkinointi vaatii, Tuominen jatkaa.
Projektin alussa pyrittiin win-win tilanteeseen, jossa molemmat osapuolet hyötyisivät projektista.
- Projekti on vienyt enemmän aikaa kuin osasimme kuvitella, mutta se on kuitenkin antanut odotettua enemmän, toteaa LPOnetin myyntijohtaja Mats Åminne.
- Opiskelijat ovat tuoneet todella paljon lisäarvoa LPOnetille. Yhteistyön ansiosta saimme näkyvyyttä sekä uusia ideoita markkinointiviestintään, Åminne jatkaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Maria Vickholm, lehtori, maria.vickholm@haaga-helia.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Koulutamme liike-elämän ja palveluelinkeinojen asiantuntijoita sekä tutkimme ja kehitämme näihin aloihin liittyvää osaamista ja toimintaa. Koulutusalamme ovat liiketalous, tietotekniikka, hotelli-, ravintola- ja matkailuala, liiketoiminnan palveluratkaisut ja kielet, toimittajakoulutus, liikunta-ala sekä ammatillinen opettajankoulutus. Meille on tärkeää, että opiskelijoillamme on heti valmistuttuaan vahvat siteet työelämään. Panostamme toiminnassamme yrittäjyyteen, yhteistyöhön, innovatiivisuuteen ja kansainvälisyyteen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Ainutlaatuinen MediaGuru-sertifikaatti vahvistaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa10.9.2025 09:30:29 EEST | Tiedote
MediaGuru on markkinointialan ammattilaisille ja alasta kiinnostuneille suunnattu mediasuunnittelun verkkokoulutus. Se koostuu seitsemästä moduulista, ja kunkin moduulin suorittamisesta saa sertifikaatin. MediaGuru-sertifikaatit ovat toistaiseksi ainoa tapa todentaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa.
Riittääkö pizzaperjantai? Lähes miljoonan euron tutkimushanke selvittää yhteisöllisyyden tulevaisuutta digityössä25.8.2025 13:30:10 EEST | Tiedote
Miten työyhteisöt voivat kukoistaa digiajassa – riittävätkö etäpalaverit ja Slack-kanavat, vai tarvitaanko jotain enemmän? Syyskuussa käynnistyvä Laterna-hanke syntyi tarpeesta ymmärtää paremmin, mitä yhteisöllisyys todella tarkoittaa etä- ja hybridiajan työelämässä.
Is Pizza Friday enough? New research explores how to build workplace community in the digital era25.8.2025 13:30:10 EEST | Press release
How can workplace communities thrive in the digital age? Are Slack channels and online check-ins enough – or do we need something more? The Laterna project, which will be launched in September, was born out of a need to better understand what community really means in remote and hybrid working life.
Suomalainen ruoka maailmankartalle – valtakunnallinen kilpailu alkaa tammikuussa 202621.8.2025 08:20:19 EEST | Tiedote
Visit Finland tiedotti huhtikuussa 2025, että matkailumarkkinoinnin pääpainopiste tänä vuonna on rakentaa suomalaisesta ruoasta matkailuvaltti. Haaga-Helia ammattikorkeakoulun järjestämä kilpailu on osa kampanjaa, jonka tavoitteena on viedä suomalaista ruokakulttuuria maailmankartalle.
Tekoälypomo on kohta suomalaisten arkea, mutta kuka määrittelee eettiset pelisäännöt?3.7.2025 10:55:00 EEST | Tiedote
Koneet johtajina – kuka määrää työelämässä? -paneeli SuomiAreenassa veti paikalle täyden katsomon ja toi tekoälypohjaisen johtamisen työelämän kuumaksi puheenaiheeksi Porissa 27.6.2025. Suomeen vaaditaan yhteisiä eettisiä pelisääntöjä algoritmijohtamiselle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme