Zenato-viinimenu hurmaa Pinellassa

Turkulaisen ravintola Pinellan asiakkaita hemmotellaan loppuvuodesta uudella upealla viinimenulla. Zenato-menu on saatavilla Pinellassa 5.11.-21.12.2013 välisenä aikana.

Ravintola Pinellan loppuvuoden kruunaa upea Zenato-viinimenu.

Zenato-menupaketti sisältää kolme ruokalajia yhteensopivine viineineen. Menun on suunnitellut Pinellan keittiömestari Simo Hallikainen yhdessä Zenato-viinitilan edustajien kanssa.

Menun alkuruokana on lohta, maa-artisokkapannacottaa ja jokirapukreemia. Pääruoaksi puolestaan nautitaan saksanhirveä. Menun kruunaa tumma suklaa vadelman ja pistaasin kera. Jokaista ruokalajia täydentää tarkkaan valittu Zenato-viinitilan viini.

Zenaton viinit ovat kansainvälisesti arvostettuja ja viiniasiantuntijoiden ylistämiä. Zenato on perheomisteinen viiniliike, jonka Sergio Zenato perusti vuonna 1960. Zenaton 70 hehtaaria käsittävät viinitarhat sijaitsevat Veneton maakunnassa Luganan ja Valpolicella Classicon parhailla alueilla, jossa Garda-järven läheisyyden ansiosta vallitsee kasvuolosuhteille otollinen mikroilmasto. Tuotannon kiintopisteitä ovat Luganassa kotoperäisestä rypälelajikkeesta Trebbiano di Luganasta valmistettu valkoviini ja Valpolicellan alueella viinien aateliset Amarone ja Ripassa.

Zenaton viinifilosofia nojaa vahvasti oman alueen rikkaaseen historiaan ja kulttuuriin sekä perinteen kunnioittamiseen, mutta myös jatkuvaan uudistumiseen ja laadun kehittämiseen.

Zenato-menu lanseerataan tiistaina 5. marraskuuta järjestettävällä winemaker-illallisella, jolloin Pinellaan saapuu itse Alberto Zenato. Winemaker illallinen alkaa kello 18.30 ja vapaita paikkoja voi tiedustella Pinellasta p. (02) 445 6500 tai info@pinella.fi.

Keittiömestari Simo Hallikainen
simo.hallikainen@pinella.fi

Ravintola Pinellan loppuvuoden kruunaa upea Zenato-viinimenu.

Pinella
Vanha Suurtori 2
20500 Turku

02 445 6500, info@pinella.fihttp://www.pinella.fi

Ravintola Pinella: perustettu 1848, päivitetty 2020.

Olohuoneesi Aurajoen liplatuksessa, historiallisen Turun sydämessä, vilkkaan kulttuurikaupungin sykkeellä. Kasvisten juhlaa, Aasian makuja ja hyvää fiilistä yhteisessä pöydässä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pinella

Maailmanluokan rakkautta ruokaan ja leipureihin27.2.2019 09:52:00 EET | Kutsu

Turkulaisten oma klassikko Pinella avasi keväällä ovensa maailmalle, kun ravintola sai uuden, ruokaa rakastavan tehomiinin. Ravintolapäällikkö Laura Vähätalo aloitti talvikauden pohjoismaisilla mauilla ja keittiömestari Kim Mustonen tuo Aurajoen rannalle tuoretta kokemusta Michelin-ravintoloista Suomesta ja maailmalta. Pinellan ainutlaatuista ravintolahistoriaakaan ei ole unohdettu. Uudella kevätmenulla nähdään 5.3. alkaen mm. 40-, 50- ja 60-lukujen menuista löytyneiden aarteiden inspiroima "Pinellan klassinen kolminen", tietysti Mustosen tyyliin.