Alko Oy

Juhannus on kesän huippusesonki Alkossa6.6.2016 09:28 | Tiedote

Juhannusviikolla Alkon myynti kasvaa noin 60 prosentilla normaaliin kesäviikkoon verrattuna. Tällöin myymälöissä vierailee lähes 1,4 miljoonaa asiakasta. Juhannus on joulun jälkeen Alkon toiseksi vilkkain sesonki. Juhannus on grillauksen ja suomalaisen ruoan juhlaa. Sillin ja muiden kalaruokien palanpainikkeena nautitaan muun muassa akvaviittia, jota myydään noin 180 prosenttia normaalia enemmän. Puna- ja valkoviinien myynti kasvaa suurin piirtein 70 prosentilla ja roseeviinien 65 prosentilla. Myös kuohuvien myynti kasvaa reilusti, sillä kuohuviinejä myydään 76 prosenttia verrokkiviikkoa enemmän. Juhannuksena suomalaisille maistuvat myös lonkerot, joita myydään noin 90 prosenttia normaalia viikkoa enemmän. Oluiden myynti kasvaa keskikesän juhlan aikaan 40 prosentilla. Alkoholittomien juomien myynti kasvaa 75 prosentilla. Juhannuksen vaikutusta myyntiin on arvioitu vuoden 2015 myyntilukujen perusteella Mitä kesäherkkujen seuraksi? ”Uudet perunat höyryävät lautasella, ja niiden seurana o

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Viimeinen
  • >>