SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 19 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

S-ryhmän keskeiset liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, rautakauppa sekä rahoituspalvelut.  S-ryhmän vähittäismyynti oli vuonna 2018 noin 11,5 miljardia euroa, ja se oli suurin yksityinen työllistäjä Suomessa yli 38 000 työntekijällään.

S-ryhmä palkkaa ensi kesänä 12 000 nuorta: ”Tilannearvioissa on alueellista vaihtelua”22.1.2021 09:53:44 EET | Tiedote

S-ryhmä työllistää kesällä 2021 ympäri Suomen noin 12 000 nuorta myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissään. Arvio on lähes sillä tasolla, jolla kausiapualaisia työllistettiin ennen koronakriisiä. Nuorille halutaan välittää toiveikkaita signaaleja ja katsoa kesään jo luottavaisesti. Koronatilanteen kehittymistä kuitenkin seurataan tiiviisti koko ajan.

MSC-sertifikaatteja kalatiskeille, QR-koodeja tonnikalapurkkeihin – S-ryhmä auttaa valitsemaan vastuullista kalaa14.1.2021 08:32:03 EET | Tiedote

S-ryhmä haluaa tehdä vastuullisen kalan valitsemisen asiakkaille aiempaa helpommaksi. Rainbow-tonnikalapurkista löytyy nyt QR-koodi, jonka avulla voi jäljittää ostamansa tonnikalan matkan valtamerestä purkkiin ja kaupan hyllylle. Myymälöiden kalatiskien vastuullisuussertifiointi puolestaan etenee Food Market Herkuista muihin marketkaupan ketjuihin. Tammikuun aikana peräti 14 myymälän kalatiski saa MSC-sertifikaatin.

Edelläkävijyys vastuullisuusasioissa toi kaikille Pohjois-Karjalan Sokos Hotelleille kestävästä matkailusta kertovan Sustainable Travel Finland -tunnuksen11.1.2021 13:00:00 EET | Tiedote

Break Sokos Hotellit Koli ja Bomba sekä Joensuun Original Sokos Hotellit Vaakuna ja Kimmel ovat saaneet joulukuussa 2020 Sustainable Travel Finland -tunnuksen. Tunnuksen saa, kun täyttää Visit Finlandin luoman kestävän kehityksen kriteeristön, joka huomioi niin hotellin ekologisen, taloudellisen, sosiaalisen kuin kulttuurisen kestävyyden. Hotelleja operoivalle Pohjois-Karjalan Osuuskaupalle ihmisten, luonnon ja oman maakunnan hyvinvointi on koko toiminnan lähtökohta, jonka eteen on jo pitkään tehty monipuolisesti työtä.

Uudenvuodenlupaukset näkyvät ostoskoreissa: 20 % enemmän hedelmiä, 20 % vähemmän makeisia7.1.2021 08:36:01 EET | Tiedote

Joulun herkuttelujen jälkeen moni suomalainen haluaa syödä hieman kevyemmin ja terveellisemmin, ja tämä näkyy myös ruokaostoksissa. Tammikuussa myydään tavallista enemmän tuoreita hedelmiä ja kasvispakasteita, kun taas karkkien ja sipsien myynti laskee, osoittaa S-ruokakauppojen myyntidata vuosilta 2018-2020. Myös tipattoman tammikuun viettäjät näkyvät tilastoissa.

Huippuluokan ruokainnovaatioilla työpaikkoja ja hyvinvointia5.1.2021 10:34:59 EET | Tiedote

Suomalainen menestysresepti on vaikutukseltaan tärkein kotimainen ruoka-alan kilpailu. Innovaatiokilpailun palkinto on aidosti yrityksiä ja samalla myös ihmiselämiä mullistava. Tänä vuonna MTV:llä nähtävä kilpailu palkitsee voittajansa television ruokaohjelmiakin vertailtaessa poikkeuksellisen merkittävällä tavalla. Kahden ensimmäisen kauden voittajatuotteet Rostis ja Boltsi ovat olleet todellisia ruokahittejä. Seuraavia menestysreseptejä haetaan nyt.

S-ryhmä ennustaa: tänä vuonna tiedossa kaikkien aikojen leivontajoulu15.12.2020 08:02:05 EET | Tiedote

Moni haluaa tänä vuonna panostaa itse tehtyihin jouluherkkuihin, koska jouluun valmistautumiseen on tavallista enemmän aikaa. Koronavuosi on tuonut mukanaan leivontabuumin: esimerkiksi jauhojen myynti kasvoi S-ruokakaupoissa maalis-lokakuussa 24 %. Tänä vuonna nähtäneenkin esimerkiksi piparkakkutalojen kilpavarustelua sosiaalisessa mediassa. Myös mausteisista joululeivistä ennustetaan hittiä.

Rostis ja Boltsi etsivät seuraajaa – keksitkö sinä seuraavan ennätyksiä rikkovan hitin ruokakauppoihin?8.12.2020 08:30:00 EET | Tiedote

S-ruokakauppojen paistopisteillä koettiin syksyllä ennennäkemätöntä kuhinaa, kun himoitut Rostikset vietiin käsistä sitä mukaa, kun niitä ehdittiin paistaa myyntiin. Onko sinulla tai yritykselläsi kunnianhimoinen idea ruokakauppojen seuraavaksi hittituotteeksi? Tilaisuutenne on tullut, sillä Suomalaisen Menestysreseptin kolmannen tuotantokauden haku on nyt käynnissä!

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa vastaa kotimaanmatkailijoiden toiveisiin – joensuulainen hotelli Kimmel aloittaa ison uudistuksen ja lähtee luomaan nykykarjalaista luksusta.7.12.2020 08:04:23 EET | Tiedote

Pielisjoen rannalla sijaitsevassa Original Sokos Hotel Kimmelissä alkavat laajat uudistustyöt 7. joulukuuta. Uudistus nostaa hotellin houkuttelevaksi elämyskohteeksi ja Itä-Suomen ykköstapahtumahotelliksi. Pohjois-Karjalan Osuuskauppa uskoo vahvasti matkailun kasvuun alueella ja tukee kasvukehitystä investoimalla 19 miljoonaa euroa hotelli Kimmelin uudistamiseen vuosina 2020–2023.

SOK:n hallintoneuvosto lahjoitti lapsille iloa ja valistusta4.12.2020 09:27:18 EET | Tiedote

SOK:n hallintoneuvosto on tuttuun tapaan myöntänyt 25 000 euron joululahjoitukset. Tänä vuonna tukea jaetaan yhteensä kahdeksalle toimijalle. Lähes puolet avustussummasta menee jälleen lasten ja nuorten kanssa toimiville tahoille, sairaalaklovnien toimintaan, ympäristökasvatukseen ja ehkäisevään päihdetyöhön. Loput avustussummasta on myönnetty muun muassa lapsikuolemaperheiden vertaistukitoimintaan ja hankkeelle, joka tähtää ilon ja virkistyksen tuomiseen muistisairaiden ja heidän hoitajiensa elämään.

Ehkäisy on parasta suojausta: Prisma ja Finlayson koronan vastaiseen taistoon4.12.2020 08:00:00 EET | Tiedote

Prisma ja Finlayson päättivät osallistua koronan vastaiseen taisteluun laajalla rintamalla toteuttamalla maskitalkoot Prismoissa – aloittaen pääkaupunkiseudun HOK-Elannon Prismoista. Talkoot pitävät sisällään uudenlaista aktiivista maskien esiin nostamista Prismojen sisääntuloporteilla, myymäläkampanjointia sekä mediamainontaa. Tavoitteena on saada lisättyä maskien käyttöä julkisissa tiloissa.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Viimeinen
  • >>

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 19 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

S-ryhmän keskeiset liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, rautakauppa sekä rahoituspalvelut.  S-ryhmän vähittäismyynti oli vuonna 2018 noin 11,5 miljardia euroa, ja se oli suurin yksityinen työllistäjä Suomessa yli 38 000 työntekijällään.