Suomen Kauppakeskusyhdistys ry

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry on kauppa- ja ostoskeskusten järjestö, jonka toiminnassa omistajat, kauppa, palvelut, alan asiantuntijat ja kauppakeskusjohto kohtaavat. Järjestön jäseninä ovat maan merkittävimmät kauppakeskukset ja kauppakeskusomistajat.

http://www.kauppakeskusyhdistys.fi

Kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi 4,4 prosenttia heinä-syyskuussa31.10.2019 09:00:00 EET | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten vertailukelpoinen* kokonaismyynti nousi heinä-syyskuussa 4,4 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Kokonaismyynnin kasvu oli vauhdikkainta koko Kauppakeskusyhdistyksen indeksien vuoden 2012 lopulta alkaneessa historiassa. Tilastokeskuksen ennakkotieto osoittaa myös koko vähittäiskaupalle ripeätä, 3,9 prosentin kasvua kolmannella vuosineljänneksellä, mikä sekin on suurin kasvuprosentti sitten vuoden 2012. Kauppakeskusten vilkas kolmas vuosineljännes nosti myös 12 kuukauden liukuvan tarkastelujakson myynnin kasvun 1,6 prosenttiin.

Kauppakeskusbarometri 2019: Kauppakeskusliiketoiminnan toimintaympäristön haasteet kasvattavat keskusten välisiä eroja9.10.2019 09:30:00 EEST | Tiedote

Toimintaympäristön muutokset haastavat kauppakeskusliiketoimintaa. Tiiviissä kaupunkirakenteessa sijaitsevilla suurilla kauppakeskuksilla arvioidaan olevan parhaat edellytykset vastata tulevaisuuden asiakastarpeisiin. Erilaisten palvelujen merkitys kasvaa vuosi vuodelta kauppakeskusten menestystekijänä ja asiakkaiden houkuttelijana, mikä korostaa kauppakeskusten roolia elämysten tarjoajana ja kohtaamispaikkana. Keskukset vastaavat tulevaisuuden haasteisiin erilaistumisella, liike- ja palvelukonseptien uudistamisella sekä asiakastiedon paremmalla hyödyntämisellä.

Kauppakeskusten huhti-kesäkuun kokonaismyynti kasvoi 1,5 prosenttia edellisestä vuodesta27.8.2019 12:15:00 EEST | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten vertailukelpoinen* kokonaismyynti nousi huhti-kesäkuussa 1,5 prosenttia verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Kasvuvauhti hiipui hienoisesti ensimmäiseen vuosineljännekseen verrattuna. Huhtikuun kokonaismyynti laski viime vuoteen verrattuna, kun taas toukokuussa myynti oli selkeästi edellistä vuotta vilkkaampaa. Kauppakeskusten kävijämäärä kääntyi nyt hienoiseen nousuun: vuoden toisella neljänneksellä kävijöitä oli 0,5 prosenttia enemmän kuin vuonna 2018 vastaavalla ajanjaksolla. 12 kuukauden liukuvalla tarkastelujaksolla kokonaismyynti kasvoi 0,7 prosenttia ja kävijämäärän muutos jäi nollaan.

Kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi lähes kaksi prosenttia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä6.5.2019 09:30:00 EEST | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten vertailukelpoinen* kokonaismyynti nousi 1,9 prosenttia vuoden 2019 tammi-maaliskuussa verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Myynnin kasvu oli reippainta maaliskuussa. Ensimmäisen neljänneksen kävijämäärä pysyi täsmälleen edellisen vuoden tasolla. 12 kuukauden rullaavalla tarkastelujaksolla myynti nousi 0,8 prosenttia, mutta kävijämäärä laski 0,6 prosenttia.

Vuoden kauppakeskusteko 2019: Brändi-ilmeen ja arvojen uusiminen nosti kauppakeskus Skanssin uuteen kukoistukseen16.4.2019 15:46:01 EEST | Tiedote

Kauppakeskus Skanssi on voittanut Suomen Kauppakeskusyhdistyksen järjestämän Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun. Turussa sijaitseva kauppakeskus on vuoden 2018 aikana uudistanut johdonmukaisesti brändi-ilmettään, jonka kattoteema on selkeä ja antaa loistavan alustan erilaisille elämyksellisille teoille ja tempauksille ympäri vuoden. Samassa luotiin uusi ”Skanssaus”-kieli mukaan tehosteena markkinointiviestintään.

Kauppakeskusten kokonaismyynti laski hienoisesti vuoden viimeisellä neljänneksellä18.2.2019 09:00:00 EET | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten vertailukelpoinen* kokonaismyynti laski 1,1 prosenttia vuoden 2018 loka-joulukuussa verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Pääkaupunkiseudulla myynti laski 0,5 prosenttia, muilla suurilla kaupunkiseuduilla 2,7 prosenttia ja muualla Suomessa 0,7 prosenttia. Myynnin pudotus oli jyrkintä lokakuussa. Alkuvuoden vahva kasvu nosti koko vuoden kokonaismyynnin tasan prosentin suuremmaksi kuin edellisenä vuonna.

Kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi 0,9 % vuoden kolmannella neljänneksellä29.10.2018 08:44:49 EET | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten vertailukelpoinen* kokonaismyynti kasvoi 0,9 prosenttia vuoden 2018 heinä-syyskuussa verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Kolmannen neljänneksen kasvu oli vuoden alkupuoliskoa hitaampaa. Myynti kasvoi selkeästi elokuussa, kun taas heinä- ja syyskuussa myynti oli lähellä vuoden 2017 tasoa. Kokonaismyynti jatkoi kasvuaan pääkaupunkiseudulla ja muissa suurissa kaupungeissa. Muualla Suomessa myynti sen sijaan laski edelliseen vuoteen verrattuna.

Kauppakeskusten myynti kasvoi 1,6 % vuoden toisella neljänneksellä20.8.2018 08:14:52 EEST | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten vertailukelpoinen* kokonaismyynti kasvoi 1,6 prosenttia vuoden 2018 toisella neljänneksellä verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Myynti kasvoi pääkaupunkiseudulla ja pääkaupunkiseudun ulkopuolisissa suurissa kaupungeissa, kun taas muualla Suomessa myynti laski hienoisesti. Kauppakeskusten myynnin kehitys on kuluvan vuoden ensimmäisellä puoliskolla ollut vähittäiskaupan yleistä kehitystä maltillisempaa

Kauppakeskusteko 2018: Suomen ensimmäinen pop-up kauppakeskus Pikkulaiva on rohkea kaupallinen innovaatio12.4.2018 14:15:00 EEST | Tiedote

Kauppakeskus Pikkulaiva nousi Espoonlahteen heinäkuussa 2017 Suomen ensimmäisenä pop-up kauppakeskuksena. Idean keksi ja toteutti Citycon, joka päätti rakennuttaa omistamansa kauppakeskus Lippulaivan tilalle uuden keskuksen. Lähialueen palvelut ja vuokralaisten liiketoiminnan jatkuvuus haluttiin kuitenkin turvata rakennushankkeen aikana ja näin sai alkunsa Suomessa ennennäkemätön pop-up kauppakeskus. Väliaikainen kauppakeskus Pikkulaiva palvelee siihen saakka, kunnes uusi valmistuu vuonna 2021.

Kauppakeskusten myynti kasvoi 1,7 % vuonna 201716.2.2018 10:19:06 EET | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten kävijämäärä kasvoi 2,2 ja kokonaismyynti 1,7 prosenttia vuonna 2017. Pääkaupunkiseudulla myynti kasvoi vertailukelpoiseen kauppakeskuskantaan verrattuna 2,2 prosenttia edellisestä vuodesta, kun muualla Suomessa kasvu jäi reiluun prosenttiin. Vuoden viimeisellä neljänneksellä myynti kasvoi 2,6 prosenttia ja joulukuussa peräti 4,6 prosenttia edellisen vuoden vastaaviin ajanjaksoihin verrattuna. Kävijämäärien kasvu oli puolestaan loppuvuodesta hitaampaa kuin vuoden alussa.

Kauppakeskusbarometri 2017: Piristynyt taloustilanne siivittää kauppakeskusten menestystä12.10.2017 10:00:00 EEST | Tiedote

Kauppakeskusten lähitulevaisuuden näkymät ovat positiivisia: piristynyt taloustilanne ja kuluttajien vahva luottamus siivittävät myynnin ja kävijämäärien kasvua. Kauppakeskusten tarjonta on voimakkaassa murroksessa, ja erilaisten palvelujen osuus kauppakeskusten tarjonnassa kasvaa perinteisten toimialojen, kuten tavaratalojen ja pukeutumisen kustannuksella. Pääkaupunkiseudun suuret kauppakeskukset nähdään tulevaisuuden menestyjinä.

Kauppakeskusteko 2017: Kortteli nosti Kampin uusiin korkeuksiin6.4.2017 15:37:04 EEST | Tiedote

Kampin kauppakeskuksen ylimmissä kerroksissa sijaitseva Kortteli toteutti erinomaisesti kehittäjien vision uudesta ravintola- ja palvelutarjonnan standardista, arvioi Kauppakeskusteko 2017 -kilpailun raati ja valitsi uuden konseptin vuoden 2017 kauppakeskusteoksi. Tuomaristo kiitti Korttelia erityisesti sen avaamisen hyvästä ajoituksesta. Kokonaisuus tarjoaa monipuolisia ravintolapalveluita sopivasti juuri nyt, kun ulkona syöminen on tullut olennaiseksi osaksi kaupunkikulttuuria. Korttelissa on myös onnistuttu hyödyntämään asiakkaiden arvostus ja kiinnostus huippukokkeja kohtaan.
  • 1
  • 2
  • Viimeinen
  • >>

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry

Suomen Kauppakeskusyhdistys ry on kauppa- ja ostoskeskusten järjestö, jonka toiminnassa omistajat, kauppa, palvelut, alan asiantuntijat ja kauppakeskusjohto kohtaavat. Järjestön jäseninä ovat maan merkittävimmät kauppakeskukset ja kauppakeskusomistajat.

http://www.kauppakeskusyhdistys.fi