Wolfcom

Viestintätoimisto Wolfcom Boutique PR- and Communications, Helsinki, Finland

Tiedotteet
112
Valikko

IT-talo Nortal palkkaa satoja, henkilöstömäärä kasvaa tänä vuonna puolella22.5.2018 14:12 | Tiedote

Liiketoiminnan- ja IT-alan konsultti sekä ohjelmistotoimittaja Nortal vahvistaa asemiaansa viidellä kotimarkkina-alueellaan Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Liettuassa ja Omanissa. Virossa vuonna 2000 perustettu yhtiö muutti nimensä Nortaliksi ostettuaan vuonna 2011 suomalaisen ohjelmistotoimittaja CCC Corporationin. Täysin työntekijöidensä omistaman Nortalin tavoitteena on palkata tänä vuonna 300 uutta työntekijää varmistamaan lisääntyneiden asiakasprojektien toimitukset. Myös Suomessa Nortalin toiminta on kääntynyt kannattavaksi ja yhtiön rekrytointitarve on liiketoiminnan ja asiakkuuksien kasvaessa huomattava.

Lahden armoton Red Bull 400 kisattiin helteisessä säässä – Iivo Niskaselle pronssia12.5.2018 20:02 | Tiedote

Kansainväliset mäkihyppystadionit valloittanut ylämäkijuoksutapahtuma Red Bull 400 järjestettiin tänään Lahden suurmäessä. Lähes 700 kisaajaa testasi äärirajojaan helteisessä auringonpaahteessa, pyrkien nousemaan mäkimontun pohjalta Lahden suurmäen huipulle. Suomen urheilutähdistöä kisassa edustivat hiihtäjistä maailmanmestari ja olympiavoittaja Iivo Niskanen ja olympiavoittaja Sami Jauhojärvi, yhdistetyn Ilkka Herola ja Leevi Mutru sekä lumilautailulegenda Eero Ettala. Ammattiurheilijoista paras oli Iivo Niskanen, joka sijoittui kolmanneksi. Voittoon ylsi suunnistusta aktiivisesti harrastava Mikko Patana ja toiseksi sijoittui hiihtotaustan omaava Juho Veikkolainen. Naisten sarjan voitti epävirallisen halli-ME:n vuonna 2017 juossut maratoonari Laura Manninen.

Tekoälyhaaste on saanut liikkeelle jo kymmeniä tuhansia suomalaisia9.5.2018 13:12 | Tiedote

Reaktorin ja Helsingin yliopiston esittämän tekoälyhaasteen tavoitteena on, että yksi prosentti Suomen väestöstä kouluttautuisi kuluvan vuoden aikana tekoälyn perusteisiin. Haasteen ratkaisemiseksi tarjotaan kaikille avoin, tekoälyn perusteisiin käytännöllisten esimerkkien kautta pureutuva ilmainen Elements of AI -verkkokurssi. 14. toukokuuta avautuvalle kurssille on ilmoittautunut jo yli 20 000 ihmistä ja työntekijöilleen tekoälykoulutusta ovat lupautunut antamaan jo yli 100 organisaatiota, kuten OP, Nordea, Fazer, Elisa, Finnair, Stora Enso ja Kesko. Kahden opintopisteen arvoisen tekoälyn peruskurssin suorittaminen soveltuu kaikille työtilanteesta, toimialasta ja iästä riippumatta.

Ilmainen AI-verkkokurssi kouluttamaan suomalaisia tekoälyn perusteisiin3.5.2018 12:12 | Tiedote

Helsingin yliopisto ja Reaktor esittävät avoimen tekoälyhaasteen, jonka ensimmäisenä tavoitteena on kouluttaa yksi prosentti suomalaisista (n. 54 000 ihmistä) paitsi ymmärtämään mitä tekoäly on, myös tunnistamaan sen tuomia mahdollisuuksia. Haasteen ratkaisemiseksi tarjotaan kaikille avoin Elements of AI -verkkokurssi, joka pureutuu tekoälyn perusteisiin käytännöllisten esimerkkien kautta. Kurssin ensimmäinen versio avataan yleisölle 14.5. Kahden opintopisteen arvoisen tekoälyn peruskurssin suorittaminen soveltuu kaikille työtilanteesta, toimialasta ja iästä riippumatta.

Kutsu medialle: Kansallinen tekoälyhaaste ja kaikille avoin sekä ilmainen Elements of AI -kurssi. Esittely 3.5. kl 1026.4.2018 10:45 | Tiedote

Tekoälyn, koneoppimisen ja robottien roolit työelämässä ja arjessamme ovat nykyhetken kuumimpia, mutta samalla myös hämmentävimpiä puheenaiheita. Useimmille meistä on edelleen epäselvää, mitä ne käytännössä tuovat, vievät, tekevät ja tarkoittavat. Uhkaako robotti työpaikkaani vai voisinko hyödyntää tekoälyä omassa elämässäni? Mitä tekoäly ylipäätään on? Helsingin Yliopisto ja Reaktor esittävät kaikille avoimen tekoälyhaasteen. Sen ratkaisemiseksi esitellään kansallinen Elements of AI, eli tekoälyn perusteet -kurssi suomalaisten tekoäly-osaamisen laajentamiseksi. Kurssin esittely medialle torstaina 3.5. kl 10-11.30 (Reaktor, Yliopistonkatu 4, 6. krs.)

Universal Music vahvisti asemaansa Suomen suurimpana musiikkialan yhtiönä19.4.2018 10:30 | Tiedote

Universal Music on vankistanut asemaansa Suomen suurimpana musiikkialan yhtiönä lähes 33 % markkinaosuudella kokonaismarkkinasta ja 35 % osuudella digitaalisesta markkinasta. Samalla kun fyysisten tallenteiden myynti jatkoi laskuaan neljänneksellä ja myös musiikin download, eli lataukset harvenivat 3 prosenttiin kokonaismarkkinan arvosta, kasvoi äänitemusiikin kokonaiskulutus vuonna 2017 ennätykselliset 8 %. Digitaalisten palveluiden kautta saatava musiikkialan tulo kasvoi yli 20 % ja suoratoisto muodostaakin jo 80 % koko suomalaisen äänitealan arvosta. Universal Music ennustaa suoratoiston vauhdittavan musiikin kulutusta kiihtyvällä tahdilla ja musiikin kulta-aikojen olevan vasta edessä.

MTV Uutisten Merja Ylä-Anttila siirtyy YLE:n toimitusjohtajaksi17.4.2018 09:59 | Tiedote

Yli 30-vuotisen menestyksekkään uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila on valittu Yleisradion toimitusjohtajaksi 1. syyskuuta 2018 alkaen. MTV Uutisten vt. päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n vt. toimitusjohtajaksi on nimitetty uutistuotantojohtaja Tomi Einonen. Ylä-Anttila jatkaa MTV:n palveluksessa elokuun loppuun saakka, tukien siirtymäkauden ajan Einosta uusissa tehtävissään.

Vuoden Keittiöteko taas haussa28.3.2018 09:30 | Tiedote

Ammattikeittiöiden toiminnan kehittämiseen ja ruokailijoiden ateriointielämyksen parantamiseen kannustava Vuoden Keittiöteko -kilpailu käynnistyi kolmannen kerran. Kilpailussa etsitään suomalaista keittiötekoa tai -tiimiä, joka luo ravintolaan uusia toimintamalleja, teknologiaa tai palveluita, joilla tuotetaan niin ruoan tekijöille, kuin aterian nauttijoillekin uudenlaista, ennakkoluulotontakin lisäarvoa. Suomalaisen foodtech-yhtiö Fredmanin jakama Vuoden Keittiöteko -palkinnon tarkoitus on kannustaa ravintola- ja suurkeittiöalan toimijoita uudistamaan vanhoja, toimimattomiksi havaittuja toimintamallejaan ja tehostamaan niin ravintolan kuin koko Suomen yhteisten varojen käyttöä mausta ja laadusta tinkimättä.

Virolainen muotitalo Baltika tuo suosikkimerkkinsä Montonin Suomeen28.3.2018 07:44 | Tiedote

Baltian suurin muotitalo, virolainen Baltika Group aloittaa asiakaskuntansa palvelun myös Suomessa. Ensimmäisenä askeleena ovat Monton-brändimyymälät, joissa esitellään selkeästä suunnittelustaan ja korkeasta laadustaan tunnetun Viron suosituimman, erityisesti naisten muotiin erikoistuneen sarjan valikoimia. Monton Iso-Omena avattiin helmikuussa Espoossa ja seuraava myymälä avautuu Helsingin keskustaan. Lisäksi Baltikan kaikki muotibrändit käsittävä andmorefashion.com-verkkokauppa on laajennettu palvelemaan myös suomalaisia asiakkaita.

Mikko Mollberg Naughty BRGR -ravintolaketjun uudeksi toimitusjohtajaksi21.3.2018 08:44 | Tiedote

Burger King ja Wayne’s Coffee -ketjut Suomeen lanseerannut Mikko Mollberg (46) on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Naughty BRGR:n perustaja Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Naughty BRGR Oy:n nykyinen toimitusjohtaja ja osakas Tomi Ruuskanen siirtyy yhtiön päätoimiseksi hallituksen puheenjohtajaksi.

Burgerimies Herlevi laajentaa Naughty BRGR -ravintolaketjunsa Jyväskylään1.3.2018 13:56 | Tiedote

Suomen ensimmäinen Top Chef ja Subin uuden Burgerimies-TV-sarjan tähti, keittiömestari Akseli Herlevi laajentaa Naughty BRGR-hampurilaisravintoketjunsa Jyväskylään. Burgereihin viime vuosina erikoistunut Herlevi haluaa tarjota Jyväskylän kävelykeskustan keskeisimmälle liikepaikalle avautuvassa ravintolassaan perinteikkään opiskelijakaupungin hinta-laatu -suhteeltaan parhaan burgerielämyksen. Kolmikulmaan avautuva Naughty BRGR Jyväskylä tulee käsittämään myös kaupungin suurimman, täysin anniskeluoikeuksin varustetun aurinkoterassin ruokailumahdollisuuksineen.

Viro vetää matkailukohteena – viime vuodesta ennätyksellinen28.2.2018 12:52 | Tiedote

Viron matkailu on jo kahdeksatta vuotta tasaisessa kasvussa. Vuodesta 2017 muodostui 2,15 miljoonalla ulkomailta saapuneella matkailijalla ja heidän viettämällään 6,5 miljoonalla hotelliyöllä kaikkien aikojen suosituin*. Virossa nähdään kasvun tekijänä matkailusektorin yhä systemaattisempi yhteistyö maan houkuttelevuuden kasvattamisessa ja uusien matkailupalveluiden kehittämisessä. Myös Viron suurin hotellikompleksi, Tallinnan Original Sokos Hotel Viru teki sisarhotellinsa Solo Sokos Hotel Estorian kanssa kävijäennätyksensä, kasvattaen vuonna 2017 myytyjä huoneita edellisvuoden ennätyksestä lähes 2000:lla.

Lidlillä suurin osuus vastuullista MSC-sertifioitua kalaa omien tuotemerkkien valikoimissa28.2.2018 10:01 | Tiedote

Suomen kolmesta suurimmasta kauppaketjusta Lidlillä on suurin prosentuaalinen osuus MSC-sertifioituja kala- ja äyriäistuotteita ketjujen omien tuotemerkkien valikoimissa. Tämä käy ilmi Marine Stewardship Councilin (MSC) tammikuussa 2018 toteuttamassa vähittäiskaupan tutkimuksessa. Ketjujen omia tuotemerkkejä ovat esimerkiksi Lidlin Ocean Sea, S-ryhmän Rainbow ja Keskon Pirkka. MSC-ympäristömerkki kertoo kuluttajille, että tuote on peräisin kestävästä kalakannasta ja jäljitettävissä merestä lautaselle.

Akseli Herlevi tutkimusmatkalla maailman parhaan hampurilaisen kehittämiseksi – Burgerimies starttasi Subilla22.2.2018 11:24 | Tiedote

Hampurilaisosaamisestaan tunnetun keittiömestari Akseli Herlevin ja suomalaiskuluttajille tuoreet hampurilaissämpylät leipovan Vaasan yhteistyö suomalaisen hampurilaiskulttuurin kehittämiseksi on tuottanut hedelmää – tai vähintään mielenkiintoisia hampurilaisia. Yhteistyö Vaasanin kanssa mahdollisti Akseli Herleville tutkimusmatkoja legendaaristen hampurilaisreseptien ja niiden valmistustekniikoiden pariin autenttisissa ympäristöissään. Herlevin oman ja Vaasan hampurilaisosaamisen kartuttaminen jalostui matkan varrella myös suuren yleisön informoimiseksi, sillä burgerimiehen tutkimusmatkoista syntyi Suomen ensimmäinen hampurilaisiin ja herkuttelumatkailuun erikoistunut TV-sarja. Eilen keskiviikkona Subilla startanneen Burgerimiehen avausjakso tavoitti yli 200 000 hampurilaisfania.

Kutsu: Medialounaalta parempaan tulevaisuuteen keskiviikkona 29.11. kello 11.00 @ Perho22.11.2017 10:14 | Tiedote

Ruokahävikin vähentäminen on yksi Suomen ja koko globaalin ruokapolitiikan keskeisimpiä haasteita. Sen puolittamiseksi on asetettu niin YK:n, kuin EU-komissionkin tasolla kunnianhimoiset tavoitteet, mutta voiko yksittäinen kuluttaja Suomessa vaikuttaa suureen kuvaan? Haluamme käsitellä tähdellistä asiaa hyvällä maulla ja kutsumme median edustajat Perho Liiketalousopiston ja leipomoyhtiö Vaasanin yhdessä isännöimälle medialounaalle Ravintola Perhoon keskiviikkona 29. marraskuuta kello 11.00 (sisäänkäynti Ravintola Perhon pääovesta Mechelininkatu 7, Helsinki).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Viimeinen
  • >>

Viestintätoimisto Wolfcom Boutique PR- and Communications, Helsinki, Finland