Wanha SatamaWanha Satama

ENERGIATEHOKKUUS JA SISÄILMAONGELMAT ESILLÄ KORJAUSRAKENTAMINEN 14 -TAPAHTUMASSA 4.2.2014

Helsingin Wanhassa Satamassa jo viidettä kertaa järjestettävässä KORJAUSRAKENTAMINEN 14 – tapahtumassa paneudutaan tänä vuonna energiatehokkuuteen ja sisäilmaongelmiin.

Rakennuksien sisäilmasto ja energiatalous

- Energiatehokkuus ja energiasuunnittelu ovat avaintekijöitä korjausrakentamisessa. Energiatehokkuuteen pitää kiinnittää huomiota ja sen merkitys korjausrakentamisessa on huomattava. Myös sisäilmaongelmat ovat olleet esillä viime aikoina. Sisäilmaongelmia kyllä tutkitaan mutta mitään ei saada selville. Mistä tämä johtuu? Mm.näihin asioihin saadaan vastaus tapahtumassa, kertoo tapahtuman tuottaja Irina Liimatainen.

Tapahtuman seminaarit on jaettu neljään osioon. Omat kokonaisuudet on isännöitsijöille ja taloyhtiöille joissa käsitellään mm. korjaushankkeiden- sekä riskien hallintaa, rakennuttajille ja urakoitsijoille suunnatussa seminaarissa käsitellään mm. sisäilmastoa ja energiatehokkuutta, suunnittelijoille ja arkkitehdeille suunnatussa seminaarissa käsitellään mm. lähiökerrostalojen korjausrakentamista. Sekä omana osana on myös hanke-esittelyt.

Rikollisuus rakennustyömailla

Rakennustyömailla tapahtuva rikollisuus on kasvava haitta. Valvonta rakennustyömailla on tehostunut mutta se ei ole kuitenkaan poistanut rikollisuutta. Mitä asialle voidaan tehdä ja miten rikollisuutta voidaan estää? Muun muassa Finanssialan Keskusliitto on paneutunut tähän asiaan  ja ottaa siihen kantaa omassa puheenvuorossaan tapahtuman iltapäivällä.

Julkisivuyhdistyksen Tulevaisuuden oppilasasuntola - arkkitehtiopiskelijakilpailun voittajat julkaistaan tapahtumassa

Kilpailussa on tehtävänä on 1960-luvulla rakennetun oppilasasuntolan korjaussuunnittelu, julkisivujen ilmeen kohentaminen, rakennuksen energiatehokkuuden ja toiminnallisuuden parantaminen sekä pihamiljöön uusiminen. Kilpailuun osallistuvat Tampereen, Oulun ja Aalto-yliopiston arkkitehtiopiskelijat.

Kyse on Julkisivuyhdistyksen perinteisestä, jo kahdeksannen kerran järjestetystä korjausrakentamisen ideakilpailusta, johon tänä vuonna tuli ennätysmäärä ehdotuksia. Kilpailun voittaja julkistetaan klo 15.30  A-salissa.

Ohjelmapoimintoja:

Sisäilmasto ja energiatalous (sali A klo 13.00 - 13.20)

toiminnanjohtaja Jorma Säteri, Suomen Sisäilmayhdistys ry

Lähiökerrostalojen korjaus ja lisäkerrosten rakentaminen (sali C klo 15.15 - 15.35)

dosentti Anu Soikkeli, Oulun Yliopisto

Rikollisuus rakennustyömailla ja sen estäminen (sali A klo 14.40 - 15.00)

turvallisuusasiantuntija Aku Pänkäläinen, Finanssialan Keskusliitto

Aika: tiistai 4.2.2014 klo 09.30 -17.00

Paikka: Wanha Satama, Pikku Satamakatu 3-5, 00160 Helsinki

Järjestäjä: Helsingin Messut Oy Wanha Satama

Lisätiedot: tuottaja Irina Liimatainen, gsm 040 5890 115, email: irina.liimatainen@wanhasatama.com

Tapahtumaan on vapaa pääsy, median ilmoittautuminen ja akkreditointi tapahtuu paikan päällä infopisteessä.

KORJAUSRAKENTAMINEN 14 pähkinänkuoressa: Tapahtuma on viidettä kertaa järjestettävä korjausrakentamisen ammattilaisille suunnattu ammattitapahtuma. Kävijöitä odotetaan n. 800 henkilöä. Päivän ohjelma koostuu ajankohtaisista puheenvuoroista, hanke-esittelyistä sekä yhteistyökumppaneiden tapaamisista. Tapahtuman ohjelma ja lisätietoa osoitteessa: http://www.korjausrakentaminen2014.fi

Wanha Satama toimii tapahtumapaikkana erikokoisille yritystilaisuuksille ja -juhlille, seminaareille ja näyttelyille sekä messuille Helsingin ytimessä. Lisäksi järjestämme omia, pääasiallisesti B2B-tapahtumia, jotka kokoavat yhteen päättäjiä eri toimialoilta aina rakennetun ympäristön alalta markkinointiin ja sijoittamiseen. Vuosittain Wanhassa Satamassa järjestetään noin 150 tilaisuutta, messua ja tapahtumaa, joissa kohtaa 150 000 ihmistä. Toiminnallemme on myönnetty ISO 9001 -laatusertifikaatti. Helsingin Messut Oy Wanha Satama on osa alan johtavaa Suomen Messut konsernia.

Teknologia löytää tiensä keittiötyöhön ja julkiseen ruokapalveluun6.11.2017 07:28:52 EET | Tiedote