DNA Welho -liiketoiminta keskitetään yhteen yhtiöön
Antenniverkossa maksu-tv-palveluita tarjoava PlusTV (DigiTV Plus Oy) siirtyi syyskuussa 2013 DNA:n omistukseen. Osana DNA-konsernin viihdepalvelujen kehittämistä DNA yhdistää PlusTV:n ja DNA Welhon koko televisioliiketoiminnan sekä kiinteän verkon laajakaistaliiketoiminnan samaan yhtiöön 1.3.2014. Samassa yhteydessä DigiTV Plus Oy:n nimi vaihtuu DNA Welho Oy:ksi.
PlusTV:n tuote- ja palveluvalikoima paranee ja siirtyy maaliskuussa DNA Welho -brändin alle. Näin DNA:n koko televisioliiketoiminnalla ja kiinteän verkon laajakaistaliiketoiminnalla on jatkossa yksi selkeä brändi, DNA Welho, joka näkyy myös liiketoimintaa hoitavan tytäryrityksen nimessä.
"Muutoksen jälkeen tv- ja laajakaistaliiketoiminta on entistä selkeämpi kokonaisuus, jossa on kattava tuotevalikoima kaapeli-, antenni- ja laajakaistaverkkoon sekä laaja ja monipuolinen osaaminen. Muutos tukee DNA:n strategisia tavoitteita rakentaa Suomen laadukkainta viihdepalvelukokonaisuutta, jolla on myös jatkossa tutkitusti Suomen tyytyväisimmät asiakkaat", kertoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen.
Uudella nimellä jatkavaan yhtiöön siirtyvät kaikki DNA Welho -tuotemerkillä myytävät tuotteet ja palvelut sekä niihin liittyvät asiakkuudet ja henkilökunta. Siirrolla ei ole vaikutusta DNA-konsernin tulokseen eikä henkilöstön määrään.
DNA Welhon televisio- ja kiinteän verkon laajakaistapalvelujen sekä PlusTV:n televisiopalvelujen tilaajat siirtyvät DNA Welho Oy:n asiakkaiksi. Muutos ei vaikuta asiakassuhteeseen, mutta esimerkiksi asiakkaiden laskuilla palveluntarjoajan nimenä on jatkossa DNA Welho Oy. Asiakkaat saavat tiedon muutoksesta suoraan kotiinsa.
Teräväpiirtoa kaapelissa ja antennissa
DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. DNA:n kaapeliverkkoon kuuluu kaikkiaan noin 600 000 taloutta pääkaupunkiseudulla sekä Oulun, Lahden, Kuopion, Turun, Porin, Rauman ja Lohjan talousalueilla. DNA:n teräväpiirtokykyinen VHF-antenniverkko kattaa jo noin 85 prosenttia Suomen talouksista.
DNA:n ja PlusTV:n yhdistymisen ansiosta antennikodeissa voidaan nykyisellä kortilla seurata sekä VHF- että UHF-verkon maksu-tv-tarjontaa. Myös PlusTV:n tilaajat voivat käyttää kaikkia Antenna Ready HD -hyväksyttyjä teräväpiirtolaitteita ja seurata DNA:n antenniverkon teräväpiirtokanavia.
"Antennikodin tv-vastaanotto kannattaa ajanmukaistaa nyt, sillä esimerkiksi alkaneen vuoden kaikki merkittävimmät urheilutapahtumat televisioidaan teräväpiirtona - kuten Sotshin talviolympialaiset, Formula 1 -kausi, jääkiekon MM-kisat ja jalkapallon MM-kisat. Teräväpiirtotarjontaa on sekä maksu-tv-kanavilla että Ylen uusilla maksuttomilla HD-kanavilla", Väisänen kertoo.
Uudistuneiden pakettien kaikkia kanavia - teräväpiirtotarjontaa myöten - pääsee seuraamaan DNA:n antenniverkon näkyvyysalueella, kun kiinteistössä on DNA:n lähettimeen suunnattu VHF-antenni ja kotona Antenna Ready HD -merkitty vastaanotin.
Lisätietoja:
kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen, DNA Oy puh. 044 040 0168, pekka.vaisanen@dna.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Matkaviestinverkon tiedonsiirto yleistyy edelleen nopeasti, ja DNA:n 3G- ja 4G-verkkoihin rakennetaankin jatkuvasti lisää nopeutta, kapasiteettia ja tukiasemia. DNA:n liikevaihto vuonna 2012 oli 769 miljoonaa euroa ja liikevoitto 56 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli kolme miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. DNA ja WELHO ovat DNA Oy:lle rekisteröityjä tavaramerkkejä. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.
Tietoja julkaisijasta
DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työnantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2024 liikevaihtomme oli 1 100 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Facebookissa @DNA.fi, Instagramissa ja Threadsissa @dna_fi sekä LinkedInissä @DNA-Oyj.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj
DNA:n huhtikuun 2025 myydyimmät puhelimet ja älykellot2.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Applen iPhone 13 5G nappasi ensimmäisen sijan sekä kuluttajien että yritysasiakkaiden myydyimpien puhelinten listalla huhtikuussa. Apple piti kärkipaikkaa myös käytettyjen puhelinten listalla iPhone 12 5G -mallillaan. Huhtikuun myydyin älykello oli OnePlus Watch 3, ja Xploran mallit olivat puolestaan suosituimpia kellopuhelimia huhtikuussa.
Onko 9%&GR hyvä salasana? DNA:n tietoturva-asiantuntija muistuttaa hyvistä salasanakäytännöistä maailman salasanapäivän aattona30.4.2025 08:55:00 EEST | Tiedote
Torstaina 1.5.2025 vietetään vapun lisäksi maailman salasanapäivää, jonka tarkoitus on muistuttaa paremmista salasanakäytännöistä. Yleinen harhakäsitys on, että salasanan pitäisi näyttää kryptiseltä, jotta se suojaisi. DNA:n tietoturva-asiantuntijan mukaan käsitys on vanhentunut, sillä uudet menetelmät pystyvät purkamaan lyhyitä salasanoja helposti, vaikka ne sisältäisivät erikoismerkkejä epämääräisessä järjestyksessä.
Is 9%&GR a good password? DNA’s information security expert gives a reminder of good password habits on the eve of World Password Day30.4.2025 08:55:00 EEST | Press release
Thursday, May 1, 2025, will be – in addition to May Day – World Password Day, that promotes better password habits. It is a common misconception that a password should look cryptic in order for it to provide protection. According to DNA’s information security expert, this notion is outdated, as new methods are easily able to decrypt short passwords even if they contain special characters in a vague order.
Espanjan ja Portugalin sähkökatkot herättivät kysymyksiä – näin käy viestintäverkoille Suomessa, jos sähköt katkeavat29.4.2025 13:30:00 EEST | Tiedote
Espanjan ja Portugalin sähköt katkesivat laajasti tämän viikon maanantaina. Mediatietojen perusteella kyse oli ainakin Espanjassa maan historian pahimmasta sähkökatkosta. Katko kesti paikoin jopa lähes 20 tuntia. Esimerkiksi kodinkone-, liikenne-, valaistus- ja maksupääteongelmien lisäksi myös viestintäverkoissa syntyi katkon vuoksi suuria haasteita. Miten Suomen viestintäverkoille käy sähkökatkon sattuessa? DNA:n asiantuntija kertoo.
Färre barn än tidigare har en egen telefon24.4.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande
Färre barn än tidigare i åldern 5–7 år har en egen telefon för personligt bruk. Särskilt bland de yngsta barnen har andelen som äger en egen smarttelefon minskat, konstaterar DNA:s årliga Skolbarnundersökning.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme