Wanha SatamaWanha Satama

Arktinen ulottuvuus infrajohtamisen tulevaisuusfoorumin keskiössä

- Mitkä ovat arktisen liiketoiminnan vaikutukset suomalaiselle infra-alalle? INFRA 2014 tuo saman katon alle infra-alan johtajat ja asiantuntijat keskustelemaan alan tulevaisuuden näkymistä sekä uusista ratkaisuista toimivien markkinoiden luomiseksi. Päivän yhteen vetävä Infrapoliittinen iltapäivä käsittelee kasvavan arktisen liiketoiminnan vaikutuksia suomalaiselle infra-alalle. Iltapäivä sisältää analysoivat puheenvuorot toimialajohtaja Jouko Suokakselta (VTT), lähetystöneuvos René Södermanilta (Ulkoasiainministeriö) sekä hallitusneuvos Mikael Nybergiltä (Liikenne- ja viestintäministeriö). Lisäksi kommenttinsa keskusteluun esittävät vies-tintäjohtaja Markku Tuhkanen (Arctia Shipping Oy) ja Skandinavian liiketoimintasegmentin johtaja Timo Vikström (Lemminkäinen Infra). Infrapoliittisen iltapäivän päättää paneelikeskustelu. Infrapoliittisen iltapäivän avaa liikenneministeri Merja Kyllönen.

Monipuolinen seminaariohjelma - INFRA 2014 on tulevaisuuden infrajohtamisen edelläkävijä

Seminaariohjelma alkaa aamulla klo 9 Liikenneviraston pääjohtaja Antti Vehviläisen infra-alan tulevaisuuden haasteita keskittyvällä puheenvuorolla, jonka jälkeen rinnakkaisseminaareissa käsitellään muun muassa tulevaisuuden infratyömaan ja infran tuotantotapojenkehittämistä, kuinka avoimella tiedonsiirrolla päästään kohti rakentamisen kulttuurimuutosta sekä mitä haasteita lainsäädännön tulevat muutokset tuovat infrarakentajalle. Lisäksi ITS Finland järjestää älyliikenteeseen keskittyvän seminaarikokonaisuuden, jossa esitellään liikenteen sähköisiä palveluita myös Isossa-Britanniassa sekä Itävallassa sekä liiketoiminnan mahdollisuuksia älykkässä liikenteesä. Seminaareissa luodaan myös silmäys suomalaisten vesi- ja viemäriverkostojen tilanteeseen sekä yleisemmin infran suhdannenäkymiin keväällä 2014.

Vuoden silta -tunnustuspalkinto

Suomen Rakennusinsinöörien Liitto RIL on jakanut Vuoden Silta -palkintoa vuodesta 2001. Kilpailulla RIL ja sen Sillat ja erikoisrakenteet -tekniikkaryhmä haluaa nostaa sillansuunnittelun tasoa maassamme sekä kiinnittää erityisesti huomiota sillan hyvään ulkonäköön ja sopivuuteen ympäristöönsä. Vuoden silta 2014 julkistetaan INFRA 2014 -tapahtumassa Wanhassa Satamassa Helsingissä 4.3. Tänä vuonna Suomen Rakennusinsinöörien Liiton RIL:n Vuoden Silta -tunnustuspalkinto annetaan kohteelle, joka edustaa korkealuokkaista ja laadukasta suomalaista sillansuunnittelu- ja sillanrakennusosaamista sekä on kilpailuaikana merkittävästi edistänyt siltakulttuuria maassamme. Palkinnon jakaa (klo 9.30–9.50) Vuoden Silta 2014 -tuomariston puheenjohtaja Timo Tirkkonen Liikennevirastosta. Voittajakohteeseen voi tämän jälkeen tutustua koko päivän ajan kabinetissa E 122.

Aika: Tiistai 4.3.2014 klo 08.30–20.00 (Infrapoliittinen iltapäivä klo 15.00–18.00)

Tapahtumaan on vapaa pääsy, median ilmoittautuminen ja akkreditointi tapahtuu paikan päällä info-pisteessä.

www.infrajohtaminen.fi   /   www.wanhasatama.com

INFRA pähkinänkuoressa: INFRA 2014 on johdon ja päätöksentekijöiden tapahtuma, joka kokoaa maamme merkittävimmät infra-alan toimijat Helsingin Wanhaan Satamaan pohtimaan alan kehittämistä ja tutustumaan uusiin hankkeisiin. Tapahtuman seminaareissa käsitellään infrapolitiikkaan, -omistamiseen ja -johtamiseen liittyviä teemoja sekä tähdätään alan toimivien markkinoiden edistämiseen. Kävijöitä odotetaan n. 500 henkilöä.

Wanhassa Satamassa järjestetään päättäjille ja asiantuntijoille kohdennettujen ammattita-pahtumien lisäksi ulkopuolisten tapahtumajärjestäjien messuja sekä pienempiä asiakastilaisuuksia, juhlia, kongresseja ja kokouksia. Kävijöitä Wanhassa Satamassa on vuosittain noin 150 000. Wanha Satama kuuluu Suomen Messut -konserniin, joka on alansa ehdoton markkinajohtaja.

Teknologia löytää tiensä keittiötyöhön ja julkiseen ruokapalveluun6.11.2017 07:28:52 EET | Tiedote