ENERGIATODISTUKSET JA SISÄILMAONGELMAT PUHUTTAVAT KORJAUSRAKENTAMINEN 2015 -TAPAHTUMASSA 3.2.2015

Helsingin Wanhassa Satamassa jo kuudetta kertaa järjestettävässä KORJAUSRAKENTAMINEN 2015 – tapahtumassa paneudutaan tänä vuonna mm. energiatodistuksiin ja sisäilmaongelmiin. Tapahtuman tulee avaamaan kulttuuri- ja asuntoministeri Pia Viitanen Ympäristöministeriöstä. Tapahtuman seminaarit on jaettu neljään osioon. Omat kokonaisuudet ovat isännöitsijöille ja taloyhtiöille, rakennuttajille ja urakoitsijoille, suunnittelijoille ja arkkitehdeille sekä omana osana on myös hanke-esittelyt ja tietoiskut..

Ajankohtaista asiaa sisäilmaongelmista

-       Sisäilmaongelmat ovat ajankohtainen aihe. Ne vaikuttavat jokainen kansalaisen elämään ja terveyteen. Sisäilmaongelmista tapahtumassa on puhumassa mm. Olli Holmgren Säteilyturvakeskus STUK:sta, Tuula Syrjänen Hengitysliitosta ja Mervi Ahola Sisäilmayhdistyksestä, kertoo tapahtuman tuottaja Irina Liimatainen.

Energiatodistukset ja energiatehokkuus puhuttavat

Alalla käydään kiivasta keskustelua energiatodistuksista. Myös KORJAUSRAKENTAMINEN tapahtumassa paneudutaan tähän aiheeseen paneelikeskustelun muodossa. "Energiatodistukset - missä mennään nyt?" paneelissa ovat keskustelemassa Miimu Airaksinen VTT:ltä, Sampo Vallius ARA:lta sekä Kaija Savolainen Suomen Omakotiliitto ry:stä. Puheenjohtaja toimii toiminnanjohtaja Hannu Sipilä Suomen Aurinkosuojaus ry:stä. Paneelikeskustelu käydään klo 15-16 Isännöitsijät ja Taloyhtiö seminaarin päätteeksi.

Energiatehokkuus on tärkeä osa korjausrakentamista. Aiheesta löytyy monia puheenvuoroja tapahtumassa. Muun muassa Tampereen teknillisestä yliopistosta on aiheesta puhumassa rakennusfysiikan professori Juha Vinha.

Arkkitehtiopiskelijat ideoivat lähiötalon korjaamista

Kerrostalon korjauksen ideakilpailun palkintojen jako on yhtenä ohjelmanumerona KORJAUSRAKENTAMINEN 2015 –tapahtumassa. Kilpailun toteuttaa Julkisivuyhdistys ry. Suunnittelukohteena on ollut tyypillinen 3-kerroksinen elementtitekniikalla toteutettu hissitön asuinkerrostalo, jossa on tällä hetkellä 18 asuntoa. Voittaja julkaistaan tapahtumassa klo 15.30 salissa A.

Ohjelmapoimintoja:

Terveen talon toteutus - radonvapaa sisäilma Olli Holmgren, Säteilyturvakeskus STUK (sali A klo 13.35 - 13.55)

Energiaa säästävien julkisivukorjausten kosteustekninen toiminta

rakennusfysiikan professori Juha Vinha, Tampereen teknillinen yliopisto (sali A 15.05 - 15.25)

Paneelikeskustelu "Energiatodistukset - missä mennään nyt?"(sali D klo 15.00 - 16.00)

Aika: tiistai 3.2.2015 klo 09.30 -17.00

Paikka: Wanha Satama, Pikku Satamakatu 3-5, 00160 Helsinki

Järjestäjä: Helsingin Messut Oy Wanha Satama

Lisätiedot: tuottaja Irina Liimatainen, gsm 040 5890 115, email: irina.liimatainen@wanhasatama.com

KORJAUSRAKENTAMINEN 15 pähkinänkuoressa: Tapahtuma on kuudetta kertaa järjestettävä korjausrakentamisen ammattilaisille suunnattu ammattitapahtuma. Kävijöitä odotetaan n. 900 henkilöä. Päivän ohjelma koostuu ajankohtaisista puheenvuoroista, hanke-esittelyistä sekä yhteistyökumppaneiden tapaamisista. Tapahtuman ohjelma ja lisätietoa osoitteessa: http://www.korjausrakentaminen2015.fi