SuomiAreena saa valtakunnallisen televisiokanavan
DNA osallistuu pääyhteistyökumppanina kesän suurimpaan yleisölle avoimeen keskustelutapahtumaan SuomiAreenaan heinäkuussa 2015. SuomiAreena on noin viikon kestävä yhteiskunnallinen tapahtuma, jossa on noin 160 keskustelutilaisuutta. Tämä MTV:n ja Porin kaupungin järjestämä tapahtuma toteutetaan nyt kymmenennen kerran.
Tietoliikenneyhteydet tapahtumaan toimittava DNA tarjoaa SuomiAreenalle myös oman pop-up-televisiokanavan, SuomiAreenaTV:n, joka poimii tapahtuman parhaat palat televisiokatsojien seurattavaksi. MTV tuottaa kanavalle lähetyksiä koko viikon ajan aamusta iltaan.
- Aloitimme SuomiAreena-yhteistyön MTV:n kanssa viime kesänä tietoliikenneyhteyksien osalta. Tämän kesän osalta mietimme, miten erinomaista yhteistyötämme voitaisiin syventää. Suomen johtavana televisiotoimijana meillä on erittäin kattava tv-jakelu ja päätimme tarjota MTV:lle mahdollisuuden hyödyntää tätä. He olivat innolla mukana ja siten ensi kesänä SuomiAreena avautuu kaikkien suomalaisten seurattavaksi television välityksellä entistä laajemmin, DNA:n viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck kommentoi.
- SuomiAreena on Suomessa ainoa tapahtuma, jossa kansalaiset voivat tässä mittaluokassa kohdata päättäjät avoimissa keskusteluissa. Maailma muuttuu sellaista vauhtia, että keskustelun merkitys vain korostuu. Tulemme taltioimaan SuomiAreenalta verkkoon yli 150 tuntia yhteiskunnallista keskustelua ja tekemään MTV3-kanavalle ennätykselliset 22 tuntia TV-ohjelmaa. Tästä tarjonnasta kootaan SuomiAreenaTV, eli ensi kesänä SuomiAreena-viikon TV-kattaus on laajempi kuin koskaan ennen, sanoo toimituspäällikkö Jussi Eronen MTV Uutisista.
SuomiAreenan kesän 2015 teemaksi on valittu opetus ja kulttuuri. DNA:n kanssa pääyhteistyökumppanina nähdään opetus- ja kulttuuriministeriö.
SuomiAreena järjestetään Porissa 13.–17.7.2015. Tapahtuman sisältöä voi myös seurata Twitterissä hashtageilla #suomiareena sekä #suomiareenaTV.
Miten voit katsoa SuomiAreenaTV:tä?
SuomiAreenaTV on yleisessä jakelussa DNA:n kaapeli- ja antennitelevisioverkoissa sekä DNA Welho MatkaTV -palvelussa. DNA:n kaapeliverkossa on kaikkiaan 600 000 kotitaloutta eli vajaa 40 prosenttia kaikista Suomen kaapelitalouksista. DNA:n lähes maanlaajuinen antennitelevisioverkko kattaa 85 prosenttia Suomen antennitalouksista. Tämän lisäksi SuomiAreenaTV on katsottavissa DNA Welho MatkaTV -palvelussa, jossa on tällä hetkellä yli 100 000 tilaajaa. MatkaTV on tilattavissa matkapuhelimiin ja tabletteihin kaikkien operaattoreiden liittymillä. Tarkemmat ohjeet ja kanavapaikkatiedot julkaistaan lähempänä kesää.
Lisätietoja:
viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck, DNA Oy, puh. 044 040 1671, vilhelmiina.wahlbeck@dna.fi
toimituspäällikkö Jussi Eronen, MTV Uutiset, puh. 040 540 3337, jussi.eronen@mtv.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj
Ville Virtanen DNA:n strategiasta ja tekoälystä vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi3.9.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
DNA vahvistaa strategista ja teknologista osaamistaan nimittämällä Ville Virtasen strategiasta ja tekoälystä vastaavaksi johtajaksi sekä johtoryhmän jäseneksi 1. lokakuuta 2025 alkaen.
Ville Virtanen appointed DNA’s SVP, Strategy and AI, and member of Executive Management Team3.9.2025 09:00:00 EEST | Press release
DNA is strengthening its strategic and technological capabilities by appointing Ville Virtanen as SVP, Strategy and AI and member of the Executive Management Team, effective 1 October 2025.
DNA:n uusi tekoälybotti parantaa yritysten asiakaskokemusta1.9.2025 09:30:00 EEST | Tiedote
DNA Business Apuri on tekoälypohjainen työkalu, jolla yritykset voivat parantaa asiakaspalvelunsa tavoitettavuutta ja asiakaskokemustaan. DNA Business Apuri on luotettava ja tietoturvallinen tekoälybotti, joka on suunniteltu erityisesti Suomen markkinoille. Se auttaa varsinkin pieniä ja keskisuuria yrityksiä nostamaan asiakaskokemuksensa uudelle tasolle muun muassa automatisoimalla työläitä katalogihakuja, vastaamalla monimutkaisiin kyselyihin ja tarjoamalla palvelua myös niinä aikoihin, kun perinteinen asiakaspalvelu ei ole avoinna. Palvelu tulee DNA:n yritysasiakkaiden saataville 1.9.2025 lähtien.
DNA's new AI bot enhances customer experience for businesses1.9.2025 09:30:00 EEST | Press release
The DNA Business Apuri is an AI-based tool that allows companies to improve their customer service accessibility and overall customer experience. Designed specifically for the Finnish market, the DNA Business Apuri is a reliable and secure AI bot that helps especially small and medium-sized enterprises elevate their customer experience by automating tedious catalog searches, responding to complex inquiries, and providing service even when traditional customer support is closed. The service will be available to DNA's corporate customers starting September 1, 2025.
DNA:n elokuun 2025 myydyimmät puhelimet ja älykellot1.9.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Apple vei kärkipaikan sekä DNA:n kuluttaja- että yritysasiakkaiden myydyimpien puhelinten listalla iPhone 16 Pro 5G -mallillaan myös elokuussa. Applen pienikokoinen iPhone 13 mini nappasi puolestaan ensimmäisen sijan käytettyjen puhelinten listalla. Xploran lasten kellopuhelimet ottivat kärkisijat elokuun myydyimpien älykellojen listalla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme