OMA YRITYS tapahtuma juhlii 20 - vuotista taivalta 17.–18.3.2015 Helsingin Wanhassa Satamassa!

Kasvuhakuisille omistajayrittäjille, yrittämisen alkutaipaleella oleville ja yrittäjähenkisille suunnattu OMA YRITYS täyttää 20 vuotta. Kahden päivän aikana on tarjolla tiukkaa asiaa myynnistä, markkinoinnista, kansainvälistymisestä ja kasvusta. OMA YRITYS tapahtuma järjestetään Helsingin Wanhassa Satamassa ja paikalle odotetaan saapuvan yli 2000 yrittäjää eri puolilta maata.

JUHLAVUODEN OHJELMAA

Juhlavuoden tapahtuman tulee avaamaan ministeri Jan Vapaavuori. Ohjelmassa on mukana mm. yrityksiä jotka on perustettu samana vuonna kuin OMA YRITYS eli vuonna 1995. Millaista oli yrittäminen laman jälkeisessä Suomessa? Kuinka yritys on selvinnyt kivikoista ja karikoista vuosien aikana? Mitkä ovat olleet käännekohtia yrittämisessä? Tästä on kertomassa mm. Smartum Oy:n Jarmo Hyökyvaara sekä Paintball Sissos Oy:n Tuure Toivola.

Startup yrittäjä Sami Kuusela on puolestaan kertomassa oman näkemyksen tämän hetkisestä yrittäjän tilanteesta Suomessa. Nuorten yrittäjien ääntä tapahtumassa tuo esille Uniikki Rähinä Recordsista, ja hän tulee kertomaan siitä millaista se on kun rakkaasta harrastuksesta tulee työtä. ’Virheistä oppii’ sanoo Rovion luova johtaja Lauri Konttori joka on tapahtumassa kertomassa omat kompastuskivet uransa alkutaipaleeltaan.

Muita poimintoja ohjelmasta:

Uusyrityskeskukset torjuvat yritysten lapsikuolemia, Jari Jokilampi, Uusyrityskeskus ja tutkija Simo Andersson, Shop in Research Oy (17.3. klo 10.25 – 10.45)

Tästä Suomi puhuu nyt, toimituksen esimies Heidi Hagelin, Taloussanomat (18.3. klo 11.10 – 11.30)

Yrittäjyys Suomessa, yrittäjä Anne Berner, Vallila Interior Oy (18.3. klo 11.40 – 12.00)

Kaikki suuri alkaa pienestä, muusikko ja toimitusjohtaja Sipe Santapukki Apulanta Oy (18.3. klo 15.00 – 15.20)

Entinen punkkari nykyinen toimitusjohtaja, ohjaaja Tuukka Temonen (18.3. klo 15.30 – 15.50)

TEAM FINLAND – Kotisatamasta kohdemarkkinoille – vauhtia verkosta!

Team Finland järjestään tapahtumassa oman seminaarin joka käsittelee yrityksen kansainvälistymistä ja kasvumahdollisuuksia. Seminaarin avaa alivaltiosihteeri Matti Anttonen Ulkoasianministeriöstä ja puhumassa on mm. futuristi Niko Herlin Great Minds Oy:stä, toimitusjohtaja Jarkko Hämäläinen Intelle Innovations Oy:stä, New Business Creation Tuija Postari-Kivistö Haltian Oy:stä, toimitusjohtaja Rita Nurminen Boutique Freda/Rita Point Oy:stä ja verkkokaupan asiantuntija Kari Nykänen Posti Oyj:stä. Team Finlandin seminaari 17.3. klo 12.30 – 16.00 salissa A.

PITCHING-KILPAILU YHTEISTYÖSSÄ REGUS KORAN KANSSA

Jo neljättä kertaa järjestettävässä kilpailussa kuusi ideaansa uskovaa yrittäjää saa kukin neljä minuuttia aikaa vakuuttaa bisnesenkelit puolelleen. Voittaja saa Regus Koran tarjoamana työskentelytilaa sekä mahdollisuuden osallistua Venture Academy Pitching -tapahtumaan Sophia Antipolikseen Ranskaan huhtikuussa 2015. Kilpailu järjestetään 18.3 klo 10.30-12.00 salissa G.

Aika: 17.-18.3.2015

Paikka: Wanha Satama, Pikku Satamakatu 3-5, 00160 Helsinki

Järjestäjä: Helsingin Messut Oy Wanha Satama

Lisätiedot: tuottaja Irina Liimatainen, 040 5890 115, irina.liimatainen@wanhasatama.com