Tiedote 18.5.2016
Anjalankosken masto on alueensa maamerkki kuten muutkin Digitan korkeat radio- ja tv-mastot. Anjalankosken masto on peräti 318 metriä korkea. Siitä välitetään 63 tv-kanavan lähetyksiä ja 11 FM-radiokanavan lähetyksiä. Anjalankosken aseman peittoalue kattaa noin 186 000 suomalaista television katsojaa ja radion kuuntelijaa.
”Olemme Digitassa ylpeitä historiastamme ja korkeista mastoistamme. Mastot ovat Digitan toiminnan perusta, jonka päälle on hyvä rakentaa uutta. Mastojen kautta välitämme MM-jääkiekon kaltaiset, huikeimmat radio- ja televisioelämykset kaikille suomalaisille,sanoo Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala.
Antenni-tv ja radio kehittyvät median kuluttamisen muutosten mukana. ”Digita haluaa jatkossakin olla kehittämässä elinvoimaisia ja kustannustehokkaita ratkaisuja, jotta auttavat mediataloja muuttuvassa maailmassa. Näin katsojilla ja kuuntelijoilla on myös tulevaisuudessa mahdollisuus koko kansan mediaelämyksiin”, sanoo Ala-Hautala. Digita on tuonut antenni-tv-katsojille hybridi-tv-palvelun, joka yhdistää antenni-tv:n ja netin parhaat puolet. Hybridi-tv:ssä on tällä hetkellä maksuttoman Ruutu-sisällön ja osan Yle Areenan sisällöstä. Myös tv-mainontaa kehitetään yhdessä toimialan kanssa. Digita on testannut kohdennettua mainontaa yhdessä Nelonen Median ja R-kioskin kanssa hyvin tuloksin.
Digita hyödyntää radioverkkoa myös IoT-palveluiden testaukseen. Digitalla on suuren osan pääkaupunkiseutua kattava IoT-verkko, jota voidaan hyödyntää eri tyyppisiin sovelluksiin. VVO-konserni ja Digita testaavat esimerkiksi parhaillaan asuntojen lämpötila- ja kosteustiedon keräämistä ja hyödyntämistä.
Lisätietoja:
Markus Ala-Hautala, operatiivinen johtaja, Digita
Puhelin 0400 549 023, sähköposti etunimi.sukunimi@digita.fi