Visu Kaluste Oy

Visu Hyllyjärjestelmälle lisensiointisopimus Pohjois-Amerikkaan

Suomalaiselle Visu hyllyjärjestelmälle on tehty lisensiointisopimus Pohjois-Amerikkaan. Kumppanina on kansainvälisesti tunnettu Sheldon Manufacturing Inc. Sheldon ryhtyy valmistamaan tuotteita Yhdysvalloissa ja myymään niitä koko Yhdysvaltain alueelle mukaan lukien myös Kanada.

Visu Hyllyjärjestelmä on Visu Kaluste Oy:n toimitusjohtaja Jouni Nesteen keksintö. Hyllyjärjestelmää on kehitetty yrityksen sisällä sekä yhteistyökumppaneiden kanssa tuoteperheiden laajentuessa koko ajan. Olemme myös tehneet ns. omia malleja yhteistyökumppaneillemme mm. Iskulle ja Metokselle, jotka ovat alansa markkinajohtajia täällä Suomessa. Lisensiointisopimuksen neuvottelut käynnistyivät viime syksyllä ja vaikka sopimus olikin valmis jo jokin aikaa sitten yhteistyökumppanin kanssa, päätimme julkistaa sopimuksen vasta nyt, kertoo Visu Kalusteen myyntijohtaja Kari Hokkanen. Odotamme sopimukselta paljon, koska Pohjois-Amerikka on suurin markkina-alue kyseisille tuoteryhmille ja yhteistyökumppanillamme on erittäin hyvät valmiudet valmistaa sekä hoitaa jakelu kyseisillä markkinoilla, jatkaa Hokkanen.

Olemme erittäin innoissamme uudesta sopimuksesta ja tuotteesta. Tuotteet ovat jo nyt loistavia ja patentoidun tuotteen hyödyntäminen tulevaisuudessa avaa uusia ovia moniin tuoteryhmiin, kertoo Sheldon Manufacturing Inc:n pääjohtaja Dan Sheldon. Neuvottelut Visu Kalusteen kanssa sujuivat mutkattomasti ja olemme erittäin tyytyväisiä saatuamme oikeudet kyseiseen innovaatioon toteaa Sheldon.

Visu Kaluste Oy valmistaa laboratoriokalusteita ja muita vaatimustasoltaan korkeita kalusteita, sekä hyllyjärjestelmiä. Korkealaatuiset tuotteet suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa, yhteistyössä käyttäjien ja asiantuntijoiden kanssa. Käyttökohteita ovat mm. laboratoriot, sairaalat, valvomot, tutkimuskeskukset ja yliopistot.

Sheldon Manufacturing, Inc. on ISO 9001-2008 sertifioitu korkealuokkaisten ja innovatiivisten metallituotteiden valmistaja, ja se on perustettu vuonna 1970. Yhtiö on erikoistunut tasalämpötuotteisiin kuten uunit, hautomolaitteet, testikaapit, altaat sekä erikoistuotteet, joita käytetään laboratorioissa, sairaaloissa, elintarvike-, kemian-, ja lääketeollisuudessa, mutta myös elektroniikka- ja ilmailuteollisuudessa. Yhtiöllä kattava jakeluverkosto Yhdysvalloissa ja Kanadassa sekä modernit tuotantolaitteet Oregonissa, Yhdysvalloissa.

Kari Hokkanen
Sales Director