Junttan Oy selects DNA server centre services
Junttan has expanded its partnership with DNA by adopting DNA's virtual server solutions. These include, for instance, Junttan's own email server, including DNA anti-virus protection and email spam filtering.
The virtual server solution covers server monitoring and protection as well as backup copying and firewall services.
- DNA's server centre services were a natural extension of the DNA data communication services previously used by Junttan. DNA has been a flexible, reliable and competitive provider for our company, making it a logical step to add server centre services to the existing service package after a tendering process, says Junttan Oy's CIO Pekka Savolainen .
DNA offers enterprises an easily implemented server environment for hosting all of a company's servers. At the same time, DNA assumes the responsibility for its customer's servers. The customer can either bring its servers to DNA's equipment rooms or purchase a turnkey server solution service. Expert and user services can be attached to both solutions.
- Junttan is a long-established customer of ours, and we are happy that our business relationship has now taken another step forward. We offer optimal equipment and services for Junttan's demanding data communication and server needs, states Jukka Leinonen
, DNA vice president, Corporate Business.
The server centre service ensures the functionality of customer systems and the management of data content required by the company in all circumstances. The objective is to retain a high level of availability continuously. The idea behind the server centre service is to avoid unnecessary investments, while saving on IT management costs.
For further information, please contact:
Jukka Leinonen, Vice President, Corporate Business, DNA Ltd, at +358 44 044 3533, jukka.leinonen@dna.fi
Pekka Savolainen, CIO, Junttan Oy, tel. +358 400 762 233, pekka.savolainen@junttan.com
DNA Corporate Communications: Helena Sukuvaara, Communications Manager, DNA Ltd, tel. +358 44 044 4201, helena.sukuvaara@dna.fi
Junttan Oy specialises in the design, manufacture, marketing and maintenance of hydraulic piling machines and equipment as well as Excadrill rock drilling attachments. Junttan is a forerunner and the market leader in piledriving technology. Junttan equipment is used on all the continents and in over 45 countries worldwide. Coupled with its innovativeness, Junttan's extensive range of products and long experience in the sector make it a reliable partner anywhere in the world.
DNA Ltd is a Finnish telecommunications company providing high-quality, state-of-the-art voice, data and TV services to private customers and corporations. DNA's turnover amounted to EUR 690 million in 2010, while its profit totalled EUR 65 million. DNA has over 3 million mobile communications and fixed-network customer contracts. For further information, please visit www.dna.fi
About DNA Oyj
DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työnantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2024 liikevaihtomme oli 1 100 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Facebookissa @DNA.fi, Instagramissa ja Threadsissa @dna_fi sekä LinkedInissä @DNA-Oyj.
Subscribe to releases from DNA Oyj
Subscribe to all the latest releases from DNA Oyj by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from DNA Oyj
Toimi näin, jos epäilet tietojesi vuotaneen käyttämäsi palvelun tietomurrossa – lähes jokaisen palvelun kohdalla riskejä18.6.2025 08:25:00 EEST | Tiedote
Nykyään voi olla vaikea itse vaikuttaa tietomurron uhriksi joutumiseen, sillä tietoja on niin monessa paikassa. DNA:n kuluttajaliiketoiminnan lisäarvopalveluista vastaava Heidi Havastila kertoo mitä asioita kannattaa tehdä, jos epäilee omien tietojensa vuotaneen palvelun tietomurron yhteydessä, miten voi yrittää tunnistaa epäluotettavat palvelut jo ennen tietojen luovuttamista, ja mitä kaikkea rikolliset varastetuilla tiedoilla pystyvät tekemään.
Here's what to do if you suspect your data has been leaked in a data breach – almost every service is at risk18.6.2025 08:25:00 EEST | Press release
These days, it can be difficult to protect yourself against becoming the victim of a data breach, as your data is held in so many places. Heidi Havastila, Head of Value Added Services at DNA Consumer Business, explains what to do if you suspect your personal data has been leaked in a security breach, how to try to identify untrustworthy services before you hand over your data, and what criminals can do with stolen data.
DNA tuo myyntiin reaaliaikaisen tekoälypohjaisen keskustelubotin17.6.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
DNA tuo markkinoille uuden asiakaspalveluratkaisun, joka pystyy käymään reaaliaikaisesti keskusteluja asiakkaiden kanssa ajasta, paikasta ja käytetystä kielestä riippumatta. Ratkaisu hyödyntää Genesys Cloud -asiakaspalveluratkaisua ja Microsoft OpenAI -teknologioita. DNA:n yritysasiakkaat voivat hyödyntää tätä sujuvaa ja reaaliaikaista teknologiaa asiakaspalvelussaan.
DNA launches real-time AI-voicebot17.6.2025 08:45:00 EEST | Press release
DNA is introducing a new customer service solution that can engage in real-time conversations with customers, regardless of time, location, or language used. The solution leverages the Genesys Cloud customer service platform and Microsoft OpenAI technologies. DNA business customers can utilize this seamless and real-time technology in their customer service operations.
Asiantuntija listaa 7 vähemmän tunnettua kyberansaa – ”Moni osaa jo varoa huijausviestejä, mutta…”12.6.2025 08:55:00 EEST | Tiedote
Kyberrikolliset kehittävät jatkuvasti uusia, ovelampia tapoja huijata. Moni kansalainen on jo vuosien mittaan oppinut tunnistamaan helpostikin erilaiset huijausviestit ja -puhelut sekä esimerkiksi välttelemään julkisia WiFi-verkkoja. Samaan aikaan ympärillämme on entistä enemmän erikoisempia, mutta kasvavassa käytössä olevia kyberansoja, jotka on hyvä oppia välttämään. DNA:n asiantuntija kertoo vastaan tulleista tapauksista.
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom