Helsingin seudun kauppakamari

Tuotteista tähtituotteita

Jaa
”Kun organisaation käytössä on ideoita, niiden työstäminen vaatii vaivaa. Ensin on listattava ideat, karsittava, tutkittava ja vietävä käytäntöön. Prosessina ideoiden kehittäminen ei ole rakettitiedettä, se vain vaatii töitä.”’ - Jyri Linden Halusimmepa tai emme, hyväkään tuote tai palvelu ei myy itsestään. Tänä päivänä yrityksen pyörittäminen ja tuotteiden kehitystyö vaatii sekä rohkeutta että analysointitaitoa.
Tuotteista tähtituotteita
Tuotteista tähtituotteita

Näkökulmia tuotekehityksen kokonaisvaltaiseen ymmärtämiseen

Tuotteista tähtituotteita -kirja on kirjoitettu niille, jotka ovat kiinnostuneita löytämään tuotteistuksesta sen piilevät mahdollisuudet. Mitkä ovat yrityksen missio, visio ja arvot, ja kuinka ne voisivat toimia tuotekehityksen lähtökohtana? Teos haastaa jalkauttamaan tuotekehityksen osaksi yrityksen arkea, jossa tehdään jalostustyötä yhdessä myös asiakkaan kanssa. Teoksen menetelmän tavoitteena on opettaa yritystä löytämään omasta tuotteesta persoonalliset, piilevätkin ominaisuudet, jotka tekevät tästä menestyjän markkinoilla.

Teoria, haastattelut, käytännön esimerkit ja harjoitukset avaimena parempaan tuotekehitykseen

Teoksessa esitetty teoria ja esimerkit antavat näkökulmia siihen, kuinka voimme synnyttää entistä parempia ja lisäarvoa kerryttäviä tuotteita ja palveluita asiakkaille tuotekehityksen avulla. Teokseen on haastateltu useita yrityksiä, kuten Kyrö Distillery, Supermood, Fazer ja Reima. Kirjassa on myös mahdollisuus perehtyä tuotekehityksen saloihin esimerkkien, harjoitusten ja työkirjaosion avulla.

Jaana Villanen on ollut perustamassa useita yrityksiä, toiminut mentorina sadoille yrittäjille sekä osallistunut kymmeniin kehitysprojekteihin. Villanen toimii kehitysjohtajana suoramarkkinointiyrityksessä sekä kehittää ja valmentaa yrityksiä muutosprosesseissa. Hän luennoi ja kouluttaa yrityksiä arvonkehityksestä, tuotteistuksesta ja brändäämisestä. Villanen on koulutukseltaan IPR-oikeuksiin perehtynyt erikoisjuristi (HTM), ammatillinen aikuiskouluttaja, tuotekehittäjä ja NTM.

Kauppakamarin Tuotteista tähtituotteita julkistetaan Yrittäjän päivänä 5.9.2016.

Ilmoittaudu mukaan: https://www.kauppakamarikauppa.fi/tuotteista-tahtituotteita-kirjan-julkistustilaisuus-5-9-2016.html

Lisätietoa:

Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari

markkinointi@helsinki.chamber.fi, Puh.: 09 2286 0359

Jaana Villanen, kirjailija, jaana.villanen@prorigin.fi, puh: 0500 484 477

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 09 2286 0259
markkinointi@helsinki.chamber.fi

Kuvat

Tuotteista tähtituotteita
Tuotteista tähtituotteita
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Helsingin seudun kauppakamari
Helsingin seudun kauppakamari
Kalevankatu 12
00100 Helsinki

http://helsinki.chamber.fi/fi/

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin seudun kauppakamari

Näpistyksiä alkuvuonna Helsingissä jopa 60 prosenttia enemmän kuin aiemmin – ”Lainsäädännön tulisi näkyä myös tuomioissa”24.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Helsingissä tehtiin Poliisin mukaan yli 7 400 näpistystä tammi-toukokuussa 2025. Viime vuonna samaan aikaan näpistyksiä oli 4 615. Vuoden 2025 näpistyksistä yli 90 prosenttia on myymälänäpistyksiä. Alueen kauppojen mukaan ne aiheuttavat myös toistuvia vaaratilanteita sekä asiakkaille että myymälähenkilökunnalle. Helsingin poliisi on alkanut niputtaa sarjanäpistelijöiden näpistyksiä ja vie niitä yhdellä kertaa syyteharkintaan. ”Uuden lainsäädännön ja oikeuskäytännön tulisi selkeästi näkyä myös syyttämispäätöksissä ja tuomioissa eli toistuvia näpistystuomioita tulisi muuttaa vankeusrangaistukseksi”, sanoo Helsingin seudun kauppakamarin neuvontapalvelujen ja lakiasioiden johtaja Marko Silen. Heinäkuussa näpistyksiä ilmoitetaan perinteisesti paljon. Kesällä näpistyksiä tapahtuu myös muualla kuin myymälöissä.

Ennakointikamari selvitti: yritykset pitävät henkilökunnan jatkuvaa oppimista tärkeänä laajalti27.5.2025 08:30:00 EEST | Tiedote

Yritykset pitävät henkilöstön jatkuvaa oppimista merkittävänä – riippumatta siitä, onko yrityksen liiketoiminnan tavoitteena esimerkiksi kasvu, kannattavuus tai liiketoimintamallin muuttaminen, käy ilmi Ennakointikamarin tilaamasta laadullisesta tutkimuksesta. Yritykset kokevat, että osaamisen kehittämisen hyötyjä yrityksille ovat muun muassa yrityksen toiminnan tehostaminen, regulaatioon vastaaminen ja potentiaalisten työntekijöiden houkuttelu.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye