DNA Oyj

Jo yli 300 000 DNA TV -liittymää - tv-sisällöt kotona ja mukana

Jaa
DNA TV on ylittänyt 300 000 liittymän rajan. Perinteisen television, kanavapaketit ja ohjelmakirjastot yhdistävä DNA TV tuo televisiosisällöt tv-ruudun lisäksi myös mobiililaitteille aina parhaalla mahdollisella laadulla ja mahdollistaa ajasta ja paikasta riippumattoman katselun.

Televisionkatselua uudistava DNA TV on marraskuussa ylittänyt 300 000 liittymän rajapyykin. DNA TV -liittymä on mutkaton ratkaisu katsojalle, joka haluaa nauttia tv-sisällöistä missä tahansa, oli se sitten kotisohvalla isolta tv-ruudulta, mökillä tai vaikkapa perheen automatkalla matkapuhelimen näytöltä.

”Tänä päivänä ihmiset odottavat monipuolista ja laajaa sisältövalikoimaa, joka on käytettävissä eri päätelaitteilla, tilanteesta ja tv-ohjelmasta riippuen. Tämä on johtanut usein monimutkaisiin ratkaisuihin, joita on vaikea käyttää, ja palvelut jäävät helposti hyödyntämättä. DNA TV:n idea on tehdä eri laitteita, palveluita ja verkkoja hyödyntävästä katselusta mahdollisimman simppeliä. Vain hieman yli kolmessa vuodessa saavutettu kolmensadantuhannen tilauksen määrä on todiste siitä, että palvelu on käyttäjän näkökulmasta helppo ja toimiva”, kertoo DNA:n viihdeliiketoiminnan johtaja Jarno Haikonen.

Kaikilla ruuduilla niin televisio- kuin matkaviestinverkkojen kautta

Suomessa tv-lähetyksiä seurataan monipuolisesti eri laitteilla - yleisimmin tv-lähetyksiä katsotaan tv-vastaanottimella kaapeli- tai antenniverkossa ja seuraavaksi yleisimmin tietokoneella. Yli kolmannes talouksista katsoo tv-lähetyksiä tabletilla ja/tai älypuhelimen ruudulta.*)

”Kattava 4G-verkko mahdollistaa tv-palvelujen seuraamisen mobiililaitteilla hyvälaatuisena aivan Pohjois- ja Itä-Suomen haja-asutusalueita myöten. Laajat kanavapaketit ja monipuoliset ohjelmakirjastot ovat DNA TV:n kautta seurattavissa kaikkialla Suomessa”, Haikonen kertoo.

DNA TV -liittymä sisältää älypuhelimeen tai tablettiin ladattavan DNA TV -sovelluksen ja TV-kortin, joiden avulla asiakas pystyy katsomaan sekä maksuttomien kanavien että tilaamiensa kanavapakettien ohjelmia. DNA TV toimii myös tietokoneen selaimessa. Liittymää voi täydentää erikseen tilattavilla lisäpalveluilla.

Lue lisää: dna.fi/dnatv

*) Finnpanel Oy, lehdistötiedote 19.10.2016: "Television katselu kasvoi alkuvuonna"


Lisätietoja medialle:

viihdeliiketoiminnan johtaja Jarno Haikonen, DNA Oy, puh. 044 044 2058, jarno.haikonen@dna.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Linkit

Tietoja julkaisijasta

DNA Oyj
DNA Oyj
PL 10
01044 DNA

http://www.dna.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2015 oli 828,8 miljoonaa euroa ja liikevoitto 73,1 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business sekä @DNA_Palvelu ja Facebookissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

Koululaistutkimus: vanhempien huoli pienten lasten älypuhelimista heräsi – ruutuaikaa rajoitetaan nyt kiihtyvällä tahdilla7.8.2025 09:00:00 EEST | Tiedote

Suurin osa vanhemmista rajoittaa 5–12-vuotiaiden lastensa ​puhelimella viettämää aikaa tavalla tai toisella, selviää DNA:n teettämästä Koululaistutkimuksesta. Siitä huolimatta reilu kolmannes 5–12-vuotiaista viettää puhelimillaan 2–4 tuntia päivässä. Perheissä, joissa lapselle on päätetty hankkia puhelin yhteydenpitoa varten, on entistä useammin päädytty kellopuhelimeen. Kellopuhelimella on helppo rajoittaa lapsen älylaitteilla viettämää aikaa, mutta myös lykätä lapsen oman älylaitteen hankintaa.

School Survey: parents concerned about young children’s smartphone use – screen time is now being restricted at an accelerating rate7.8.2025 09:00:00 EEST | Press release

According to a School Survey commissioned by DNA, most parents limit the amount of time that children aged 5–12 can spend on their phones in one way or another. However, in spite of this, just over a third of 5–12-year-olds spend 2–4 hours a day on their phones. More and more families who want their children to have a phone for contact purposes have decided to get a smartwatch meant for kids. A smartwatch is an easy way to both limit the amount of time a child spends on smart devices and to postpone the purchase of their first smartphone.

DNA:lta jopa 120 miljoonan euron valokuituinvestointi – kaikkien asiakastaloyhtiöiden liittymät uudistetaan vuoteen 2028 mennessä18.7.2025 08:32:00 EEST | Tiedote

DNA toteuttaa laajan kuituinvestoinnin, jossa yhtiö tuo valokuidun kaikkiin nykyisiin asiakastaloyhtiöihin vuoteen 2028 mennessä. Päätös on merkittävä investointi suomalaisen tietoliikenneinfrastruktuurin kehittämiseen. DNA arvioi investointitason yltävän kolmen vuoden aikana jopa yli 120 miljoonaan euroon. Päätös heijastaa DNA:n pitkäjänteistä ja johdonmukaista investointilinjaa kuituverkkoihin.

DNA unveils ambitious 120-million-euro investment in fiber – comprehensive upgrades for all customer housing associations by 202818.7.2025 08:32:00 EEST | Press release

DNA is launching a comprehensive fiber investment plan that will bring fiber optics to all existing customer housing companies by 2028. This decision represents a significant investment in the development of Finnish telecommunications infrastructure. DNA estimates that the investment level exceeds EUR 120 million over the next three years. This decision reflects DNA's long-term and consistent investment strategy in fiber networks.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye