HUS:n potilaslaskuja vahingossa useaan kertaan asiakkaille
Uuden vuoden molemmin puolin, 29.12.2017 – 3.1.2018, on HUS:n tekemistä potilaslaskuista 22 609 kappaletta lähtenyt asiakkaille vahingossa kolmeen kertaan. Laskut on lähetetty kolmessa eri kuoressa ja niissä kaikissa on sama potilaslasku.
Asiakkaita pyydetään tarkistamaan saamansa laskut ja mikäli ne ovat täsmälleen samanlaisia, maksamaan vain yksi lasku. Ylimääräiset laskut voi heittää roskiin eikä asiakaspalveluun tarvitse erikseen ottaa yhteyttä. Asiakkaat saavat lisäksi erillisen kirjeen, jossa kerrotaan laskutusvirheestä ja miten heidän tulee sen vuoksi menetellä.
Osa asiakkaista voi saada normaalistikin kaksi erilaista laskua kahdesta eri sairaalakäynnistä tai toimenpiteestä. Nämä laskut maksetaan tavalliseen tapaan.
Mikäli asiakas maksaa saman laskun epähuomiossa useaan kertaan, HUS ottaa yhteyttä ja pyytää asiakasta toimittamaan tilinumeron, mihin ylimääräiset maksut voidaan palauttaa.
Laskujen monistumisen syynä on virhe, joka on tapahtunut HUS:n käyttämän palveluyrityksen käsittely- ja tulostusprosessissa. HUS pahoittelee virheen vuoksi asiakkaille syntynyttä ylimääräistä vaivaa.
Lisätietoa HUS:n potilaslaskuista saa laskutuksen asiakaspalvelusta arkisin klo 9-15 puh. 09-471 785 50 ja sähköpostitse potilaslaskutus@hus.fi.
Lisätiedot:
Tuula Lasander
tukipalvelujohtaja
HUS-Tukipalvelut
0400 749 033
Satu Willgren
palvelupäällikkö
HUS-Tukipalvelut
050 427 9725
(vain klo 18.00 saakka)
Avainsanat
Tietoja julkaisijasta
HUS Helsingin yliopistollinen sairaala on Suomen suurin erikoissairaanhoidon toimija. Osaamisemme on kansainvälisesti tunnettua ja tunnustettua. Yliopistollisena sairaalana tutkimme ja kehitämme jatkuvasti hoitomenetelmiämme sekä toimintaamme.
HUSissa saa vuosittain hoitoa lähes 700 000 potilasta. Meillä työskentelee liki 27 000 ammattilaista potilaiden parhaaksi. Vastaamme erikoissairaanhoidon järjestämisestä Uudellamaalla. Lisäksi meille on keskitetty koko Suomen ja Etelä-Suomen yhteistyöalueen monien harvinaisten ja vaikeiden sairauksien hoito.
HUS – Vaikuttavinta hoitoa
HUSin mediapalvelu palvelee mediaa ma–to klo 10–16, pe klo 10–15 numerossa 050 427 2875 tai sähköpostitse viestinta@hus.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta HUS
HUS samjourer betjänar på valborg28.4.2025 08:49:07 EEST | Pressmeddelande
Tillgång till brådskande vård finns också på första maj.
HUSin yhteispäivystykset palvelevat vappuna28.4.2025 08:49:07 EEST | Tiedote
Kiireellistä hoitoa on saatavilla vappunakin.
HUS Emergency Departments open on May Day28.4.2025 08:49:07 EEST | Press release
Urgent care is available on May Day.
Eksjukhuset öppnar sina dörrar för patienter i maj24.4.2025 15:00:00 EEST | Pressmeddelande
Eksjukhuset som fokuserar på behandling av ögonsjukdomar öppnar i Mejlans i Helsingfors den 12 maj 2025. Eksjukhuset ger bättre beredskap att svara mot det ökade vårdbehovet inom ögonsjukdomar.
Tammisairaala avaa ovensa potilaille toukokuussa24.4.2025 15:00:00 EEST | Tiedote
HUSin silmäsairauksien hoitoon keskittyvä Tammisairaala avautuu Helsingin Meilahteen 12.5.2025. Tammisairaala parantaa valmiuksia vastata kasvavaan silmäsairauksien hoitotarpeeseen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme