Kuusakosken toimitusjohtaja vaihtuu

Kuusakoski Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty dipl. ins. Mikko Kuusilehto (42), joka on työskennellyt vuodesta 2015 Kuusakosken johtoryhmän jäsenenä vastaten yhtiön operatiivisista toiminnoista Suomessa ja Ruotsissa.
Kuusakoski Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty dipl. ins. Mikko Kuusilehto.

Kuusakoski Oy:n nykyinen toimitusjohtaja Atte Kekkonen luopuu samanaikaisesti alun perin määräaikaiseksi sovitusta tehtävästään. Kekkonen jatkaa vielä kevään 2018 aikana yhtiölle tärkeiden erityisprojektien parissa.

Atte Kekkonen aloitti vuonna 2013 Kuusakoski Oy:n toimitusjohtajana tavoitteena tervehdyttää yhtiön liiketoiminnat ja kannattavuus. Kuusakoski on hänen johdollaan toteuttanut rakennemuutoksen strategian mukaisesti ja keskittänyt kierrätysliiketoimintansa ydinalueilleen. Tämän seurauksena myös kannattavuus on parantunut merkittävästi. Kuusakoski Oy kiittää Atte Kekkosta merkittävästä työpanoksesta perheyhtiölle.
Uuden toimitusjohtajan Mikko Kuusilehdon johdolla yhtiö jatkaa kannattavaa kasvua ja kierrätysliiketoimintojensa kehittämistä valitsemillaan ydinalueilla läheisessä yhteistyössä asiakkaidensa kanssa.

Hallituksen puheenjohtaja
Veikko Kuusakoski

Lisätietoja:

Yhteiskuntasuhteiden johtaja
Risto Pohjanpalo
puh 020 781 7304

Kuvat

Metsänneidonkuja 12, Kvintti-rakennus, 4. krs

Asiakaspalvelu 0800 30880 (8-16)https://www.kuusakoski.com/fi/finland

Kuusakoski on pohjoisen Euroopan johtava kierrätyspalveluja tarjoava yritys. Sen vahvuus perustuu materiaalin, kierrätyksen ja ympäristöteknologian osaamiseen.  Metallien kierrättämisen lisäksi yritys harjoittaa sähkö- ja elektroniikkalaitteiden käsittelyä sekä valmistaa materiaalikiertoon kelpaamattomista, energiaa sisältävistä jakeista polttoainetta.  Kuusakoski Group Oy:n liikevaihto vuonna 2016 oli 494,4 M€ ja se työllisti keskimäärin 2 354 henkilöä.  Yritys on perustettu vuonna 1914.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Kuusakoski Oy

Uusi kierrätysteknologia erottelee kuparin ja niobi-titaanin suprajohtavista langoista25.1.2018 13:25:33 EET | Tiedote

Kuusakoski Oy on kehittänyt uuden kierrätysteknologian, jolla voidaan erotella magneettikuvauslaitteiden sisältämät elektrolyyttikuparit sekä hiusta ohuemmat niobi-titaaniseosjohtimet. Innovaatiolle on juuri nyt käyttöä, sillä terveydenhoidossa hyödynnetään enenevässä määrin magneettikuvausta, ja sairaalat vaihtavat vanhoja laitteitaan uusiin tehokkaampiin kuvantamislaitteisiin.

Ny återvinningsteknik separerar koppar och niob-titan från supraledande trådar25.1.2018 13:25:33 EET | Tiedote

Kuusakoski Oy har utvecklat en återvinningsteknik för separering av den elektrolytkoppar som ingår i magnetkamerautrustning samt ledningar av niob-titanlegering som är tunnare än hårstrån. Just nu finns det en efterfrågan på innovationen eftersom magnetkamera används allt mera inom hälsovården och sjukhusen byter ut gammal utrustning mot ny och effektivare bilddiagnostisk utrustning.