Radisson Blu Hotellit tukemaan SOS-Lapsikylän toimintaa

Yhteistyö Suomessa käynnistyy joulukuussa, jolloin jokainen hotelli järjestää jouluiloa oman kummikylänsä asukkaille. Myös Radisson Blu Hotellien asiakkaille tarjotaan monenlaisia mahdollisuuksia tukea SOS-Lapsikylän toimintaa Suomessa.
– Yhteistyö on osa Radisson Blu -ketjun vastuullisuustoimintaa, minkä tavoitteena on rakentaa kestävää ja suvaitsevaista yhteiskuntaa, jossa jokaisella olisi mahdollisimman hyvä asua ja elää, sanoo Radisson Blu Hotellien Brand Manager Mika Riuttanen.
Radisson Blu Grand Hotel Tammer Tampereella tarjoaa mahdollisuuden arjesta irtautumiseen jouluisen majoittumisen merkeissä. Radisson Blu Plaza Hotel Helsingissä kutsuu nuoria juhlaillalliselle.
– Meille on tulossa yhdeksänhenkinen perhe majoittumaan ja viettämään lähilomaa joulukuussa. Lisäksi keräämme joululahjoja 45 lapselle. Vuoden mittaan tulemme kutsumaan kummikylämme asukkaita vierailuille Grand Hotel Tammeriin ja nauttimaan jäätelöä tai kaakaota ja vaahtokarkkeja. Tulemme myös tarjoamaan TET-harjoittelumahdollisuuksia koululaisille, kertoo Radisson Blu Grand Hotel Tammerin hotellinjohtaja Jaana Kariskoski.
– Järjestämme omalle kummikylällemme – Espoon Matinkylän perheryhmäkodille – tapaillallisen, mihin sisältyy upea kattaus plaseerauksineen, tapa- ja etikettiluento sekä tietysti herkuttelu. Henkilökuntamme esittäytyy ja kerromme meidän alan ammateista sekä tutustumme hotellin tiloihin. Tilaisuuden tavoitteena on auttaa nuoria kotiutumaan ja kokemaan arvostusta. Ammattiesittelyiden tarkoituksena on myös saada näitä lapsia ja nuoria kiinnostumaan meidän alan töistä. Toivottavasti moni innostuu tulemaan meille työharjoitteluun ja kesätöihin, sanoo Radisson Blu Plaza Hotelin hotellinjohtaja Saija Gerpe
– Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä Suomen Radisson Blu Hotellien kanssa ja odotamme, että pääsemme yhdessä tuottamaan arvokkaita kokemuksia ja elämyksiä lapsikylien asukkaille, sanoo SOS Lapsikylän yritysyhteistyöpäällikkö Annemi Usva-Vänttinen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mika Riuttanen, Brand Manager, Radisson Blu Hotellit Suomessa, mika.riuttanen@radissonblu.com, p. 050 388 3378,
Jaana Kariskoski, hotellinjohtaja, Radisson Blu Grand Hotel Tammer, jaana.kariskoski@radissonblu.com, p. 040 864 1486,
Saija Gerpe, hotellinjohtaja, Radisson Blu Plaza Hotel, saija.gerpe@radissonblu.com, p. 050 388 3560,
Annemi Usva-Vänttinen, yritysyhteistyöpäällikkö, SOS-Lapsikylä, annemi.usva-vanttinen@sos-lapsikyla.fi, p. 040 046 5020
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Radisson Blu -hotelliketju kuuluu Radisson Hotel Groupiin, joka on yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliryhmittymistä. Ryhmään kuuluvat Radisson Blu Hotellien lisäksi Radisson Collection, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson, Country Inn & Suites by Radisson sekä prizeotel -hotellit. Radisson Hotel Groupilla on toiminnassa ja rakenteilla yli 1 400 hotellia ympäri maailmaa. Radisson Blu Hotelleja on Suomessa kahdeksan, joista neljä Helsingissä sekä yksi Espoossa, Turussa, Tampereella ja Oulussa. Hotellit ovat keskittyneet tarjoamaan yksilöllisiä elämyksiä, ja yhteistä niille on kansainvälisesti palkittu palvelun laatu. Kaikki Suomen hotellit ovat Green Key -sertifioituja. Radisson Hotel Group on valittu jo yhdeksänä vuonna peräkkäin maailman eettisimpien yritysten joukkoon.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Prisman data: Suomalaiset innostuivat perinteisestä havukasvista – jopa 30 % kasvu pihoilla ja puutarhoissa15.5.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Kevät on ollut toistaiseksi viileä, mutta se ei ole lannistanut suomalaisia pihojenlaittajia, kertoo Prisman tuore myyntidata. Esimerkiksi lannoitteita on myyty jo 10 prosenttia edellisvuotta enemmän ja terassien käsittelyyn tarkoitettujen puuöljyjen myynti on noussut jopa 50 prosenttia. Datasta käy myös selväksi, että suomalaiset puutarhurit ovat tänä vuonna innostuneet toden teolla tuijista. Samalla uusi jätelaki on näkynyt selvästi kompostikuivikkeen myynnissä.
Kysely: Joka neljäs suomalainen värjää hiuksiaan säännöllisesti kotona – näin vältät tyyppimokat12.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Sokoksen tekemän kyselytutkimuksen mukaan hiusten värjäämistä pidetään tärkeänä osana ulkonäköä. Neljäsosa suomalaisista värjääkin hiuksensa kotona säännöllisesti eli vähintään 3–5 kertaa vuodessa. Sokoksen kauneuden asiantuntija jakaa vinkit yleisimpiin kotivärjäyksen sudenkuoppiin.
Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote
Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.
S-ryhmän ruokakaupoissa kiinnitetään huomiota muovikassien kulutukseen: kestokassin hinta alas, muovikassin hinta ylös5.5.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän ruokakaupoissa tehdään toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Tästä päivästä alkaen kaikissa marketkaupan ketjuissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tarkistetaan eri kassivaihtoehtojen hintoja ja esillepanoja niin, että muovikassien hintaa nostetaan, kestokassin hintaa lasketaan ja paperikassi säilyy kassalta jo löytyneistä kassivaihtoehdoista edullisimpana. Kassoille sijoitetaan tarjolle myös edullisia ja muovimäärältään ohuempia jätekassirullia.
Uusi malli mullistaa työn ja vapaan yhteensovittamisen – 3500 S-ryhmän työntekijää valitsee itse omat työvuoronsa2.5.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Uusi työvuorosuunnittelun malli helpottaa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamista ja lisää merkittävästi vaikutusmahdollisuuksia omaan työhön. Tänä keväänä noin 3500 työntekijää osallistuu itse aktiivisesti omien työvuorojensa valintaan, kun useat S-ryhmän osuuskaupat käyttävät yhteisöllisen työvuorosuunnittelun mallia.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme