S-Pankki Oyj

Uusi vastuullinen vaihtoehto S-Pankin passiivisten rahastojen valikoimaan

Jaa
Tänään markkinoille tuotavan FIM Passiivinen USA ESG -rahaston avulla on mahdollista tavoitella kustannustehokkaasti maailman suurimpien osakemarkkinoiden tuottoa. Tyypillinen indeksirahasto sijoittaa passiivisesti mutta ei huomioi sijoituskohteidensa vastuullisuutta. Myös uusi rahasto sijoittaa passiivisesti. Se ei ole kuitenkaan indeksirahasto, vaan noudattaa kattavasti vastuullisen sijoittamisen periaatteita. Vastuullisuuden huomioinnilla on vaikutusta erityisesti Yhdysvalloissa, jossa suosittuihin osakeindekseihin mahtuu runsaasti yrityksiä, joiden vastuullisuudessa olisi parannettavaa.

Nähdäksesi tämän sisällön lähteestä www.s-pankki.fi, anna hyväksyntä sivun yläosasta.

S-Pankki kasvattaa passiivisesti sijoittavien rahastojen valikoimaansa. Kustannustehokas FIM Passiivinen USA ESG -osakerahasto yhdistää kaksi finanssialaa viimeisen kymmenen vuoden aikana eniten muuttanutta trendiä: passiivisen ja vastuullisen sijoittamisen.

Kyseessä on S-Pankin toinen rahasto, joka noudattaa passiivisen sijoittamisen ohella vastuullisen sijoittamisen periaatteita. Passiiviset rahastot tavoittelevat markkinoiden keskimääräistä tuottoa.

S-Pankin sijoitusjohtajan Mika Leskisen mukaan uudentyyppistä ajattelua tarvitaan myös passiivisissa tuotteissa.

”Tyypillinen indeksirahasto ei kiinnitä huomiota yhtiöiden vastuullisuuteen. Vastuullisuus kuitenkin kiinnostaa yhä useampia sijoittajia ja haluamme tarjota myös heille tuotteen, jolla sijoittaa passiivisesti ja kustannustehokkaasti Yhdysvaltojen osakemarkkinoille”, Leskinen kertoo.

Muiden S-Pankki- ja FIM-rahastojen tapaan FIM Passiivinen USA ESG -osakerahasto noudattaa kattavia vastuullisen sijoittamisen periaatteita. Rahasto ei tee suoria sijoituksia esimerkiksi ydinaseita tai kansainvälisillä sopimuksilla kiellettyjä aseita valmistaviin yhtiöihin. Rahasto ei myöskään sijoita tupakkaa valmistaviin yhtiöihin.

FIM Passiivinen USA ESG on uusin tulokas Vastuullisuus Plus -rahastoperheeseen. Rahastoperhe koostuu viidestä* rahastosta, joissa vastuullisuus on viety vielä S-Pankki- ja FIM-rahastojen yleisiä vastuullisen sijoittamisen periaatteita pidemmälle.

Rahaston vuotuiset juoksevat kustannukset ovat 0,49 %. Tämä tekee rahastosta edullisen vaihtoehdoin aloittaa vastuullinen sijoittaminen. Rahaston vertailuindeksinä käytetään MSCI USA Net Total Return -indeksiä, joka kuvaa yhdysvaltalaisissa pörsseissä listattujen suurten ja keskikokoisten yhtiöiden osakkeiden keskimääräistä arvonkehitystä.

* FIM European HY ESG, FIM IG Green ESG, FIM Kehittyvät Markkinat ESG ja FIM Passiivinen Eurooppa ESG, FIM Passiivinen USA ESG

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

S-Pankki Oyj
S-Pankki Oyj
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

https://www.s-pankki.fi

S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj

S-Banken lanserar ett nytt reklamkoncept för varumärket – Finlands mest okomplicerade bank uppfyller dagens kundförväntningar11.8.2025 09:24:04 EEST | Pressmeddelande

S-Banken lanserar en ny reklamkampanj för varumärket idag 11.8. I centrum för kampanjen står den fiktiva karaktären Per Tieeri. Med den lite humoristiska kampanjen vill S-Banken berätta för sina kunder att man vill vara Finlands mest okomplicerade bank. Att S-Banken är okomplicerad visar sig bland annat i bankens förmåga att förstå kundernas behov och erbjuda lättanvända och högkvalitativa digitala tjänster.

S-Pankki lanseeraa uuden brändimainonnan konseptin – Suomen mutkattomin pankki vastaa tämän päivän asiakasodotuksiin11.8.2025 09:24:04 EEST | Tiedote

S-Pankki lanseeraa tänään 11.8. uuden brändimainonnan kampanjan. Kampanjan keskiössä on kuvitteellinen henkilöhahmo Per Tieeri. Hieman humoristisenkin kampanjan myötä S-Pankki haluaa kertoa tahtotilastaan olla asiakkailleen Suomen mutkattomin pankki. Mutkattomuus näkyy S-Pankissa muun muassa asiakkaiden tarpeiden ymmärtämisenä sekä helppokäyttöisinä ja laadukkaina digipalveluina.

Enkät: Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga att göra längre resor till sin stuga2.7.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande

Enligt en enkät som S-Banken låtit göra åker finländarna till stugan några gånger om året och det vanligaste sällskapet är maken eller makan. Vanligen stannar de ett par dagar på stugan, och för många är det den knappa fritiden som begränsar den tid som kan tillbringas på stugan. Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga än andra finländare att resa upp till 300 kilometer till sin stuga.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye