Social Burgerjoint palkittiin toistamiseen Euroopan parhaasta hampurilaisesta

Social Burgerjoint kilpaili European Street Food Awardseissa toista kertaa. Kilpailuburgeri Brookdale valittiin Euroopan parhaaksi. Tämä on toinen vuosi peräjälkeen, kun Social Burgerjointin burgeri on valittu Euroopan parhaaksi. Erityisesti raati arvosti burgerin vastuullisesti tuotettuja raaka-aineita.
Voittoisa Brookdale sisältää kotimaisen naudanlihapihvin, cheddarjuustoa, bearnaisemajoneesia ja pikkelöityä punasipulia briossisämpylän sisällä. Sama burgeri valittiin kesäkuussa järjestetyillä, Suomen ensimmäisillä Burger lovers -festivaaleilla parhaaksi lihaburgeriksi.
”Vähemmän on enemmän. Burgerimme makumaailma on hiottu huippuunsa ja olemme valinneet Brookdaleen parhaimmat raaka-aineet. Kilpailun voittaminen jo toista kertaa on hienoa. Olemme ylpeitä, että olemme nousseet voittajaksi näin kovatasoisessa kansainvälisessä kilpailussa”, Social Burgerjointin luova johtaja ja The Burgermeister Pikkis Tuomonen sanoo.
Social Burgerjoint -ravintolayhteisön pohjana ovat vastuullisesti tuotetuista, laadukkaista raaka-aineista käsityönä tehdyt hampurilaiset, jotka paistetaan Mibrasa-puuhiiligrillissä. Ruokalistalla on myös kasvis- ja vegaaniburgereita.
Social Burgerjointilla on tällä hetkellä kuusi ravintolaa, joista kolme sijaitsee Helsingissä. Lokakuun puolivälissä avataan uusi ravintola Lahteen, ja marraskuussa Vaasaan ja Ouluun. Lahden ravintolaa alkaa johtaa jääkiekkojoukkue Pelicans. Uusia ravintola-avauksia on suunnitteilla Vaasan ja Oulun lisäksi myös muun muassa Tampereelle. Niihin etsitään franchisingyrittäjiä.
”Uskomme vahvasti konseptiimme ja olemme osoittaneet, että se toimii paitsi Helsingissä myös muualla Suomessa. Etsimme innokkaita ja päteviä paikallisyrittäjiä johtamaan uusia ravintoloitamme”, sanoo Tuomonen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Luova johtaja ja The Burgermeister Pikkis Tuomonen, The Social Burger Joint Oy
pikkis@burgerjoint.fi, 044 275 1336
Lisää tapahtumasta: https://europeanstreetfood.com/
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kotipizza Group Oyj
Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä marraskuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaketjua ja Social Food -ruokarekkaa. Tilikaudella 2018 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 71,1 miljoonaa euroa, Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 2,3 miljoonaa euroa, Social Burgerjoint -ketjun ravintoloiden myynti 2,9 miljoonaa euroa ja No Pizza -ravintolan myynti 0,4 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 91,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 9,39 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kotipizza Group Oy
Kotipizza vie suomalaista pizzakulttuuria maailman huipulle – pizzakonkari tuomariksi Las Vegasin pizzakisoihin4.4.2025 09:57:33 EEST | Tiedote
Kotipizzan pizzamestari sekä laatu ja tuoteturvallisuuspäällikkö Heikki Sikström kutsuttiin tuomariksi maailman suurimpiin pizzakilpailuihin, jotka järjestettiin maaliskuussa Las Vegasissa. Yli 800 osallistujaa keräävä Pizza International Challenge -kilpailu kokosi yhteen alan parhaimmat eri puolilta maailmaa. Sikström edusti Suomea paitsi tuomaristossa myös suomalaisen pizzakulttuurin lähettiläänä.
Ihmisläheiset johtajat löytyvät ravintola-alalta22.11.2024 15:59:44 EET | Tiedote
Ravintola-alan toimijat menestyivät gaalassa, jossa juhlittiin vaikuttavia esimerkkejä ihmisläheisestä johtajuudesta ja organisaatiokulttuurista. Jungle Juice Barin toimitusjohtaja Elli Holappa, McDonald’s-yrittäjä Johanna Junkkari ja Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Heidi Stirkkinen palkittiin Ihmisläheinen työelämä 2024 -gaalassa.
Kuluttajia ei kiinnosta vastuullinen pizza12.6.2024 11:11:40 EEST | Tiedote
Kotipizzan Ilmastolaskuri tuo verkkokauppaan kaikkien pizzojen ja ruokatuotteiden hiilijalanjäljen helposti saataville, mutta laskuria käytetään toistaiseksi hyvin vähän. Laskurin vähäinen käyttö viittaa siihen, että kuluttajat arvostavat tällä hetkellä enemmän herkullista ja laadukasta pizzaa.
Vuoden Kotipizza-yrittäjät pyörittävät Suomen suurinta Kotipizza-ravintolaa Rovaniemellä26.3.2024 14:49:53 EET | Tiedote
Kotipizza-ketju palkitsi franchiseyrittäjät Vesa ja Sirpa Säkkisen vuoden yrittäjinä Suomen Franchising-Yhdistyksen Franny Awards -tilaisuudessa. Yrittäjät palkittiin ansiokkaasta yrittäjäurastaan sekä erinomaisesta myynnin kasvusta.
Kotipizza Group mukana perustamassa uutta kasvipohjaisen ruoan Pro Vege -yhdistystä30.11.2023 12:58:23 EET | Uutinen
Kotipizza Group on mukana yhdentoista muun toimijan kanssa perustamassa uutta Pro Vege -yhdistystä. Uuden yhdistyksen tarkoituksena on edistää kasvipohjaisten tuotteiden kehitystä sekä kysynnän ja tarjonnan kasvua Suomessa. Yhdistyksessä toimii laaja joukko suomalaisia elintarvikealan yrityksiä, ruoka-alan toimijoita sekä päivittäistavaraketjuja.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme