Naantalin terveyskeskuksessa seurataan jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä – tulokset nähtävissä verkossa reaaliaikaisena

Naantalin terveyskeskuksessa seurataan jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä, ja syksystä 2019 lähtien seurannan tuloksia on voinut tarkastella reaaliaikaisesti kaupungin verkkosivuilta. Asiakastyytyväisyyttä mitataan terveyskeskuksessa painalluslaiteella, jonka kautta asiakkaat voivat antaa saamalleen palvelulle helposti ja nopeasti arvosanan. Halutessaan voi vastata myös tarkentaviin kysymyksiin, mihin oli käynnissä tyytyväinen tai tyytymätön.
Viimeisen kolmenkymmenen päivän ajalta palaute on huipussaan: terveyspalveluiden kouluarvosana on 9,5 ja Net Promoter Score eli NPS-luku on 89. NPS-luku perustuu kysymykseen ”Minkä arvosanan annat palvelulle?” saatuihin vastauksiin, jotka on annettu asteikolla 0–10. NPS-luku lasketaan vähentämällä tyytymättömien prosenttiosuus tyytyväisten prosenttiosuudesta, lopullinen arvo ilmoitetaan kokonaislukuna.
Terveyskeskuksen ylilääkäri Kristian Kallio sanoo, että hyvät tulokset ovat Naantalin terveyskeskuksen hyvän, asiantuntevan sekä pysyvän henkilöstön ansiota.
– Positiivista palautetta on annettu järjestelmän kautta erityisesti asiantuntevasta henkilökunnastamme, hän sanoo.
Terveyskeskuksessa on tällä hetkellä käytössä yksi painalluslaite, jonka sijaintia vaihdellaan laboratorion ja röntgenin, neuvolan, lääkärien ja hoitajien vastaanoton sekä suun terveydenhuollon aulatilojen välillä. Tuloksissa ei ole sijainnista riippuen suuria eroja. Kallio kertoo, että painalluslaitteeseen päädyttiin noin kaksi vuotta sitten, kun terveyskeskuksessa etsittiin toimivaa ja jatkuvaa tapaa kerätä palautetta.
Ylilääkäri korostaa, että kaikki palaute otetaan tosissaan vastaan ja sen pohjalta toimintaa pyritään kehittämään. Joka kuukausi yksiköt saavat raportin tuloksista.
– Pyrimme terveyskeskuksessa aina pitämään esillä palveluasenteen tärkeyden ja panostamaan siihen – se on meillä kaikessa toiminnassa lähtökohta ja tärkeä asia.
Kallio muistuttaa, että terveyskeskuskäynnillä ei toimita aina asiakkaan toiveiden mukaan, vaan henkilöstö arvioi aina asiakkaan hoidon tarpeen ja siihen perustuen pyrkii tarjoamaan parasta mahdollista palvelua.
– Muistutan aina henkilöstöämme, että asiakkaan kohtaaminen niin, että hän tulee kuulluksi ja ymmärretyksi, on kaiken A ja O, Kallio sanoo.
Asiakastyytyväisyysmittauksen tuloksia voi seurata kaupungin verkkosivuilla osoitteessa www.naantali.fi/terveyspalveluiden-asiakastyytyvaisyys
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Kristian Kallio
ylilääkäri
p. 044 733 4698
kristian.kallio@naantali.fi
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Naantalin kaupunki
Nådendal lanserade webbsidor på svenska och engelska4.7.2025 09:44:51 EEST | Tiedote
Nådendals stad har lanserat sina länge efterlängtade webbplatser på svenska och engelska. Trots att sociala mediers roll växer, är webben fortfarande stadens viktigaste kommunikationskanal gentemot invånare och andra intressenter.
Naantalin kaupunki julkaisi verkkosivut ruotsiksi ja englanniksi4.7.2025 09:33:54 EEST | Tiedote
Naantalin kaupunki on julkaissut kauan kaivatut verkkosivut ruotsiksi ja englanniksi. Verkkosivut ovat, sosiaalisen median kasvavasta roolista huolimatta, edelleen kaupungin tärkein viestintäkanava asukkaiden ja muiden sidosryhmien suuntaan.
Yksinyrittäjille ja mikroyrityksille palvelusetelitukea yritystoiminnan kehittämiseen30.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Naantalin kaupunki myönsi tänäkin vuonna palveluseteleitä naantalilaisille yksinyrittäjille ja mikroyrityksille yritystoiminnan kehittämiseen.
Dott aloittaa sähköpotkulautojen vuokrauksen Naantalissa27.6.2025 13:38:47 EEST | Tiedote
Naantalissa aloitetaan sähköpotkulautojen vuokraustoiminta. Sähköpotkulautapalvelun tarjoaa Dott. Kyseessä on alustavasti kesäkauden mittainen pilottikokeilu.
Tutustu romanttiseen Naantaliin - keräsimme kohteet kartalle26.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Naantalin kaupunki kysyi kuntalaisilta romanttisia ja näkemisen arvoisia paikkoja kaupungissa. Vastauksista koottiin teemakartta, jota apuna käyttäen paikkoihin voi käydä tutustumassa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme