SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Ilkka Alarotu ja Pekka Haverinen vahvistamaan SOK Liiketoiminnan kasvua

Jaa
SOK Liiketoiminta Oy tavoittelee voimakasta kasvua majoituskaupassa sekä Viron ja Pietarin alueen marketkaupassa ja vahvistaa uuden strategiansa toimeenpanoa seuraavilla nimityksillä.
Ilkka Alarotu
Ilkka Alarotu

Ilkka Alarotu (KTM) on nimitetty SOK Liiketoimintaan uutena vastuualueenaan Viron ja Pietarin alueen marketkauppa. Alarodulla on pitkä kokemus S-ryhmän palveluksessa, ja hän toimii tällä hetkellä kaupallisena johtajana SOK Vähittäiskaupan ketjuohjauksessa. Alarotu aloittaa Viron marketkaupasta vastaavana johtajana 4.5.2020 ja Pietarin marketkaupasta vastaavana johtajana 1.1.2021.

Pekka Haverinen (KTM) on nimitetty SOK Liiketoimintaan markkinointi- ja viestintäjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässä välittömästi. Haverinen on toiminut viimeisimpänä S-Pankin ja FIMin markkinoinnista ja viestinnästä vastaavana johtajana.

”SOK Liiketoiminta hakee pitkällä aikajänteellä merkittävää kasvua market- ja majoituskaupassa. Lähivuosina kasvua haetaan erityisesti marketkaupasta Virossa ja Pietarissa. Nimityksistä saamme tarvittavaa vahvistusta kasvustrategiamme toteuttamiseen haastavassa kansainvälisessä toimintaympäristössä. Toivotan Pekalle ja Ilkalle menestystä uusissa vaativissa tehtävissään”, SOK Liiketoiminta Oy:n toimitusjohtaja Jari Annala sanoo.

”Haluamme viedä suomalaista osaamista, palveluita ja tuotteita lähialuille. Näen merkittävän mahdollisuuden vahvistaa asemaamme Viron ja Venäjän markkinoilla, paikallisten asiakkaiden tarpeisiin vastaten”, Ilkka Alarotu toteaa.

”Asiakasymmärryksen vahvempi hyödyntäminen avaa meille uusia ovia sekä market- että majoituskaupan markkinoinnissa ja asiakkuuksien johtamisessa. Tulen innoissani mukaan kasvustrategiaa toteuttamaan”, Pekka Haverinen sanoo.

Lisätietoja:

SOK Liiketoiminta Oy

Jari Annala, EVP, CEO, p. 050 566 5032

Jennie Stenbom, SVP, HR p. 050 369 1178

Ilkka Alarotu, SVP, Retail Business, p. 050 566 5038

Pekka Haverinen, SVP, Marketing and Communications, p. 040 752 9852

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Ilkka Alarotu
Ilkka Alarotu
Lataa
Pekka Haverinen
Pekka Haverinen
Lataa

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

SOK Liiketoiminta Oy on SOK:n tytäryhtiö, joka harjoittaa matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa Suomessa, Virossa ja Venäjällä sekä vähittäiskaupan liiketoimintaa Virossa ja Venäjällä.

SOK-yhtymän muodostavat Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK) ja sen tytäryhtiöt. SOK on keskusliike, jossa tuotetaan S-ryhmään kuuluville osuuskaupoille asiantuntija- ja tukipalveluita, kuten esimerkiksi ketjuohjaus-, valikoima-, hankinta- ja markkinointipalveluita. SOK vastaa myös S-ryhmän strategisesta ohjauksesta ja liiketoimintaketjujen kehittämisestä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.

Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote

Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.

Kosmetiikan kemikaalikuorma huolettaa monia – 54 % suomalaisista valitsee yhä useammin luonnonkosmetiikan tuotteita28.8.2025 07:45:00 EEST | Tiedote

Statistan tilastojen mukaan luonnonmukaisen kosmetiikan markkinoiden ennustetaan kasvavan koko markkinaa nopeammin. Tämä näkyy yhä konkreettisemmin myös suomalaisten kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteiden hankinnoissa, joissa luonnonkosmetiikka on jatkuvasti vahvistanut asemaansa. Peräti 54 prosenttia Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen vastaajista toteaa kasvattaneensa luonnonkosmetiikan käyttöä viime vuosina. Tärkeimmät syyt valita luonnonmukaisempia tuotteita perinteisempien kosmetiikkatuotteiden sijaan ovat kemikaalien välttäminen ja tuotteiden turvallisuus.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye