MessukeskusMessukeskus

Vene 20 Båt -messuilla oli entistäkin vilkkaampaa

Jaa
Veneily kiinnostaa nyt entistä enemmän. Venemessujen kävijämäärä kasvoi 8,7 prosenttia, mikä on suurin kasvuprosentti kahdeksaantoista vuoteen venemessujen historiassa. Vene 20 Båt -messuilla vieraili lähes 70 900 veneilystä kiinnostunutta. Vene 20 Båt -messut järjestettiin 7. – 16.2.2020 Messukeskuksessa Helsingissä.

”Veneen vesillelasku on nyt konkreettisempaa kuin aikaisempina vuosina. On helppo tehdä hankintoja, kun veneilykausi on lähempänä kuin koskaan. Odotettavissa oleva pitkä veneilykausi lisää veneilyn suosiota”, uskoo Vene Båt -messujen toimeksiantajan Venealan Keskusliitto Finnboat ry:n toimitusjohtaja Jarkko Pajusalo. ”Venemessut on kehittynyt paljon vuosien mittaan. Messut tarjoaa nyt entistä laajemmalle kohderyhmälle elämyksiä ja on hienosti muuttanut muotoaan. Venemessut houkuttelee veneilyn pariin uusia ihmisiä ja tarjosi heille tänä vuonna entistä enemmän ohjelmaa.”

Toimitusjohtaja Mikael Winqvist  AMT-veneet Oy:stä kertoo venemessujen olleen kaupallisesti viime vuotista parempi. ”Huippumessut meille. Olemme tehneet enemmän kauppaa ja tarjouksia kuin viime vuonna. Kiinnostusta on herättänyt Messujen avomoottoriveneeksi valittu ensiesittelyssä ollut  AMT 165 BR, mutta myös muut mallit. Meillä vuoden venemyynnistä puolet liittyy jotenkin venemessuihin. Venemyyntiä tehdään messuilla suoraan veneilijöille, mutta erittäin tärkeätä on myös kansainvälisten ja muiden yhteistyökumppanien tapaaminen messuilla. Missään muualla meillä ei ole koko mallisto esillä näin hyvin”, kertoo Winqvist. ”Tänä vuonna olemme kohdanneet messuilla paljon sellaisia asiakkaita, jotka ovat myyneet jo vanhan veneensä tai heillä on ollut paussia veneilyssä muutamia vuosia. Tuntuu, että ihmiset haluavat nyt viettää enemmän aikaa mökeillä ja Suomessa veneillen. Kiinnostus veneilyä ja veneitä kohtaan tuntuu olevan kasvussa.”

Tänä vuonna Ajola Yachts panosti venemessuihin entistä enemmän ja toi messuille kaksi Beneteau-purjevenettä ja kaksi pikkupurtta yhden purjeveneen sijaan. ”Venemessuille osallistuminen kasvattaa selkeästi merkin tunnettuutta ja vahvistaa brändiä”,  kertoo Ajola Yachtsin toimitusjohtaja Antti Saarisalo. ”Saimme paljon positiivista palautetta mukanaolosta ja tavoitimme uutta purjehtijakuntaa, jotka ovat valmiita ostamaan uusia purjeveneitä käytettyjen sijaan. Kiinnostus päiväretkeilyä kohtaan tuntui olevan myös nousussa. Rohkaisen mielelläni muitakin purjeveneyrityksiä osallistumaan messuille, jotta saadaan purjehdus kasvuun ja purjehtijoille lisää tarjontaa messuille.”

Kävijät entistä tyytyväisempiä ja tekemässä hankintoja


Kantar teki venemessuilla kävijätutkimuksen ja haastatteli siihen 300 henkilöä. Tutkimuksen mukaan venemessuilla kävi entistä enemmän moottoriveneilijöitä. Kyselyyn vastanneista 46 % ilmoitti olevansa moottoriveneilijä, kun luku oli vuosi sitten 38 %. Seuraavaksi suurimmat kävijäryhmät olivat mökkiveneilijät 23 %, kalastajat 18 % ja purjehtijat 18 %. Kävijöistä 75 % kertoi omistavansa veneen. Suurimpia kiinnostuksen kohteita olivat moottoriveneet, venevarusteet ja -tarvikkeet sekä veneilyvaatteet ja -kengät. Kiinnostus näihin kaikkiin oli noussut merkittävästi, yli kuusi prosenttia.  74 % kyselyyn vastanneista kertoi venemessujen vaikuttavan tuleviin hankintoihin, kun luku oli vuosi sitten 63 %.

Kyselyyn vastanneista 96 % oli tyytyväisiä tapahtumaan ja 92 % kertoo tulevansa myös ensi vuonna messuille.

Pohjois-Euroopan suurin veneilytapahtuma

Vene 20Båt-messut järjestettiin  7. – 16.2. Messukeskuksessa Helsingissä. Vene 20 Båt -messuille osallistui 282 näytteilleasettajaa ja näyttelypinta-alaa oli käytössä 27 819 m2. Messukeskus järjesti venemessut Venealan Keskusliitto Finnboat ry:n toimeksiannosta. Tapahtuman yhteistyökumppani oli Mercedes-Benz ja #MEIDÄNMERI-kampanja. Tänä vuonna venemessuilla tuotiin entistä vahvemmin esille vastuullisuutta ja erityisesti merten puhtauteen liittyviä ympäristöasioita. Messuilla oli myös entistä enemmän ohjelmaa veneilyn aloittamisesta. Messujen kalastusalue on kasvanut vuosi vuodelta ja siitä on tullut merkittävä kalastajien kohtaamispaikka.

Vene 21 Båt -messut järjestetään 12. – 21.2.2021 Messukeskuksessa Helsingissä.

Seuraava yleisötapahtuma Messukeskuksessa on GoExpo 28.2. – 1.3.2020.

www.venemessut.fi
#venemessut

Kuvia median käyttöönhttp://mediabank.messukeskus.com  

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Onnistuneet kohtaamiset jättävät vahvan muistijäljen ja tuottavat kiistatonta tulosta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain. Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Omistajayritys Suomen Messut Oyj perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The real social media. | www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. We create successful and lasting interactions with undisputable results. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for various occasions/ for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Nordic Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congress and business events every year. Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel.The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. |  Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye