Sokos Hotels Suomen vastuullisin hotelliketju, Rosso kolmantena ravintoloissa

– Olemme todella iloisia suomalaisten kuluttajien antamista tunnustuksista. Näinä haasteellisina aikoina on erityisen tärkeää huolehtia kanssaihmisistä ja onnellistaa asiakkaitamme. Jatkamme innolla pitkäjänteistä vastuullisuustyötämme ja niitä toimenpiteitä, joilla rakennamme suomalaista yhteiskuntaa S-ryhmän uuden Tehdään yhdessä parempi paikka elää -mission mukaisesti. Tahtotasomme tulevina vuosina vain kasvaa, kun teemme töitä S-ryhmän hiilinegatiivisuustavoitteen eteen, Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjujohtaja Harri Ojanperä toteaa.
Vastuullisuus on ollut Sokos Hotellien toiminnan kulmakiviä jo pitkään. Kaikki Sokos Hotellit kuuluvat Green Key -ympäristöohjelmaan, jonka kautta vastuullisuustoimintaa kehitetään systemaattisesti. Hotelleissa tehdään toimenpiteitä ruokahävikin ja kertakäyttömuovin vähentämiseksi, keskitytään esteettömyyden parantamiseen ja hotelliuudistuksissa huomioidaan energiatehokkuusnäkökulmat. Hankinnoissa noudatetaan S-ryhmän yhteisiä vastuullisuusperiaatteita ja linjauksia. Yhteisten toimenpiteiden lisäksi hotellit tekevät yhteistyötä paikallisten yhteistyökumppaneiden kanssa lähialueen hyväksi.
Ravintolat ja kahvilat -sarjan kolmanneksi sijoittuneessa Rossossa tehdään vastuullisuustyötä niin ikään laajalla rintamalla. Ravintolat tarjoavat vain eettisesti tuotettua ruokaa ja myynnissä oleva kala ja äyriäiset ovat aina kestävistä kannoista. Lisäksi muun muassa kaikki tuore broilerin- ja sianliha on 100-prosenttisesti suomalaista ja kaikissa muissakin raaka-ainehankinnoissa suositaan suomalaista aina, kun se on mahdollista. Asiakasomistajaviinit ovat vastuullisesti toimivilta tuottajilta ja osa myynnistä käytetään hyväntekeväisyyteen. Seuraamme jatkuvasti hävikin syntymistä tarkalla tasolla ja teemme kohdennettuja toimenpiteitä hävikin pienentämiseksi.
Ruotsalaisen SB Insightin toteuttama Sustainable Brand Index on Euroopan laajin vastuullisuustutkimus, joka on tehty vuosittain vuodesta 2011 lähtien. Vuoden 2020 tutkimukseen haastateltiin Pohjoismaissa, Hollannissa ja Baltian maissa yli 58 000 16–75-vuotiasta vastaajaa.
Suomesta vuoden 2020 Sustainable Brand Index -tutkimukseen vastasi 9 480 henkilöä. Arvioitavia brändejä oli Suomesta mukana 195. Jokaista brändiä on arvioinut vähintään tuhat henkilöä. Tutkimus toteutettiin marraskuun 2019 ja helmikuun 2020 välisenä aikana. Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä brändin tunnettuuden perusteella.
https://www.sokoshotels.fi/fi/tietoa-meista/vastuullisuus-sokos-hotelleissa
https://www.raflaamo.fi/fi/vastuullisuus/vastuullisuus-ravintolat
https://s-ryhma.fi/vastuullisuus
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja: Harri Ojanperä, ketjujohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 0107682801, harri.ojanpera@sok.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Sokos Hotels
Sokos Hotels on 50 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun kolme eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin.
Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi useana vuonna peräkkäin. Ketjun hotelleja on Suomessa, Virossa ja Venäjällä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Sokos uskoo modernin tavaratalokaupan tulevaisuuteen – panostaa verkkoon ja avaa uuden myymälän Seinäjoelle24.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Sokos-ketju avaa uuden myymälän Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoen avaaminen on luonteva osa Sokoksen monikanavaisen tavaratalokaupan mallia, jossa investoinnit kohdistuvat niin verkkokauppaan kuin kivijalkamyymälöihinkin.
ABC:n data paljastaa: Näissä paikoissa suomalaiset liikkuvat juhannusliikenteessä – löytyykö sinun mökkireittisi varrelta?17.6.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Lähestyvä juhannus tarkoittaa satojen tuhansien suomalaisten lähtemistä tien päälle kohti mökkejään ja muita juhannuksenviettopaikkoja. Liikennemyymäläketju ABC julkaisee nyt juhannuksen kunniaksi tilastojaan siitä, missä suomalaiset yleisimmin matkoillaan asioivat ja mitkä ovat juhannusliikenteen suosituimmat ABC:t. Lisäksi asiantuntija tarjoaa 5 vinkkiä sähköautolla juhannuksen viettoon lähtijöille.
Grilli ja sauna kuumiksi: S-ryhmän kysely ja myyntidata kertovat juhannuksen kaavan16.6.2025 07:35:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän toteuttama tuore asiakaskyselytutkimus sekä myyntidata valottavat, missä suomalaiset viettävät juhannuksen, mitä pöytään katetaan ja mistä perinteestä pidetään kiinni. Datan valossa ostokset noudetaan mökkimatkalla ja ruoan ohella kauppareissulla täydentyvät entistä sujuvammin myös juhannuksen juomahankinnat.
Jo joka neljäs S-Etukortin käyttäjä voi jättää lompakon kotiin ja luottaa puhelimeen10.6.2025 08:04:00 EEST | Tiedote
S-Etukortti löytyy neljältä miljoonalta suomalaiselta, joista miljoona on lisännyt sen myös puhelimeensa. Näin Bonuksen kerryttäminen onnistuu helposti myös silloin, kun fyysinen kortti ei ole mukana matkassa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme