Samla Capital Oy

Samla Capital ostaa Kokkolan suurimman kauppakeskuksen

Samla Capitalin pääomistaja ja salkunhoitaja Samppa Lajunen uskoo, että kauppakeskuksilla tulee jatkossakin olemaan rooli kaupunkilaisten yhteisinä tiloina.

Samppa Lajusen perustama kiinteistösijoitusyhtiö Samla Capital on ostanut ensimmäisen kauppakeskuksensa.

Kokkolan suurin kauppakeskus Chydenia Center Oy siirtyi Samla Capitalin hallinnoimalle Samla Toimitilat II Ky:lle perjantaina.

Kauppakeskuksessa on vuokrattavaa tilaa 8012 m2. Sen merkittävimmät vuokralaiset ovat Intersport, H&M, Suomalainen Kirjakauppa, Espresso House, TeliaSonera, Kicks ja Specsavers.

Myyjänä oli kansainvälisen kiinteistösijoitusyhtiö Aberdeen Standard Investmentsin hallinnoima rahasto, jonka neuvonantajana järjestelyssä toimi helsinkiläinen Mrec Oy. Osapuolet eivät paljasta kauppasummaa.

“Haluamme lisätä oikeanlaisella kauppakeskusjohtamisella ja markkinoinnilla kävijämääriä sekä luoda positiivista kierrettä Kokkolan ydinkeskustaan”, Samla Capitalin pääomistaja ja salkunhoitaja Samppa Lajunen sanoo.

“Pyrimme tekemään tiivistä yhteistyötä Chydeniassa toimivien kauppaketjujen ja sen ympärillä toimivien sidosryhmien kanssa.”

Kauppakeskuksille on povattu haastavia aikoja verkkokaupan yleistymisen myötä. Samppa Lajunen uskoo, että kauppakeskukset muuttuvat, mutta eivät tule katoamaan.

“Kauppakeskuksille tulee jatkossakin olemaan tarve kaupunkilaisten yhteisinä tiloina, joissa he voivat kuluttaa yksityisiä tai kunnallisia palveluita, hankkia päivittäistavaroita tai tavata ystäviään.”

“Uskon, että kovalla työllä ja markkinointipanostuksilla saamme ihmiset liikkeelle, kun he kokevat sen taas turvalliseksi.”

Samppa Lajunen
Salkunhoitaja, Samla Capital Oy
samppa.lajunen@samla.fi

Samla Capital Oy
Kauppakatu 18
40100 Jyväskylä

+358 40 573 7514http://www.samlacapital.fi

Samla Capital Oy on toukokuussa 2015 perustettu vaihtoehtoisrahastoja hallinnoiva yhtiö. Samla Capital hallinnoi Samla Toimitilat Ky, Samla Asunnot Ky sekä Samla Toimitilat II Ky -nimisiä vaihtoehtorahastoja, joiden tekemien sijoitusten arvo on yli 90 miljoonaa euroa. Samlan sijoituskohteet ovat konkreettisia, näkyviä, jokapäiväistä elämää ja työntekoa tukevia kohteita. Ne tarjoavat sijoittajille tuottoa ja samalla yhteiskunnalle paljon hyvää.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Samla Capital Oy