Avidly Oyj

Suomen ainoa IKEA-kauppakeskus Matkus valitsi Avidlyn markkinointikumppanikseen

Jaa
Kauppakeskus Matkus Kuopiossa rakentaa kasvua markkinointitoimisto Avidlyn kanssa. Kokonaisvaltaisessa markkinoinnin kumppanuudessa korostuvat innovatiivisuus, luovuus ja datan hyödyntäminen.
Kuvassa Matkuksen ja Avidlyn tiimiläisiä. Takarivissä vas. Sanna Rautio, Minna Karppinen ja Maria Huttunen, eturivissä vas. Jenny Korhonen, Janina Palm-Davies, Elina Jussila, Satu Väänänen, Emmi Virsunen ja Salla Leinonen.
Kuvassa Matkuksen ja Avidlyn tiimiläisiä. Takarivissä vas. Sanna Rautio, Minna Karppinen ja Maria Huttunen, eturivissä vas. Jenny Korhonen, Janina Palm-Davies, Elina Jussila, Satu Väänänen, Emmi Virsunen ja Salla Leinonen.

Kauppakeskus Matkus on Suomen ainoa IKEA-kauppakeskus. IKEA-tavaratalon lisäksi kauppakeskuksesta löytyvät yli lähes 80 kansainvälisen ja paikallisen brändin myymälät ja palvelut. Kävijävirrat tulevat koko Järvi-Suomen alueelta.

Poikkeuksellisen laaja vaikutusalue asettaa haasteen myös markkinoinnille. Huhtikuusta alkaen markkinoinnin palvelutoimisto Avidly on vastannut Matkuksen markkinoinnista ja viestinnästä kokonaisvaltaisena, strategisena kumppanina.

”Avidlyn tekemisessä vakuutti innovatiivisuus ja laaja-alaisuus. Halusimme kumppanin, jolla on kyky luovaan strategiseen suunnitteluun mutta myös operatiiviseen toteutukseen ketterästi. Tämä helpottaa kauppakeskuksen elämää todella paljon”, sanoo Matkuksen kauppakeskusjohtaja Minna Karppinen.

Kokonaisvaltainen Marketing as a Service

Matkus haluaa rakentaa brändiään ennen kaikkea vetovoimaisena kohtauspaikkana. Tavoitteet ovat kovat niin tunnettuuden kuin kävijämäärien suhteen. Nykyisestä kolmesta miljoonasta kävijästä ja yli 90 miljoonan euron myynnistä tähdätään ylöspäin ennen kaikkea innovatiivisen ja vaikuttavan markkinoinnin voimin.

Marketing as a Service -mallilla tuotettavan strategisen suunnittelun lisäksi Avidlyn palvelua hyödynnetään kauppakeskuksen mediasuunnittelussa, markkinoinnin ja viestinnän suunnittelussa ja tuotannossa sekä PR:ssä.

Yhteistyö on aloitettu brändin kirkastuksella ja tapahtumakonseptoinnilla. Ensimmäiset tulokset ovat näkyneet jo kesän kampanjoissa ja toukokuisilla Matkus-festareilla. Matkuksessa markkinoinnin suunnittelu perustuu vahvasti asiakaskokemuksesta saatuun ymmärrykseen.

”Markkinointi palveluna -toimintamallimme mahdollistaa jatkuvan parantamisen, jossa luova työ ja markkinoinnin kehittäminen perustuu asiakasdataan ja nopeaan reagointiin. Tämä sopii erinomaisesti myös Ikean arvomaailmaan. Kaiken pohjana on ymmärrys asiakkaan toiveista ja käyttäytymisestä”, kertoo Avidlyn asiakkuusjohtaja Maria Huttunen.

Avoimesti ja yhdessä

Toinen Avidlyn läpinäkyvää ja ketterää markkinoinnin mallia ohjaava tekijä on avoin vuorovaikutus ja osallistaminen. Vaikuttavista trendeistä vahvimpana brändikehityksessä näkyy vastuullisuus.

”Otamme mukaan työhön Matkuksen omaa henkilöstöä, kaupungin ja muiden yhteistyökumppaneiden edustajia sekä kauppakeskuksen asiakkaita. Tämän päivän markkinointia ei tehdä eilisen opeilla, vaan ympäristöä täytyy kuunnella herkällä korvalla. Markkinoinnin tulee näkyä ennen kaikkea vastuullisina tekoina ja viestit räätälöidään entistä tarkemmin eri kohderyhmille.”, Karppinen kiteyttää. “On upeaa tehdä kokonaisuutta aidosti yhdessä matkuslaisten kanssa: yhteisten työkalujen, reealiaikaisen datan ja läpinäkyvyyden hengessä”, Huttunen toteaa.

Lisätietoja:
Kauppakeskusjohtaja Minna Karppinen, puh. 0400 668 335, minna.karppinen@ingka.com
CDO Maria Huttunen, Avidly, puh. 044 287 6183, maria.huttunen@avidlyagency.com

Avainsanat

Kuvat

Kuvassa Matkuksen ja Avidlyn tiimiläisiä. Takarivissä vas. Sanna Rautio, Minna Karppinen ja Maria Huttunen, eturivissä vas. Jenny Korhonen, Janina Palm-Davies, Elina Jussila, Satu Väänänen, Emmi Virsunen ja Salla Leinonen.
Kuvassa Matkuksen ja Avidlyn tiimiläisiä. Takarivissä vas. Sanna Rautio, Minna Karppinen ja Maria Huttunen, eturivissä vas. Jenny Korhonen, Janina Palm-Davies, Elina Jussila, Satu Väänänen, Emmi Virsunen ja Salla Leinonen.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Avidly Oyj
Avidly Oyj
Konepajankuja 1
00510 HELSINKI

010 231 9000https://www.avidlyagency.com

Avidly on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö, joka on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää noin 230 henkilön voimin 16 toimipisteessä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Saksassa. Lue lisää: investors.avidlyagency.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Avidly Oyj

Avidlyn uusi luovan johtamisen malli yhdistää luovan työn ja martechin19.1.2023 10:10:00 EET | Tiedote

Avidly uudisti luovan johtamisen mallinsa. Suomen neljänneksi suurimmassa ja Euroopan kattavimmassa markkinointiteknologian toimistossa luovuutta johdetaan jatkossa kuuden Creative Leadin voimin. Teknologia mahdollistaa markkinoinnin skaalautuvuuden ja vähentää manuaalista työtä. Se tarjoaa mahdollisuuden keskittyä merkityksellisiin asioihin, joissa ihminen on taitavampi kuin kone. Mutta parhaimmillaankin se on vain työkalu, joka tarvitsee rinnalleen vahvan strategian, merkityksellisen luovan sisällön, toimivan prosessin ja laadukkaan designin. Creative Lead -mallin tavoitteena on nivoa paremmin yhteen kaikkea tätä luovaa työtä sekä martech- ja HubSpot-osaamista. Avidlylle uusi luovan työn johtamisen malli palvelee yritystä myös sisäisesti, sillä se vahvistaa tekemisen yhdenmukaistamista Suomen 11 toimipisteessä. ”Haluamme olla entistä luovempi markkinointitoimisto. Näin isossa yrityksessä ja monipuolisessa ympäristössä siihen tarvitaan paljon erilaista osaamista. Siksi luotiin tällain

AVIDLY AND SUPERSON DRIVE POSITIVE CHANGE WITH CO2-FREE ADS - A NEW SUSTAINABILITY PLATFORM FOR ADVERTISERS AND AGENCIES19.1.2022 14:39:47 EET | Press release

CO2-Free Ads is a sustainability platform created by Avidly – inviting all marketers, advertisers and agencies to consider, calculate and mitigate CO2 emissions of their marketing activities. CO2-Free Ads includes The Mitigator page: a tool for estimating and mitigating CO2 emissions of marketing activities. Estimating and optimising CO2 emissions in campaign planning makes CO2 compensation possible both for budgeting and in practice.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye