Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Kuriolle ennätykselliset neljä voittoa SABRE Awards EMEA -kisasta

Jaa
Digital Consultancy Of The Year -palkinnon lisäksi voitot tulivat Nesteelle, Mantsiselle ja Microsoftille suunnitelluista kampanjoista.
Kurio - Digital Consultancy of the Year - SABRE Awards EMEA 2020
Kurio - Digital Consultancy of the Year - SABRE Awards EMEA 2020

Kurio sai eilen illalla vietetyssä SABRE Awards EMEA -gaalassa neljä palkintoa. Kampanjoista palkinto tuli jokaiselle Kurion kolmelle shortlistalle nousseelle työlle. Sen lisäksi toimisto sai Digital Consultancy Of The Year -palkinnon. SABRE Awards on maailman laajin viestintäalan kisa.

Voitot kategorioittain:

  • SABRE EMEA: Digital Consultancy Of The Year
  • SABRE EMEA: Global Programme – Zero Exclusion (Mantsinen & Neste)
  • SABRE EMEA: Technology: Hardware – #SurfaceTheWomen (Microsoft)
  • IN2 SABRE EMEA: Crowdsourcing & Co-Creation – No Country For Canyons (Neste)

”Tällaisten brändien ja aiheiden kanssa on kunnia edustaa maailmalla”, iloitsee Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas. ”Kaikki palkitut kampanjat henkivät meille ominaista tekemistä: ideoita, joihin ihmiset tarttuvat some edellä ja oikeita, konkreettisia tekoja, jotka rakentavat yhteyttä brändin ja yleisön välille.” 

Zero Exclusion -hankkeessa kaksi pitkäaikaista bisneskumppania, Mantsinen ja Neste, tarttuivat niin liiketoiminnalliseen kuin yhteiskunnalliseen haasteeseen – ennätykset rikkonein tuloksin. Mantsinen 300 on maailman suurin hydraulinen satamanosturi. Koostaan huolimatta se on myös poikkeuksellisen tarkka. Kommunikoidaksemme tästä edusta bisnespäättäjille, valitsimme median, joka löytyy jokaisesta kulmahuoneesta: öljyvärimaalaukset. Kampanjassa Mantsinen 300 muuttui maailman suurimmaksi siveltimeksi, ja sen ohjaksiin astui kolme teini-ikäistä taitelijaa. Lopputulemana syntyi taidenäyttely, joka paitsi kerrytti yli 50 000 euroa Hopen nuorisotyöhön myös pääsi linnanjuhliin Anni Ruuthin suunnittelemassa iltapuvussa.

IT-ala on kaikkea muuta kuin tasa-arvoinen. Suomessa vain yksi viidestä alalla työskentelevästä on nainen. Microsoftille puolestaan tasa-arvo on yrityskulttuurin keskiössä. Kansainvälisen naistenpäivän alla lanseeratussa #Surfacethewomen-kampanjassa IT-alan vaikuttajat kannustivat omia verkostojaan nostamaan esiin IT-alalla ansioituneita naisia – ja edistämään sukupuolten välistä tasa-arvoa alalla. Kampanja sai aikaan valtavan liikkeen, joka tavoitti viikossa yli 1,5 miljoonaa suomalaista täysin orgaanisesti, aihetunnistetta käytettiin yli 1000 kertaa ja postauksissa nostettiin esiin yli 600 IT-alan naista.

Nesteelle tehty No Country For Canyons eli Kotimaan Kanjonit tarttui jokakeväiseen ongelmaan: lumen alta paljastuvien teiden huonoon kuntoon. Kampanja haastoi ihmiset katsomaan tuttua ongelmaa uudesta kulmasta zoomaamalla ongelmaan sisään. Teiden kuopista tuli kuvissamme kanjoneita ja kanjoneista matkakohteita. Suomalaiset jakoivat tuhansittain ”kotimaan huonoimpia matkavinkkejä” ja nimesivät teiden kanjoneita. Kampanja tavoitti pelkästään orgaanisesti sosiaalisessa mediassa lähes miljoona silmäparia. Loppuhuipennuksena Neste kunnosti teitä 10 000 euron lahjoituspotilla.

Jo yli 25 vuotta toiminut SABRE on maailman laajin viestintäalan kisa. Palkitut työt edustavat parasta laatua strategisessa suunnittelussa, luovuudessa ja liiketaloudellisissa tuloksissa. Kurio on aiemmin palkittu SABRE-kisoissa muun muassa Global SABRE -palkinnolla. Vuonna 2018 maailman 25. parhaaksi kampanjaksi kyseisessä kisassa nousi Kurion Nesteelle ja Ponsselle suunnittelema Finlandia by Forest Machines.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Age(ncy)
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi

Kuvat

Kurio - Digital Consultancy of the Year - SABRE Awards EMEA 2020
Kurio - Digital Consultancy of the Year - SABRE Awards EMEA 2020
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Merimiehenkatu 29
00150 Helsinki

http://www.kurio.fi

Kurio // The Social Media Age(ncy)

Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto

Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote

Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.

Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote

Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye