Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä

Eturivi vasemmalta: Jari Lähdevuori, Co-Founder and Creative Director;  Patricia Ratia García-Oliveros, Co-Founder and CEO Europe SAMY Alliance; Sonsoles Piñeiro Kruik, Chief Growth Officer Europe Samy Alliance. Takarivi vasemmalta: Juan Andrés Elhazaz, COO SAMY Alliance; Saara Silván-Appel, COO, Kurio; Elli Tuominen, Co-Founder and Strategy Director, Kurio; Tommi Opas, CEO, Kurio.
Eturivi vasemmalta: Jari Lähdevuori, Co-Founder and Creative Director; Patricia Ratia García-Oliveros, Co-Founder and CEO Europe SAMY Alliance; Sonsoles Piñeiro Kruik, Chief Growth Officer Europe Samy Alliance. Takarivi vasemmalta: Juan Andrés Elhazaz, COO SAMY Alliance; Saara Silván-Appel, COO, Kurio; Elli Tuominen, Co-Founder and Strategy Director, Kurio; Tommi Opas, CEO, Kurio. Mikko Harma

"Tavoitteemme ovat hienosti linjassa SAMYn kanssa sekä kunnianhimon että suunnan osalta. Jaamme yhteisen halun palvella asiakkaitamme paikallisesti ja globaalisti johtavana social-first-toimistona, hyödyntäen dataa ja teknologiaa asiakkaidemme eduksi. Tämä kumppanuus on merkittävä virstanpylväs matkallamme ja olemme innoissamme mahdollisuuksista, joita se avaa meille ja asiakkaillemme, sekä Pohjoismaissa että globaalisti", toteaa Tommi Opas, Kurion toimitusjohtaja ja osakas.

Kurio jatkaa toimintaansa entisellä nimellään, saman johdon alaisuudessa ja ottaa käyttöönsä laajan valikoiman SAMY Alliancen kehittämiä omia työkaluja. Osa näistä, kuten sosiaalisen media kuuntelutyökalu Capture, on jo valjastettu Kurion asiakkaiden hyödyksi. Kurion vaikuttajamarkkinoinnin kyvykkyyksiä tullaan myös vahvistamaan Shinebuzzilla, globaaliin käyttöön suunnittelulla creator management -työkalulla.

"Yhdistyminen tarjoaa heti merkittäviä etuja nykyisille asiakkaillemme ja tiimillemme", kommentoi Tommi Opas. "Kasvutavoitteiden, tarjooman ja kulttuurin yhteensopivuudet ja synergiat kävivät ilmi jo ensitapaamisessamme SAMYn kanssa. Vuosien varrella monet toimijat ovat osoittaneet kiinnostustaan Kurioon, mutta SAMY Alliance erottui alusta asti ainutlaatuisena, täydellisenä mätchinä."

Kurio on aloittanut toimintansa vuonna 2012 perustajiensa Jari Lähdevuoren ja Elli Tuomisen vetämänä. Vuodesta 2015 lähtien toimiston kasvua on ollut rakentamassa Tommi Opas toimitusjohtajan ja osakkaan roolissa. Kurio palvelee tänä päivänä niin some- kuin lead-toimistona, asiakkainaan muun muassa Microsoft, Fazer, Kesko, Wärtsilä Energy ja UPM. Toimiston osaamista tullaan hyödyntämään SAMY Alliancen globaalissa tekemisessä, palvellen asiakkaita kuten L'Oréal, Netflix ja Diageo.

Kurio sijoittui maailman kahdeksanneksi luovimmaksi toimistoksi Global Creative Index 2023 -listauksessa, jota ylläpitää PRovoke Media. Toimiston asiakastöitä on palkittu alan arvostetuimmilla palkinnoilla, mukaan lukien D&AD, WARC Awards for Effectiveness, Clio Awards, Effie Awards ja New York Festivals Advertising Awards. Kurio tunnetaan myös ajatusjohjajuutta rakentavista tutkimushankkeista, raporteista ja puheenvuoroista alan johtavissa tapahtumissa kuten Cannes Lions ja Eurobest. Toimiston osakkaita on kutsuttu lukuisiin tuomaristotehtäviin alan kisoissa mukaan lukien Dubai Lynx, Eurobest, The New York Festivals, SABRE Awards ja Effie Awards.

SAMY Alliance, jonka Financial Times listasi Euroopan 1000 nopeimmin kasvavan yrityksen joukkoon neljättä kertaa peräkkäin, toimii yli 50 markkinalla 14 maassa. Madridissa pääkonttoriaan pitävällä yrityksellä on globaalisti yli 400 työntekijää. SAMY Alliance tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaisesti digitaalisen markkinoinnin palveluita – johon lukeutuvat esimerkiksi tutkimus ja markkinaymmärrys, data ja analytiikka, sosiaalinen media, digitaaliset sisällöt, luova suunnittelu, vaikuttajamarkkinointi, viestintä ja suhdetoiminta.

”Kurion mukaantulo avaa meille väylän Pohjoismaihin, jossa on valtava potentiaali – ja korkein sosiaalisen median käyttöaste maailmassa, 81,7 % väestöstä”, kommentoi Patricia Ratia, yksi SAMY Alliancen perustajista. “Olemme innoissamme saadessamme oman hubin Helsinkiin, jolla on vahva asema designissa ja innovaatiossa. Helsigin hubimme toimii hyvänä kokeilulaboratoriona SAMY Alliancelle. Olemme myös innoissamme Kurion tiimin tuomasta osaamisesta luovan sometekemisen saralla, ja olemme varmoja että sen avulla koko tarjoomamme muuttuu arvokkaammaksi asiakkaillemme.”

SAMY Alliancen kannalta merkittävänä vuonna, Bridgepointin tullessa yhtiön osakkaaksi Aurica Capitalin rinnalle, yhdistyminen Kurion kanssa vahvistaa sen asemaa globaalina strategisena markkinointi- ja liiketoimintakumppanina johtaville brändeille. Perustajat ja kansainvälinen johtoryhmä jatkavat tämän uuden kasvuvaiheen johtamista, nyt käsi kädessä Kurion kanssa, tavoitteena saavuttaa yli 100 miljoonan euron liikevaihto tulevina kuukausina.

Juan Andres Elhazaz
Global COO
SAMY Alliance
juan.elhazaz@samyroad.com

Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen.