Taiga Concept Oy

Kuopiolainen Taiga Concept Oy palkittiin Itä-Suomen parhaana kasvuyrityksenä

Äänieristettyjä tilaratkaisuja toimittava Taiga Concept palkittiin perinteisellä Kauppalehden Kasvajat-palkinnolla Kuopiossa järjestetyssä tilaisuudessa. Palkinto jaetaan viidellä eri paikkakunnalla jokaisen alueen parhaalle kasvuyritykselle.
Taiga Concept vastaanottaa Kasvajat-palkinnon vas. Tommi Lindbom, oik. Tapani Laukkanen.

Palkinnon vastaanottivat Taiga Conceptin toinen perustaja Tapani Laukkanen sekä toimitusjohtaja Tommi Lindbom. Yrityksen viime vuosien liikevaihdon kasvu nosti yhtiön Itä-Suomen alueen parhaaksi kasvuyritykseksi. Taiga Conceptin tuotteille on ollut kysyntää tämän päivän muuttuvissa avokonttoriympäristöissä.

- Kiitos palkinnosta kuuluu Taiga Conceptin loistaville asiakkaille, yhteistyökumppaneille ja henkilökunnalle, Lindbom kertoo.

- Tuotteemme ovat mielenkiintoisia ja ne tarjoavat paljon mahdollisuuksia avokonttoreiden monimuotoisten tilatarpeiden ratkaisemiseen. Ne lisäävät työntekijöiden hyvinvointia, työntuottavuutta ja yksityisyyttä.

Taiga Conceptin tuotevalikoimaan kuuluu kaikenkokoisia äänieristettyjä työtiloja puhelinkopeista suuriin neuvottelutiloihin. Asiakkaina on useita kansainvälisiä yrityksiä eri aloilta rahoituslaitoksista teknologiayhtiöihin.

- Tiloja myydään jo aktiivisesti Pohjois-Eurooppaan, joka on tällä hetkellä yhtiömme päämarkkina. Aasian myynti on myös kasvamassa lupaavasti. Seuraavassa vaiheessa panostamme Pohjois-Amerikan myynnin käynnistämiseen, Lindbom kuvailee markkinatilannetta.

Taiga Conceptin liikevaihto vuonna 2019 oli 3,1 miljoonaa euroa (2018 0,2 Meur). Yrityksen vuoden 2025 liikevaihdon tavoitteena on 80 miljoonaa euroa.

Vuoden lopussa yritys lanseeraa uuden Locus -tuoteperheen, joka mahdollistaa yhä useammat käyttökohteet monine pintavaihtoehtoineen sekä eri kokoluokkineen.

- Myös tuotekehityksen osalta edistytään huimasti ja asiakkaiden tarpeisiin mukaudutaan entistä paremmin, Lindbom sanoo.

- Suuret avokonttorit maailmalla kaipaavat uusia monipuolisia tilaratkaisuja, jotka vastaavat uusiin ja monipuolisiin käyttötarpeisiin. Taigalla on erinomaiset mahdollisuudet olla tulevaisuudessa entistä aktiivisemmin mukana muuttuvilla markkinoilla ympäri maailmaa.

Yhteyshenkilö / lisätietojen antaja:

Tommi Lindbom
Tommi.lindbom@taigaconcept.fi

Kuvat

Taiga Concept
Taiga Conceptin Helsingin showroom

Taiga Concept Oy
Kellonkärki 12
70460 Kuopio

Taiga Concept is a family company established in 2015. Our main objective is to increase wellbeing at the workplace. This is why we have created space solutions that provide the opportunity to relieve stress and increase work satisfaction. We are inspired by the Nordic forests and the fresh air found there.