If haluaa olla Pohjoismaiden välittävin vakuutusyhtiö

– Tavoitteena on tehdä aiempaa näkyvämmäksi se, mitä me Ifissä oikeasti olemme. Huolenpito ja välittäminen ovat osa Ifin DNA:ta ja näkyvät joka päivä siinä, kuinka omistaudumme asiakkaan auttamiseen. Nyt haluamme kertoa siitä selkeämmin ja vahvemmin ulospäin, kuvaa If-konsernin markkinointi- ja viestintäjohtaja Sumit Malhotra.
–Useimpia tuotteita ja palveluja on mahdollista kopioida, mutta yrityskulttuuria tai työskentelytapoja ei. Uskon, että pohjimmiltaan meidät erottaakin muista ifläisten aito sitoutuminen ja välittäminen asiakkaista. Ifin asiakkaat ja työntekijät ovat tutkitusti tyytyväisiä, mikä mahdollisti, että voimme nyt asettaa tavoitteen yhä korkeammalle.
Ifin uutta tavoiteasemaa välittävimpänä vakuutusyhtiönä konkretisoi juuri käynnistynyt uusi markkinointiviestintäkampanja. Ifin uuden markkinointiviestintäkonseptin ovat rakentaneet yhdessä ruotsalainen mainostoimisto Åkestam Holst ja Ifin oma mainostoimisto, If Creative Agency.
Viestintäkonsepti nostaa esiin, kuinka If on asiakkaiden mukana läpi elämän – jo ennen kuin jotakin tapahtuu, vahingon yllättäessä ja sen jälkeen.
– Emme sitoudu ainoastaan maksamaan korvauksia nopeasti, vaan ymmärrämme aidosti asiakkaiden tarpeita. Autamme asiakkaita vakuuttamaan itsensä oikein, jotta he uskaltavat rakentaa elämäänsä ja liiketoimintaansa. Panostamme myös jatkuvasti enemmän vahinkojen ennaltaehkäisyyn, Malhotra kertoo.
Kampanjassa esitellään erilaisia elämäntilanteita ja arjen ongelmia. Lämpöä, avuliaisuutta ja positiivista tunnetta välittämään on luotu myös uusi visuaalinen ilme. Kampanja näkyy loppuvuoden ajan televisiossa, online-videopalveluissa, ulkomainoksissa ja sosiaalisessa mediassa kaikissa Pohjoismaissa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Ainomaija PippuriViestintäjohtaja
Puh:010 514 4217ainomaija.pippuri@if.fiKuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
If vakuuttaa kaiken, mikä on elämässä arvokasta: ihmiset, eläimet, kodit, autot ja paljon muuta. Me hoidamme vakuutusasiat mutkattomasti, helposti ja hetkessä. Autamme myös yrityksiä turvaamaan toimintansa silloin, kun vahinko sattuu. 6 700 ammattitaitoista työntekijäämme huolehtivat, että 3,7 miljoonaa asiakastamme Pohjoismaissa ja Baltiassa saavat tarvitsemaansa apua ja oikeanlaista turvaa – jos jotain sattuisi tapahtumaan. If kuuluu Sampo-konserniin.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta If Vakuutus
Kyselytutkimus: Suomessa jäädään herkemmin sairauslomalle kuin muissa Pohjoismaissa12.6.2025 07:45:00 EEST | Tiedote
Ifin Nordic Health Report -tutkimuksesta selviää, että suomalaisista vain joka kymmenes menee työpaikalle, jos tuntee itsensä sairaaksi. Norjassa työpaikalle menee joka kolmas ja Ruotsissakin melkein joka viides.
Kyselytutkimus: Nuoret naiset stressaavat säännöllisesti lähes kaksi kertaa useammin kuin miehet2.6.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Ifin tuoreesta Nordic Health Report -terveystutkimuksesta selviää, että säännöllinen stressi on yleistä nuorissa aikuisissa. Erityisesti nuoret naiset kokevat säännöllistä stressiä selvästi muuta väestöä useammin, ja psyykkinen kuormitus vaikuttaa vahvasti myös heidän työkykyynsä.
Jopa 200 000 euroa ylimääräistä korvausta kestävistä valinnoista vahingonkorjauksessa – If lanseerasi ainutlaatuisen konseptin Suomessa27.5.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
If toi yritysasiakkaille suunnatun vastuullinen rakennus -palvelun Suomeen viime viikolla. Sen tarkoituksena on tukea vastuullista korjausrakentamista suurvahingon jälkeen.
Kyselytutkimus: Varkaudet ja autoilijoiden käytös pyöräilijöiden suurimpia huolenaiheita20.5.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
Peräti 39 prosenttia pyöräilijöistä on huolissaan autoilijoiden käytöksestä tai heidän aiheuttamistaan vaaratilanteista, selviää Ifin kyselytutkimuksesta aktiivipyöräilijöille. Jalankulkijoiden käytöksestä on huolissaan 20 prosenttia ja toisten pyöräilijöiden 15 prosenttia vastaajista.
Kyselytutkimus: Kyberhyökkäykset huolettavat pienyrityksiä – 37 % ei kuitenkaan ole parantanut tietoturvaansa13.5.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
29 prosenttia suomalaisista pienyrityksistä pitää kyberhyökkäyksiä, tietojenkalastelua ja hakkerointia yhtenä suurimmista uhkista yritystoiminnalleen. Tästä huolimatta 37 prosenttia yrityksistä kertoo, ettei ole ryhtynyt toimiin tietoturvansa vahvistamiseksi viimeisten kahden vuoden aikana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme