Vilkas Group Oy

”Kasvuvauhti lyö kaikki ennätykset” – Joulumyynti verkossa helposti tuplaantumassa: Jo Black Weekin verkkomyynti kasvoi 66%

Jaa
Uunituoreet tiedot Black Weekistä ennakoivat hurjaa joulumyyntiä verkossa. ”Tiukentuvat koronarajoitukset eivät ehtineet vielä merkittävästi vaikuttaa Black Weekin myyntiin ja silti sen verkkokaupan tilausmäärät kasvoivat 66%. Nyt kun korona pitää ihmiset joulun alla kotona entistä enemmän, niin kyllä kasvuvauhti lyö kaikki ennätykset”, arvioi Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Toiveena on kotimaisen myynnin kasvu. Vilkas seuraa reaaliajassa yli 2000 suomalaisen verkkokaupan todellisia myyntilukuja.
Joulumyynti verkossa on ainakin tuplaantumassa, arvioi Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski Black Weekin verkkomyyntidatan perusteella.
Joulumyynti verkossa on ainakin tuplaantumassa, arvioi Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski Black Weekin verkkomyyntidatan perusteella.

Lehdistötiedote 2.12.2020

Verkkokauppiaat tekevät ennätystulosta ja logistiikkatoimittajat saavat venyä huippusuorituksiin tänä jouluna. Tätä ennakoivat Black Weekin verkkokaupan myyntiluvut ajalta 24.11.-30.11.

”Black Weekin myynnin paino oli vielä kivijalassa, mutta verkkokaupan kasvu tilausmäärissä kipusi silti jo lähelle 70 prosenttia. Joulukaupan kasvu verkossa olisi varmasti muutenkin vähintään tätä luokkaa, mutta uusi vakava koronapiikki on nostamassa sen vielä ihan eri tasolle”, taustoittaa Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski.

Ennätykset paukkuvat: ”Asiakkaiden hyvä olla ajoissa liikkeellä”

Vilkkaan keräämät yli 2000 suomalaisen verkkokaupan lähes reaaliaikaiset tiedot ovat kattavin aineisto Suomen verkkokaupasta. Korkiakosken ennusteilla on siksi vissi pohja.

”Joulumyynti verkossa on helposti tuplaantumassa. Suurempikin kasvu on mahdollinen. Tiukentuvat koronarajoitukset eivät ehtineet vielä merkittävästi vaikuttaa Black Weekin myyntiin ja silti sen verkkokaupan tilausmäärät kasvoivat 66%, tarkalleen ottaen. Nyt kun korona pitää ihmiset joulun alla kotona entistä enemmän, niin kyllä kasvuvauhti lyö kaikki ennätykset”, arvioi Korkiakoski.

Logistiikkatoimittajat ovat helisemässä, kun paketteja on tulossa jouluksi liikenteeseen ainakin kaksinkertainen määrä viime vuoteen verrattuna.

”Onhan tämä melkoinen haaste koko verkkokaupan logistiikalle. Vaikka logistiikkatoimittajat ovat varmasti osanneet varautua toimitusruuhkiin, niin kyllä asiakkaiden on hyvä olla ajoissa liikkeellä. Kotimaisiin verkkokauppiaisiin kannattaa tässä kohtaan luottaa, korona on aika lailla sekoittanut logistiikkaa maailmalla”, puntaroi Korkiakoski.

Samalla kun tilausmäärät kasvavat valtoimenaan, keskimääräisen kertaostoksen määrä on pienentynyt.

”Euromääräisesti Black Weekin myynti kasvoi 29% viime vuodesta. Myyntiä on siis reippaasti enemmän kappalemäärissä, mutta säästäminen näkyy ostoskorien koossa, joka on pudonnut melkein neljänneksen viime vuodesta. Oikeastaan hyvin looginen kehitys tähän omituiseen vuoteen nähden kaiken kaikkiaan”, summaa Korkiakoski.

Ennätyskasvu myös kotimaisen kaupan ja työn hyväksi: #pelastetaankauppa

Korkiakoski pystyy laskemaan jo koko vuodellekin ennakkoarvion verkkokaupan kasvusta. Arvioon liittyy vahva toive suomalaisille kuluttajille, kotimaisen #pelastetaankauppa-kampanjan hengessä.

”Varovainen arviomme tähänastisen datan ja kokonaistilanteen perusteella on 65 prosentin kasvu tilausmäärissä. Koko vuoden euromääräinen kasvu verkkomyynnille on näillä tiedoin arvioituna noin 25 prosenttia. Ja toiveemme on, että kun koko koronakriisin ajan olemme koettaneet pitää kotimaisen verkkokaupan ja kotimaisen työn puolta, niin ihmiset nyt ostaisivat suomalaista ja suomalaisista verkkokaupoista.”

”Yli 500 kivijalkakauppiasta ja yrittäjää saatiin pelastettua koronalta mukaan verkkokauppaan #pelastetaankauppa-kampanjan avulla. Nyt meillä kaikilla on tilaisuus tehdä toisillemme, itsellemme ja koko Suomelle vielä suuri palvelus: annetaan joulun myötä lahja Suomelle ostamalla suomalaista”, vetoaa Korkiakoskia #pelastetaankauppa-kampanjan johtohahmona.

Lisätietoja:

Markku Korkiakoski, toimitusjohtaja, Vilkas Group Oy, 0400 434 244, markku.korkiakoski@vilkas.fi

www.pelastetaankauppa.fi

Avainsanat

Kuvat

Joulumyynti verkossa on ainakin tuplaantumassa, arvioi Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski Black Weekin verkkomyyntidatan perusteella.
Joulumyynti verkossa on ainakin tuplaantumassa, arvioi Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski Black Weekin verkkomyyntidatan perusteella.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Vilkas Group Oy
Vilkas Group Oy
Finlaysoninkuja 19
33210 Tampere

0400434244https://www.vilkas.fi/

Vilkas on Suomen johtava verkkokauppatoimittaja ja sopiva kumppani kaiken kokoisille verkkokauppiaille. 2000 asiakastamme ovat laaja skaala pienyrittäjistä suuryrityksiin. Verkkokauppaindeksin mukaan asiakkaidemme vuosittainen kasvuvauhti on yli kymmenen prosenttia.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Vilkas Group Oy

Kauppasota uhkaa verkkokaupan lupaavaa kasvua: ”EU:n sisämarkkina saatava nyt kuntoon” – MobilePay tähtää jo ohi Applen ja Googlen30.4.2025 10:00:17 EEST | Tiedote

Uunituore Verkkokauppaindeksi kertoo suomalaisen verkkokaupan 12 prosentin kasvusta. Jo kolmatta kvartaalia jatkunut kasvu on kuitenkin vaarassa. ”Kun ostovoima viimein kohentuu, kauppasota uhkaa vetää maton kaupan kasvulta. EU:n sisämarkkina on nyt saatava kuntoon ja maksaminen on avain”, lataa Verkkokauppaindeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Korkiakoski. Lupaavaa ratkaisua EU-maksamiseen tarjoaa hurjasti kasvava MobilePay, joka tähyää jo ohi Applen ja Googlen.

”Pelätty ALV-nosto ei katkaissut nousua” – Taloudelle rohkaiseva merkki kotimaisesta verkkokaupasta: ”Sesonki jopa yli odotusten”28.1.2025 12:26:01 EET | Tiedote

Verkkokauppa on kasvanut 8 prosenttia huolimatta arvonlisäveron nousemisesta, kertoo 2000 suomalaisen verkkokaupan todellista myyntiä seuraava Verkkokauppaindeksi. ”Tämä on erinomainen uutinen, talouden suunta on ylöspäin. Edes pelätty ALV-nosto ei katkaissut nousua”, kuvaa Verkkokauppaindeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Korkiakoski. Matkahuollon mittarit kertovat samaa, mutta katse on eteenpäin: ”Nyt jännitämme, riittävätkö ostovoima ja ostohalu kasvuun vielä vuoden alkuneljänneksellä”, pohtii Matkahuollon johtaja Kati Nevalainen.

”Tämä on paras joululahja koko Suomelle!” – Verkkokauppa kasvuun kahden vuoden syöksykierteen jälkeen: ”Talouden nousu on nyt totta”18.10.2024 09:02:40 EEST | Tiedote

Verkkokaupan jyrkkä alamäki on viimein ohi. Noin 2000 suomalaisen verkkokaupan todellista myyntiä seuraava Verkkokauppaindeksi kertoo, että verkkokaupan euromääräinen myynti on nyt 7 prosentin kasvussa. ”Verkkokauppaindeksi on myös koko talouden mittari. Siksi tämä on suuri uutinen: talouden nousu on nyt totta”, iloitsee Verkkokauppaindeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Korkiakoski. Myös Matkahuolto valaa uskoa kotimaisen verkkokaupan ja talouden valoisampaan tulevaisuuteen: ”Yli puolet suomalaisista aikoo ostaa lahjoja kotimaisista verkkokaupoista”, kertoo Matkahuollon johtaja Kati Nevalainen.

”Ei 7 %, ei edes 70 %, vaan 7-kertainen säästö”: Vilkas Group tähtää johtoasemaan AI-palveluissa verkkokauppiaille, kumppanina Microsoft28.8.2024 09:30:00 EEST | Tiedote

Vilkas Group esittelee tänään uudet tekoälypalvelunsa verkkokauppiaille. ”Olemme yhdistäneet AI-teknologioita tuottamaan verkkokauppiaille erittäin konkreettisia hyötyjä asiakaspalvelussa ja markkinoinnissa”, kiteyttää Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Palveluita siivittää uunituore yhteistyö Microsoftin kanssa. ”Tukemalla Vilkasta voimme tuoda tekoälytyökalujen hyötyjä laajalle joukolle suomalaisia verkkokauppoja ja yrittäjiä”, perustelee Microsoftin kumppanuuksista Suomessa vastaava johtaja Veli Myllylä.

”Ruotsista voisi ottaa mallia” – Rakentamisen syöksy näkyy kaikkialla taloudessa: Verkkokauppa putosi jälleen rakentamisen seurannaisena18.7.2024 10:30:21 EEST | Tiedote

Verkkokauppa on vastoin odotuksia jälleen notkahtanut yli 30 prosenttia, kertoo uunituore verkkokauppaindeksi. ”Verkkokaupan kehitys koronasta alkaen korreloi vahvasti rakentamisen suhdanteiden kanssa”, vertaa indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Aleksi Randell pitää yhteyttä selvänä. ”Rakentamisen paino Suomen talousvaikeuksissa on suuri. Sen vaikutus kauppaan ja palveluihin on valtava, verkkokauppaan yhtä lailla”, tiivistää Randell.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye