Hesburgerin Hiilijalanjälki hyvitetty -tuotteiden valikoima kasvaa
Hesburger hyvittää Kerroshampurilaisen, VEKE®-soijakasvishampurilaisen, VEKE®-juustokasvishampurilaisen, VEKE®-soijatortillan ja VEKE®-soijatikkujen hiilijalanjäljet kokonaisuudessaan 2.1.2021 alkaen.
– Asiakkaamme kiinnittävät enenevässä määrin huomiota hiilijalanjälkien hyvittämiseen ja olemme saaneet siitä kiittävää palautetta. Hyvitettävien tuotteiden valikoiman laajentaminen on vastaus kasvaneeseen kiinnostukseen ja tukee tavoitettamme lisätä kasvistuotteiden osuutta myynnistämme, kertoo Hesburgerin viestintäpäällikkö Heini Santos.
Hiilijalanjälki hyvitetty -tuotteiden hiilijalanjäljet on laskenut Luke ja niitä voi tarkastella Hesburgerin verkkosivuilla.
Istutettuja ja pelastettuja puita
Hesburger aloitti tuotteidensa hiilijalanjälkien hyvittämisen kolmen tuotteen valikoimalla jo vuonna 2016.
– Reilun neljän vuoden aikana Hesburger tehnyt hyvityksiä jo yhteensä yli 126 000 tCO2e edestä. Etiopiassa ja Ugandassa toteutettavat projektit ovat Gold Standard -sertifioituja ja niissä otetaan huomioon myös projektien sosiaalinen vaikutus, kertoo projektialueella Etiopiassa 2019 vieraillut Santos.
Jatkossakin Hesburgerin ympäristötyö on ensisijaisesti Hesburgerin omasta toiminnasta syntyvien päästöjen ja ympäristövaikutusten vähentämistä.
– Kasviproteiinituotteiden tuotannon ja kehittämisen lisäksi olemme jo vuosia muun muassa panostaneet uusiutuvien energianlähteiden käyttöön, vähentäneet pakkausmateriaalia ja teettäneet työvaatteita ja kalusteita kierrätysmateriaaleista, Santos luettelee.
– Tuotteidemme hiilijalanjälkien hyvittäminen on tärkeä osa kokonaisuutta. Sen avulla voimme tarjota asiakkaillemme kokonaan hiilineutraaleja vaihtoehtoja.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Heini SantosViestintäpäällikkö
Puh:+358 50 310 3054heini.santos@hesburger.fiKuvat





Linkit
Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjuun kuuluu yli 500 ravintolaa, joissa työskentelee noin 8 000 henkilöä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme