
Kalevalan uusi tuleminen – perinteitä ja mytologiaa Nuuksion sydämessä

Kalevala maailmalle – kansallisaarteesta matkailun brändiviestinnän kärjeksi
Kalevala ja sen myyttiset elementit ovat väkevä osa kulttuurihistoriaamme, vaikkakin vuosien saatossa kansanrunot olivat vaipuneet hieman unholaan. Yrittäjä Satu de Weerd on kuitenkin todennut, että tänä päivänä kansanperinteet ovat elpyneet ja mytologia koetaan jälleen houkuttelevaksi. Nuuksion Taika onkin mukana kahdessa vuonna 2020 käynnistyneessä matkailuhankkeessa – Visit Finlandin tukema Kalevala Kartalle sekä kansainvälinen Rural Lifestyle – joiden tavoitteena on valjastaa Kalevala osaksi Suomi-matkailun vetovoimaa kansainvälisillä markkinoilla. Ensi vaiheessa Kalevalan ympärille luodaan palveluja kotimaisille asiakkaille ja matkailun avautuessa tunnettuutta aletaan kasvattaa myös kansainvälisesti.
”Kalevala on todella ainutlaatuinen aarrearkku suomalaista kansanperinnettä. Haluammekin nyt voimakkaasti tuoda esille sen opetuksia, uskomuksia ja perinnetaitoja sekä olla mukana nostamassa sitä suomalaiseksi ylpeydenaiheeksi myös kansainvälisesti”, de Weerd toteaa.
Elämyksiä yrittäjäyhteistyöllä – vastuullisuus ja paikallisuus keskeisinä arvoina
Perheyritys Nuuksion Taika tarjoaa Vihdissä ohjelmapalveluja, joiden näyttämönä toimivat Väinämöisen kotikylän mukaan nimetty ja rautakauden henkeen rakennettu Nuuksion Wäinölä sekä kansallispuiston luonnonkauniit maisemat. Ohjelmia ja tapahtumia yritys järjestää niin yksityisille kuin yrityksille.
Kalevalateeman mukaan on suunniteltu kokonaisuudet niin häille kuin muille juhlille, joissa entisaikainen tunnelma näkyy jokaisessa yksityiskohdassa. Osaavan paikallisen yrittäjäverkoston voimin osallistujille järjestyvät mm. teemaan sopiva puvustus ja asusteet, perinneruokailu sekä perinteikkäät juhlameikit ja kampaukset. Juhlatunnelmaa siivittävät puolestaan runonlaulu, perinnemusiikki sekä suomalaiseen kulttuuriperintöön perustuvat ohjelmanumerot, joiden myötä osallistujat saavat näköalapaikan vanhoihin juhlarituaaleihin.
Oman erityisen leimansa tapahtumaan tuovat paikallisten käsityöyrittäjien taidonnäytteet, kuten puusepän valmistamat tarjoilulaudat, kädentaitajan toteuttama hääryijy sekä taiteilijan vihkisormuksille valmistama pesä. Kalevalapidoilla halutaankin tarjota kulttuuria ja ennen kokemattomia elämyksiä historiaa ja perinteitä arvostaville. Juhlapaikkana toimiva Wäinölä soveltuu erinomaisesti myös tunnelmallisiin juhliin pienemmille seurueille, korona-ajan haasteet huomioiden.
Lisätietoja:
Satu de Weerd, yrittäjä, satu@nuuksiontaika.fi, p. +358 50 50 50 869, www.nuuksiontaika.fi
Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube-nocookie.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Nuuksion Wäinölän Kalevalahäät / Nuuksion Taika. Videon tekijä: Tomi PohjaSiirry videokanavalle
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Satu de Weerd, yrittäjä, satu@nuuksiontaika.fi, p. +358 50 50 50 869, www.nuuksiontaika.fi
Kuvat




Liitteet
Linkit
Tietoja julkaisijasta
YritysVihti ry tukee pienyrittäjyyttä Suomessa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta BusinessRakentamo
#Someleontti pienyrittäjän digiapurina - vahva missio ohjaa yrittäjä Sanya Saarisen toimintaa1.3.2023 00:00:34 EET | Tiedote
Havainto siitä, että ilmaiset digityökalut tulivat kaikkien yrittäjien ulottuville, mutta silti harva uskalsi lähteä niitä hyödyntämään, käynnisti Sanya Saarisen toisen yrittäjätaipaleen. Ensimmäinen yrittäjäpolku käynnistyi suoraan ammattikorkeakoulun jälkeen vuonna 2004, kun Saarinen hyppäsi rohkeasti koulun penkiltä suoraan yrittäjäksi ja teki keikkoja yrittäjäkollegan kanssa ohjelmapalvelualalla show-palveluita tuottaen ja esiintyvänä taiteilijana toimien. Aiemmin laulu- ja showjuontokeikkojen myyntityö oli kylmäsoittelua, joten modernien työkalujen saapuminen Suomeen mullisti koko myyntiprosessin. Tämä käynnisti uuden uran markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä ja nykyisin Saarinen on somekouluttaja, somestrategi ja digisisällöntuottaja, joka toimii käytännönläheisesti pienyrittäjien apuna modernien viestintä- ja markkinointityökalujen käytössä ja monikanavaisen viestinnän rakentamisessa.
BusinessRakentamon palvelut yrittäjille helposti ja sijainnista riippumatta28.2.2023 21:33:50 EET | Tiedote
Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys tarjoaa asiantuntijoille ja mikroyrityksille tukea ja ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen. Digitaalinen toimintamalli tuo palvelut jokaisen pienyrittäjän saataville ja mikroyritysten kehitysyhteisö toimii aktiivisesti uusia yhteistyökuvioita rakentaen. Jäsenyritykset voivat hyödyntää asiantuntijaverkoston monipuolista osaamista helposti ja sijainnista riippumatta.
UltraLean-CRM tarjoaa yksinyrityksille konkreettista apua asiakkaan ostokäyttäytymisen analysointiin.27.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote
Myyntiprosessien jatkuva kehittäminen edellyttää myynnin tehokkuuden perusteellista arviointia. Kun nämä opit viedään käytäntöön järjestelmällisesti, parannat jatkuvasti tarjousten voittoprosenttia.
UltraLeanSales® 2.0 - Niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta harvoissa yrityksissä tunnetaan asiakkaan ostokäyttäytyminen riittävän hyvin.20.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote
Mitä tapahtuisi, jos tuntisit paremmin asiakkaasi ostokäyttäytymisen? Osaisitko hyödyntää sitä? Parantaisiko tieto myyntiä? Lean-johtamisen malli on tuttu juttu tuotannon tehostamisessa, mutta miksi Lean-oppeja ei ole juurikaan sovellettu tarjousten voittoprosentin parantamiseen? UltraLeanBusiness Oy on tuotteistanut tiedolla johtamisen mallin itseoppivaksi prosessiksi, joka perustuu asiakkaan ostoprosessien tuntemiseen. Aiheesta on nyt julkaistu kirja, uusittu ja laajennettu painos nimeltään UltraLeanSales 2.0.
Vihtiläinen kasvava perheyritys Hiisi Homes & Hotels hankki ympäristösertifikaatin kuudessa kuukaudessa19.1.2023 08:06:00 EET | Tiedote
Kalustettuja asuntoja ja digihotellimajoitusta tarjoava teknologian mahdollistama Hiisi Homes & Hotels jalkautti vastuullisuuden järjestelmällisesti osaksi arkeaan noin puolessa vuodessa. Projektin aikana yritys suoritti Sustainable Travel Finland -ohjelman sekä hankki Ekokompassi-sertifikaatin.