Unohtuiko maski? S-ryhmä tuo yksittäispakatut kasvomaskit myyntiin kauppojen sisääntulojen yhteyteen

S-ryhmän ruokakauppoihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku) tuodaan pian myyntiin yksittäispakattuja kasvomaskeja heti sisääntulon yhteyteen. Vieressä oleva juliste ohjaa ottamaan maskin käyttöön kauppareissun ajaksi, jos se on unohtunut ja suojaamaan siten itsensä ja muut. Yksittäispakatut maskit saapuvat myymälöihin tästä viikosta alkaen.
”Haluamme varmistaa sekä asiakkaidemme että henkilökuntamme turvallisuuden myymälöissämme ja helpottaa asiakkaan arkea. On ymmärrettävää, että maski joskus unohtuu, ja jos kotoa jo löytyy iso paketti maskeja, voi mieluummin haluta ostaa kaupassa käyntiä varten yksittäisen, hygieenisesti pakatun maskin. Myymälöiden sisääntuloissa on tuttuun tapaan tarjolla myös käsidesiä, jolla voi puhdistaa kätensä ennen maskin asettamista paikalleen”, sanoo tuoteryhmäpäällikkö Petrus Lesonen S-ryhmän marketkaupasta.
Yksittäispakattuna myytävä maski on musta kirurginen suu-nenäsuojain (IIR). Sama tuote 50 kappaleen pakkauksessa on tällä hetkellä S-ryhmän myydyin kasvomaski. Yksittäispakatun maskin hinta on 0,29 €. Hinta on sama kaikissa myymälöissä.
Kasvomaskien saatavuus erittäin hyvällä tasolla
Sekä kirurgisia suu-nenäsuojaimia että FFP2-luokan hengityssuojaimia on tällä hetkellä hyvin saatavilla S-ryhmän myymälöistä. S-ryhmän valikoimiin on pian tulossa myös toivottuja uutuuksia: FFP2-maski mustana sekä antifog-maski. Antifog-maskissa on sisällä solumuovi, joka estää silmä- tai aurinkolasien huurtumisen. S-ryhmän maskivalikoimista on alusta asti löytynyt myös Suomessa valmistettuja tuotteita. Kotimainen vaihtoehto on tarjolla sekä kirurgisista että FFP2-maskeista.
”Maskien saatavuus on nyt erittäin hyvällä tasolla, niitä löytyy meiltä niin paljon kuin tarvitaan ja edulliseen hintaan”, Lesonen painottaa.
THL suosittelee tällä hetkellä kasvomaskin käyttöä koko maassa. Kirurginen suu-nenäsuojain suojaa ennen kaikkea muita estämällä pisaroiden leviämistä ympäristöön. FFP2-luokan hengityssuojain puolestaan suojaa tehokkaasti myös käyttäjäänsä. Kasvomaskien teho perustuu osittain siihen, että mahdollisimman moni käyttää niitä asianmukaisesti.
Kaikkien kasvomaskien käytössä on syytä seurata käyttöohjeita ja esimerkiksi vaihtaa maskia riittävän usein sekä välttää koskettelemasta kasvoja. Kasvomaskit eivät korvaa muita varotoimia kuten käsien pesua ja turvavälejä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho, sampo.paallysaho@sok.fi, 010 768 0665
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Prisman data: Suomalaiset innostuivat perinteisestä havukasvista – jopa 30 % kasvu pihoilla ja puutarhoissa15.5.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Kevät on ollut toistaiseksi viileä, mutta se ei ole lannistanut suomalaisia pihojenlaittajia, kertoo Prisman tuore myyntidata. Esimerkiksi lannoitteita on myyty jo 10 prosenttia edellisvuotta enemmän ja terassien käsittelyyn tarkoitettujen puuöljyjen myynti on noussut jopa 50 prosenttia. Datasta käy myös selväksi, että suomalaiset puutarhurit ovat tänä vuonna innostuneet toden teolla tuijista. Samalla uusi jätelaki on näkynyt selvästi kompostikuivikkeen myynnissä.
Kysely: Joka neljäs suomalainen värjää hiuksiaan säännöllisesti kotona – näin vältät tyyppimokat12.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Sokoksen tekemän kyselytutkimuksen mukaan hiusten värjäämistä pidetään tärkeänä osana ulkonäköä. Neljäsosa suomalaisista värjääkin hiuksensa kotona säännöllisesti eli vähintään 3–5 kertaa vuodessa. Sokoksen kauneuden asiantuntija jakaa vinkit yleisimpiin kotivärjäyksen sudenkuoppiin.
Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote
Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.
S-ryhmän ruokakaupoissa kiinnitetään huomiota muovikassien kulutukseen: kestokassin hinta alas, muovikassin hinta ylös5.5.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän ruokakaupoissa tehdään toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Tästä päivästä alkaen kaikissa marketkaupan ketjuissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tarkistetaan eri kassivaihtoehtojen hintoja ja esillepanoja niin, että muovikassien hintaa nostetaan, kestokassin hintaa lasketaan ja paperikassi säilyy kassalta jo löytyneistä kassivaihtoehdoista edullisimpana. Kassoille sijoitetaan tarjolle myös edullisia ja muovimäärältään ohuempia jätekassirullia.
Uusi malli mullistaa työn ja vapaan yhteensovittamisen – 3500 S-ryhmän työntekijää valitsee itse omat työvuoronsa2.5.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Uusi työvuorosuunnittelun malli helpottaa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamista ja lisää merkittävästi vaikutusmahdollisuuksia omaan työhön. Tänä keväänä noin 3500 työntekijää osallistuu itse aktiivisesti omien työvuorojensa valintaan, kun useat S-ryhmän osuuskaupat käyttävät yhteisöllisen työvuorosuunnittelun mallia.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme