If muutti Keilaniemeen: uusien toimitilojen tavoitteena mahdollistaa pandemian jälkeinen hybridityö

Ifin uudet toimitilat Espoon Keilaniemessä ovat valmistuneet, ja ensimmäiset ifläiset pääsivät aloittamaan työskentelyn toukokuussa. If toimii päävuokralaisena Keilalammen kiinteistössä. Toimitiloihin muuttavat koronatilanteen salliessa kaikki Ifin 650 pääkaupunkiseudun työntekijää.
– Päätös uusista toimitiloista tehtiin syksyllä 2019. Koko Suomen henkilöstö osallistettiin mukaan tilojen suunnitteluun, jossa ennakoimme etätyön ja tarpeen monimuotoisille työskentelytiloille kasvavan. Projektin aikana puhjennut koronapandemia kuitenkin vauhditti ennalta arvaamattomasti työn tekemisen murrosta, mikä huomioitiin tilojen suunnittelussa, kuvaa Ifin Suomen toimitilajohtaja Pirjo Holmén.
Lopputulos on monitilaympäristö, jossa on erilaisia tiloja yhteistyöhön, vapaaseen kohtaamiseen, etäpalavereihin sekä rauhalliseen työskentelyyn. Työntekijä voi valita vapaasti paikan tehtäviensä mukaan.
– Vuorovaikutus on tulevaisuudessakin tärkeää yrityksen kehittymisen kannalta. Kasvokkain kohtaamisten vähentyessä mietitään kuitenkin entistä tarkemmin, milloin ja miten niistä saadaan lisäarvoa. Jatkossa toimitilat ovat ennen kaikkea kohtaamispaikkoja, jotka mahdollistavat etätyöstä puuttuvan sosiaalisen ulottuvuuden ja sitä kautta luovuuden, yhteistyön ja hauskanpidon, korostaa Ifin henkilöasiakkaiden korvauspalveluiden johtaja Timo Harju.
WELL-sertifioinnista tukea hyvinvoinnin seuraamiseen
Koko Keilalammen kiinteistölle haetaan LEED-sertifikaattia sekä yhtenä ensimmäisistä suomalaisista toimistorakennuksista WELL-sertifikaattia. If hakee lisäksi omalle toiminnalleen korkeimman WELL Platinum -tason sertifikaattia. WELL-sertifiointi on perinteisiä kiinteistöstandardeja laajempi, sillä se asettaa ihmisten hyvinvoinnin keskipisteeseen. Sertifiointi yhdistää kiinteistön operatiivisen toiminnan, HR-ratkaisut sekä johdon strategiset tavoitteet ja tähtää näin työnteon olosuhteiden sekä henkilöstön hyvinvoinnin ja viihtyvyyden kokonaisvaltaiseen optimointiin.
– Henkilöstön hyvinvointi on ollut koko toimitilahankkeen lähtökohta. Siinä onnistuminen välittyy luonnollisesti siihen, kuinka hyvin voimme auttaa asiakkaitamme, kertoo Pirjo Holmén.
Pandemian jälkeen Ifissä työskennellään hybridimallin mukaan
Ifissä on viime vuodesta alkaen pohjoismaisesti suunniteltu uutta työelämän mallia yhdessä eri sidosryhmien kanssa. Pandemian jälkeen Ifissä voi hybridimallin mukaisesti vuorotella etä- ja toimistotyötä. Tarkempia ohjeita tehdään parhaillaan työtehtävien mukaan yksikkö- ja roolitasolla.
Asiantuntijatyössä etätyötä on Ifissä tehty jo aiemmin jonkin verran, mutta pandemian myötä myös asiakaspalvelussa otettiin nopea etätyöloikka, jollaista aiemmin oli pidetty vaikeana.
– Koko henkilöstömme on venynyt hienosti ja etätyö on sujunut hyvin. Samalla olemme huomanneet, mikä merkitys kasvokkain kohtaamisilla edelleen on esimerkiksi innovointiin, yrityksen sisäiseen kulttuuriin ja uusien työntekijöiden tukemiseen. Hybridimallin tavoitteena on vastata henkilöstön erilaisiin toiveisiin ja samalla varmistaa jatkossakin mahdollisimman sujuva työnteko ja asiakkaidemme palvelu, kuvaa Timo Harju.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Timo Harjuhenkilöasiakkaiden korvauspalveluiden johtaja
Puh:050 4242 237timo.harju@if.fiOuti Kärkkäinenviestintäpäällikkö
Puh:010 514 1962outi.karkkainen@if.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
If vakuuttaa kaiken, mikä on elämässä arvokasta: ihmiset, eläimet, kodit, autot ja paljon muuta. Me hoidamme vakuutusasiat mutkattomasti, helposti ja hetkessä. Autamme myös yrityksiä turvaamaan toimintansa silloin, kun vahinko sattuu. 6 700 ammattitaitoista työntekijäämme huolehtivat, että 3,7 miljoonaa asiakastamme Pohjoismaissa ja Baltiassa saavat tarvitsemaansa apua ja oikeanlaista turvaa – jos jotain sattuisi tapahtumaan. If kuuluu Sampo-konserniin.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta If Vakuutus
Ifin Q2-tulos: Vahvaa kokonaiskasvua, jota vauhditti henkilövakuutusten kysyntä6.8.2025 08:42:17 EEST | Tiedote
Ifin teki toisella vuosineljänneksellä vahvan tuloksen, jota tukivat korkea asiakaspysyvyys sekä asiakasmäärän kasvu. Inflaatio ja korvauskehitys olivat matalampia verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon, jota rasittivat yksittäiset suuret vahingot. Myös kustannus- ja hinnoittelutoimet tukivat positiivista kehitystä neljänneksen aikana.
If on jakanut Keltanokka-lippiksiä jo 20 vuotta - lasten liikenneturvallisuus parantunut huimasti samassa ajassa5.8.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
If jakaa tällä viikolla ekaluokkalaisille keltaiset huomiolippikset jo 20. kerran. Liikenneturvan tilastoista selviää, että 20 vuodessa lasten liikenneturvallisuus on ottanut selkeän loikan parempaan suuntaan.
Rajuja ukkosia taas luvassa - älä unohda robottileikkuria28.7.2025 15:12:56 EEST | Tiedote
Ukkonen aiheuttaa joka kesä satoja vahinkoja, joista tyypillisimpiä ovat kodinkoneiden rikkoutumiset, käy ilmi Ifin vahinkotilastoista.
Kesämatkalle lemmikin kanssa – tiesitkö, että kaskovakuutus kattaa myös lemmikin?15.7.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Moni suomalainen ottaa kesäreissuun mukaan myös lemmikkinsä, ja autolla matkatessa eläimet kulkevatkin mukana kätevästi. Matkustamisen on oltava turvallista kaikille matkustajille, myös lemmikeille.
Matkapuhelinvarkaudet vähentyneet selvästi - heinäkuinen lauantai on kuitenkin edelleen kohtalokas8.7.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Viime vuosien aikana matkapuhelinvahingot ovat vähentyneet, mutta kesällä niissä näkyy kuitenkin edelleen aina piikki. Valtaosa matkapuhelinvahingoista tapahtuu ulkomailla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme