Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori

Puhebotti yhdistää rutiinipuheluita Valtorin puhelunvälityspalvelussa

Jaa
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin puhelunvälityksessä on otettu käyttöön puhebotti eli puheentunnistuspalvelu. Ensimmäisenä puhebotti otettiin käyttöön TE-toimistojen puhelunvälityksessä syyskuussa.
Toistaiseksi puheentunnistusta voidaan hyödyntää sellaisilla puhelunvälityspalvelun asiakkailla, joilla on käytössään asiakaspalvelunumeroita”, toteaa yksikönpäällikkö Outi Rautio Valtorista. (Kuva: Valtori)
Toistaiseksi puheentunnistusta voidaan hyödyntää sellaisilla puhelunvälityspalvelun asiakkailla, joilla on käytössään asiakaspalvelunumeroita”, toteaa yksikönpäällikkö Outi Rautio Valtorista. (Kuva: Valtori)

Syyskuun aikana TE-toimistojen vaihteisiin soitettiin noin 7 000 puhelua, joista botti käsitteli 1 600 puhelua eli noin 23 %. 

”Puhebotti on hoitanut hommansa niin hyvin, etteivät asiakkaat tai henkilöstö ole edes huomanneet muutosta”, kertoo palvelupäällikkö Kirsi Suovalkama TE-asiakaspalvelukeskuksesta.
 
Puheentunnistuksen pilotointi aloitettiin 1.10. myös Maanmittauslaitoksen (MML) vaihteessa. Käyttöönotto on sujunut mallikkaasti.

Puheentunnistuksen avulla automatisoidaan rutiininomaisten puhelujen yhdistämistä ja nopeutetaan puhelunvälityspalvelua.

”Puheentunnistus otetaan käyttöön pilotoinnin kautta asiakasorganisaatio kerrallaan. Toistaiseksi puheentunnistusta voidaan hyödyntää sellaisilla puhelunvälityspalvelun asiakkailla, joilla on käytössään asiakaspalvelunumeroita”, toteaa yksikönpäällikkö Outi Rautio Valtorista.

Lisätietoja:

Valtori, yksikönpäällikkö Outi Rautio, puh. +358 295 505 952, outi.rautio@valtori.fi

Avainsanat

Kuvat

Toistaiseksi puheentunnistusta voidaan hyödyntää sellaisilla puhelunvälityspalvelun asiakkailla, joilla on käytössään asiakaspalvelunumeroita”, toteaa yksikönpäällikkö Outi Rautio Valtorista. (Kuva: Valtori)
Toistaiseksi puheentunnistusta voidaan hyödyntää sellaisilla puhelunvälityspalvelun asiakkailla, joilla on käytössään asiakaspalvelunumeroita”, toteaa yksikönpäällikkö Outi Rautio Valtorista. (Kuva: Valtori)
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori



Vuonna 2014 perustettu Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori tuottaa valtionhallinnon toimialariippumattomat ict-palvelut sekä korkean varautumisen ja turvallisuuden vaatimukset täyttäviä tieto- ja viestintäteknisiä palveluja ja integraatiopalveluja. Palvelutuotannossamme yhdistämme sekä omaa tuotantoamme että markkinoilta hankittuja kumppaniemme palveluja. Asiakkaamme saavat käyttöönsä markkinoiden parhaan ja sitoutuneimman valtionhallinnon ICT:n asiantuntemuksen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori

Valtorin uudelleen järjestäminen: henkilöstövaikutukset ja muutokset toiminnassa18.3.2025 12:03:45 EET | Tiedote

Valtorin uusi organisaatio astuu voimaan 1.4.2025, ja henkilöstövaikutukset ja muutokset toimintaan ovat tarkentuneet. Valtorin uuden organisaation ja uusien toimintamallien päätavoitteena on muodostaa Valtorista entistä yhtenäisempi, tuottavampi ja kustannustehokkaampi Suomen ICT-etua ajava tietohallinnon konsernitoimija. Toiminta järjestetään tehokkaasti, taloudellisesti ja luotettavasti.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye