Puuteollisuusyrittäjät ry

Hirsitalotehtaille neuvotellaan omia työehtosopimuksia

Puuteollisuusyrittäjät ry, Teollisuusliitto ry sekä Ammattiliitto Pro ry aloittavat neuvottelut hirsitaloteollisuutta koskevien työehtosopimusten aikaan saamiseksi ensi vuoden helmikuun loppuun mennessä.

Puuteollisuusyrittäjät ry, Teollisuusliitto ry sekä Ammattiliitto Pro ry ovat päättäneet aloittaa neuvottelut uusien hirsitaloteollisuutta koskevien työehtosopimusten aikaan saamiseksi ensi vuoden helmikuun loppuun mennessä. Lähtökohtana on, että kun kyseessä on useampaa yritystä koskevat työehtosopimukset, neuvotellaan ne erikseen työntekijöille sekä toimihenkilöille ja ne pohjautuvat vielä voimassa oleviin mekaanisen metsäteollisuuden työehtosopimuksiin. Osapuolet ovat jo puusepänteollisuudessa sopimusosapuolia.

Aloitteen ovat tehneet hirsitalotehtaiden edustajat. Neuvotteluiden aloittaminen tarkoittaa samalla sitä, että valtakunnallinen sopimustoiminta jatkuu osittain toimialalla. Aiemmin alalla on solmittu valtakunnallisia työehtosopimuksia Metsäteollisuus ry:n kanssa. Metsäteollisuus ry ei kuitenkaan enää neuvottele työehtosopimuksista.

Lisätieotoja antavat:

Puuteollisuusyrittäjät ry, toiminnanjohtaja Janne Liias
puh. 0400 510 755, janne.liias@puuteollisuus.fi

Teollisuusliitto ry / Puutuotesektori, sektorijohtaja Jyrki Alapartanen
puh: 040 587 7563, jyrki.alapartanen@teollisuusliitto.fi

Ammattiliitto Pro, mekaanisen metsäteollisuuden sopimusvastaava
Petteri Hyttinen puh. 050 377 8825, petteri.hyttinen@proliitto.fi

Puuteollisuusyrittäjät ry
Siltasaarenkatu 12 A

Puuteollisuusyrittäjät ry on Suomen johtava huonekalu-, rakennuspuusepän- ja puusepänteollisuuden edunvalvoja, jonka tehtävänä on edistää kotimaisen puusepäntyön tunnettuutta Suomessa ja ulkomailla sekä lisätä kiinnostusta ja arvostusta alaa kohtaan.