S-ryhmä panostaa rautakauppaan Prisman johdolla

- Prisma Rauta kattaa konseptina jatkossa niin rautakaupan suuryksikkömme, Prismojen rautakaupan osastot kuin joidenkin Prismojen yhteydessä sijaitsevat erilliset Prisma Rauta -myymälät. Samalla keskitämme rautakaupan verkkokaupan jatkossa Prisma.fi:hin – Prisman muun valikoiman kanssa samaan paikkaan, kertoo S-ryhmän käyttötavarakaupan johtaja Virpi Viinikainen.
Entisten Kodin Terra -myymälöiden osalta ensivaiheessa muutos näkyy myymälöiden uutena nimenä. Prisma Rauta -myymälöiden ilmettä ja valikoimaa kehitetään askel kerrallaan lähivuosina.
- Suuryksiköissämme on yritysmyynti ollut vahvalla kasvu-uralla viime vuosina. Haluamme jatkossa palvella sekä kuluttaja- että ammattiasiakkaitamme heidän tarpeitaan vastaavalla tavalla kehittämällä palveluita yhdessä asiakkaiden kanssa ja myös viestimällä entistä vahvemmin jo olemassa olevista palveluistamme. Yllättävän harva tietää esimerkiksi sitä, miten monessa Prismassa on tarjolla maalinsekoituspalvelu tai lainattava peräkärry rakennustarpeiden kuljetukseen, muistuttaa Viinikainen.
Viimeiset kaksi vuotta ovat tunnetusti olleet kotoilun aikaa ja moni suomalainen on innostunut paitsi sisustamaan myös remontoimaan kotiaan tai pihaansa. Trendi on näkynyt vahvasti myös S-ryhmän rautakaupassa – erityisesti Prismassa.
Pienen pintaremontin aloittaminen ei pitäisi olla vaikeaa ainakaan tarvikkeiden hankintavaiheessa. Meille on tärkeää helpottaa asiakkaidemme elämää tarjoamalla kysytyimmät rautakaupan tuotteet helposti muiden Prisma-ostosten kanssa samalla reissulla. Moni Prisma on auki 24/7, joten Prismasta saa tarvikkeet rautakauppojen normaalien aukioloaikojen ulkopuolella vaikka keskellä yötä.
Prisma Rautaa ohjaavat samat vastuullisen hankinnan periaatteet kuin muutakin S-ryhmän omaa hankintaa.
- Esimerkiksi puutavaran osalta meille on tärkeää varmistaa, että raaka-aineet tulevat kestävästi hoidetuista metsistä, kertoo Viinikainen.
S-ryhmän rakentamisen puutavara on sertifioitua. Kaupparyhmän tavoitteena on, että omien merkkien puupohjaiset käyttötavarat ovat FSC- tai PEFC-sertifioitua tai tuotteelle on myönnetty Joutsenmerkki tai EU:n ympäristömerkki vuoden 2025 loppuun mennessä. Valtaosa on puutavarasta, esimerkiksi kaikki kestopuu, on kotimaista raaka-ainetta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Virpi Viinikainen, S-ryhmän käyttötavarakaupan johtaja, 010 768 1080
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Nopeus on suurin riski – ruokarobotit muistuttavat koulujen alkaessa valppaudesta liikenteessä7.8.2025 12:10:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista lähes jokainen pitää tärkeänä, että koulujen lähellä noudatetaan nopeusrajoitusta. Silti Liikenneturvan toteuttamissa tutkauksissa neljä viidestä kuljettajasta ajaa ylinopeudella koulujen lähistöllä oleville suojateille. Kun koulut elokuussa alkavat, katukuvassa tutuksi tulleet S-kaupat-palvelun ruokarobotit kerääntyvät koulujen ja myymälöiden lähistölle ympäri Suomea muistuttamaan erityisesti aikuisia valppaudesta, kun liikenteessä on paljon pieniä kulkijoita.
Huulet ovat palanneet tärkeäksi osaksi suomalaisten meikkirutiinia – Nämä tuotteet nousseet uusiksi myyntihiteiksi23.7.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
29. heinäkuuta vietetään jälleen vuosittaista kansainvälistä huulipunapäivää. Huulipunat ja -kiillot ovatkin parhaillaan yhä useamman suomalaisen huulilla, sillä erilaisia huulituotteita ostetaan nyt selvästi edeltäviä vuosia enemmän. Sokoksen ja Emotionin myyntidatasta käy ilmi, että huulipunien myynti on kasvanut peräti 50 prosenttia koronavuosiin verrattuna.
Ilmanpuhdistimien myynti tuplaantui eikä pöytätuuletin enää kelpaa kaikille – Prisman myyntidata kertoo, mitä koteihin kesällä halutaan15.7.2025 09:14:18 EEST | Tiedote
Suomalaiset panostavat selvästi aiempaa enemmän kotinsa ilmanlaatuun ja viilennykseen kesäisin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Datan mukaan ilmanpuhdistimien kysyntä on alkukesällä lähes tuplaantunut ja viilenninkaupoille suomalaiset suuntavat heti ensimmäisinä hellepäivinä. Monille viilennyslaitetta valitessa on nyt erityisen tärkeää, että laitetta voi hallita etänä. Viilentimien lisäksi tapoja torjua hellettä on monia.
S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa hieman edellisvuodesta11.7.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa 2025 oli 7 005,2 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 0,6 prosenttia edellisvuodesta. Kehityksen veturi oli marketkauppa, jonka myyntivire jatkui vahvana.
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme