Suomen Laatuyhdistyksen puheenjohtajana jatkaa Ilkka Hämälä

Vuorineuvos, Metsä Groupin pääjohtaja Ilkka Hämälä on valittu jatkamaan Suomen Laatuyhdistys ry:n puheenjohtajana.

Vuorineuvos Ilkka Hämälä on toiminut Suomen Laatuyhdistys ry:n ja sen omistaman Laatukeskus Excellence Finland Oy:n hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2020. Yhdistys ja osakeyhtiö toimivat toukokuusta lähtien uudella Excellence Finland -brändinimellä.

Laatu on tänä päivänä kestävää kilpailukykyä ja pysyvää parantamista, jossa ei ole saatavilla pelkkiä pikavoittoja:

”Pitkäjänteinen ja tuloksellinen organisaation kehitystyö syntyy laatujohtamisella. Suomen Laatuyhdistyksen jäsenyritykset ovat merkittävässä roolissa maamme kilpailukyvyn kehittämisessä. Muuttuvassa toimintaympäristössä menestyminen edellyttää, että toimintaa kehitetään konkreettisin keinoin. Excellence Finlandin verkosto tarjoaa tukea ja mitattavaa etua toiminnan kehittämiseen”, sanoo puheenjohtaja Hämälä.

Uudeksi jäseneksi Laatuyhdistyksen hallitukseen valittiin Accenture Suomen liiketoimintajohtaja Anu Muurinen. Hallituksen jäseninä jatkavat toimitusjohtaja Jouni Koski, Laurea ammattikorkeakoulu, kenraalimajuri Jari Mikkonen, Puolustusvoimat, kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä, Espoon kaupunki, toimitusjohtaja Jouko Pölönen Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen, Senior advisor HR & TQM Juhani Saure, vpj ja toimitusjohtaja Nina Westerberg, Picadeli Finland Oy.

Hallituksen jäsenet vahvistettiin Suomen Laatuyhdistyksen vuosikokouksessa huhtikuussa 2022 ja hallitus valitsi puheenjohtajansa toukokuun lopulla.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Juha Ylä-Autio, Excellence Finland - Suomen Laatuyhdistys ry, puh. 040 7523312, juha.yla-autio@laatukeskus.fi

Suomen Laatuyhdistys ry on vuonna 1966 perustettu voittoa tavoittelematon yhdistys, joka on toimintansa kehittävien yritysten ja julkisten organisaatioiden yhteisö. Suomen Laatuyhdistys vahvistaa Suomen ja suomalaisten yritysten kilpailukykyä muuttuvassa toimintaympäristössä. Laatuyhdistyksen jäseninä on noin 350 suomalaista yksityisen ja julkisen sektorin organisaatiota ja sen toiminnassa on mukana tuhansia liiketoiminnan kehittäjiä ja vaikuttajia.

Laatuyhdistys on palkinnut EFQM-kehittämismallilla arvioidut parhaat organisaatiot Suomen laatupalkinnolla vuodesta 1991 lähtien. Vuonna 2021 palkittiin ensimmäistä kertaa Suomen kiertotalouspalkinnolla EFQM-mallilla arvioidut kiertotalouden parhaat organisaatiot.