Heavy Metal Knitting

Vuoden 2022 Heavyneulonnan MM-kisojen finalistit on valittu - kilpailussa edustajia 7:stä maasta

Vuoden 2022 Heavy Metal Knitting World Championship -kilpailut järjestetään jälleen LIVE-tapahtumana vuoden 2019 jälkeen. Finaali järjestetään 8. heinäkuuta Joensuussa ja finaalissa tittelistä kilpailee edustajia 7:stä maasta

Perjantaina 8. heinäkuuta Joensuussa järjestettävän Heavyneulonnan MM-kisan semifinaalivaihe päättyi toukokuussa ja hakuajan päättymiseen mennessä hakemuksia saapui kahdeksasta maasta. Itse maailmanmestaruuskisoissa finaaliesityksiä tullaan näkemään 10 kappaletta ja edustettuna on seitsemän  eri maata.

Maailmanmestaruudesta ovat kilpailemassa edustajat seuraavista maista: Australia, Iso-Britannia, Japani, Ruotsi, Saksa, Suomi ja Yhdysvallat. Vuoden 2022 finalistit ovat:
- Titan feat. Dexter the Dropbear, Australia
- String Thing, Iso-Britannia
- Woolfumes, Iso-Britannia
- Cindy Yoshieda, Japani
- Yuki Redrock, Japani
- Backstage Knitter, Ruotsi
- Crafts with Ellen, Saksa
- Maatiaisgootti, Suomi
- Bunny Bandit, Yhdysvallat
- UniKorn, Yhdysvallat

Yksi näistä ainutlaatuisen hulluista esityksistä kruunataan vuoden 2022 maailmanmestariksi. Aiemmat voittajat ovat GIGA BODY METAL Japanista (2019) ja Resurrection of the Knitting Witch, Alankomaat (2021).

Heavyneulonnassa on kyse käsitöiden ja heavy metal -musiikin yhdistämisestä uudenlaisella tavalla. Heavyneulonnan maailmanmestaruuskisoissa kilpailijat neulovat heavymusiikin tahtiin vähän niin kuin ilmakitaroidessa, mutta kilpailuvälineinä toimivat neulepuikot ja heavymusiikista tuttu asenne! Mestaruuden voittaa tuomariston parhaiten hurmannut esitys.

Semifinaalikarsintoihin kilpailijat osallistuivat minuutin mittaisin videoin, joilla he esittivät omat parhaat neulontaa ja heavy metal -asennetta yhdistävät liikkeensä virallisen kisabiisin soidessa. Vuoden 2022 kisabiisin takana on joensuulainen bändi Palesloth uunituoreella Distorted -kappaleellaan.

“Karsintavideoiden perusteella luvassa on metallimusiikkia ja luovuuden iloa pursuava show! Tulemme todistamaan neulonnan ja heavy metal -musiikin ystävien heittäytymistä ja esityksiä, jotka herättävät luovan hulluuden eloon tuottaen iloa kaikille”, toteaa Mari Karjalainen tapahtumaa järjestävästä organisaatiosta.

Heavy Metal Knitting World Championship 2022 -kilpailu järjestetään Joensuun torilavalla 8. heinäkuuta klo 17 alkaen. Kilpailua pääsee seuraamaan myös verkossa striimin kautta.

Tapahtuman toteuttaa WTF Productions Oy yhteistyössä Tovari Marketing Oy:n, Joensuun kaupunkikeskustayhdistys Virta ry:n ja Karelia-ammattikorkeakoulun Smart Event Managers-hankkeen kanssa.

Heavy Metal Knitting
CO/Leinikkitie 42
80130 Joensuu

WTF Productions Oy on suhteellisen tuore tapahtumatuotantoyhtiö, joka keskittyy Heavy Metal Knitting World Championships-tapahtuman toteuttamiseen vuosittain.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Heavy Metal Knitting