Motonet on Suomen paras myyntiorganisaatio 2021
Motonet Oy on valittu Suomen paras myyntiorganisaatio 2021 -kilpailun voittajaksi 17.6.2022 Helsingissä. Kilpailun pääjärjestäjänä on viime vuodet toiminut Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.
Haaga-Helia palkitsi myös kunniamaininnalla kolme finalistia erinomaisesta ja tuloksellisesta asiakaslähtöisestä myynnin kehittämisestä. Kunniamaininnat saivat Inhunt Group Oy, Koti Puhtaaksi Oy ja Oikotie työpaikat / Schibstedt Suomi Oy.
Tuomaristo oli vaikuttunut finalistien monipuolisesta myynnin kehittämisestä ja luovista asiakaslähtöisistä ratkaisuista myös pandemian tuomien haasteiden keskellä.
– Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailun osallistujien liiketoimintaan ja myyntiin perehtyminen on ollut hyvin inspiroivaa. Yritysten myyntimallit ja johtamiskäytännöt ovat varsin erilaisia kuvastaen eri toimialojen menestystekijöiden eroja. Muuttuvilla ja nopeasti kehittyvillä aloilla huomio on arvon innovoinnissa sekä aloitteellisessa viestinnässä, kypsillä aloilla asiakassuhteissa ja prosessien tehokkuudessa, toteaa Aalto-yliopiston myynnin johtamisen työelämäprofessori Pekka Töytäri.
Kilpailun koordinaattori, myynnin yliopettaja Pekka Polvinen Haaga-Heliasta kertoo, että osallistujien asiakaslähtöinen ja luova liiketoiminnan kehittäminen, digitaalisuuteen, asiakaskokemukseen sekä vastuullisuuteen panostaminen näkyvät yhä vahvemmin osallistujien myynnin keskiössä.
Polvisen mukaan myynnin johtaminen ja erityisesti asiakas- ja arvolähtöinen integroituminen yrityksen muuhun organisaatioon on mennyt Suomessa vahvasti eteenpäin.
– Myynnin kehittäminen ja asiakaskokemuksen sujuvuus ovat meillä tärkeitä aiheita, asiakasymmärrykseen ja asiakkaan kokemaan arvoon panostaminen ovat olleet kehitystyömme fokuksessa. Aktiivisuus, asiakaslähtöisyys ja avuliaisuus toimivat osaavan ja motivoituneen henkilöstömme ohjenuorana, toteaa kilpailun voittajan Motonetin toimitusjohtaja Toni Stigzelius.
– Valinta Suomen parhaaksi myyntiorganisaatioksi kertoo koko organisaatiomme onnistuneen tässä.
Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailu järjestettiin nyt jo kahdennentoista kerran. Kilpailun pääjärjestäjänä oli Haaga-Helia, ja yhteistyökumppanit tänä vuonna olivat PricewaterhouseCoopers Oy sekä Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset.
Yhteyshenkilöt
Pekka Polvinen, yliopettaja, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, puh. 08 294471236, s-posti Pekka.Polvinen@haaga-helia.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Koulutamme liike-elämän ja palveluelinkeinojen asiantuntijoita sekä tutkimme ja kehitämme näihin aloihin liittyvää osaamista ja toimintaa. Koulutusalamme ovat liiketalous, tietojenkäsittely, hotelli-, ravintola- ja matkailuala, journalismin koulutus, liikunta-ala sekä ammatillinen opettajankoulutus.
Meille on tärkeää, että opiskelijoillamme on heti valmistuttuaan vahvat siteet työelämään. Panostamme toiminnassamme yrittäjyyteen, yhteistyöhön, innovatiivisuuteen ja kansainvälisyyteen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Haaga-Helia SuomiAreenassa: Mitä tapahtuu, kun yhä suurempi osa johtamisesta siirtyy tekoälylle?23.6.2025 13:11:23 EEST | Tiedote
Tekoäly mullistaa työelämän – mutta miten käy, kun algoritmit hyppäävät pomon paikalle? Mitä tapahtuu työntekijöiden kokemuksille luottamuksesta, oikeudenmukaisuudesta ja työn mielekkyydestä? Tule kuulemaan Haaga-Helian paneelikeskustelua Porin SuomiAreenaan perjantaina 27. kesäkuuta klo 10.00–10.45.
Maailman ensimmäinen TikTok-kurssi toi Haaga-Helialle pronssileijonan Cannesista18.6.2025 16:13:08 EEST | Tiedote
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, mainostoimisto Bob The Robot ja mediatoimisto ToinenPHD palkittiin pronssilla Cannes Lions -kilpailussa maailman ensimmäisestä korkeakoulukurssista, joka suoritettiin kokonaan TikTokissa.
Algoritmijohtaminen yleistyy suomalaisilla työpaikoilla – nuoret suhtautuvat iäkkäämpiä myönteisemmin16.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Tuoreen Kone johtajana -tutkimuksen ennakkotiedot paljastavat, että Suomessa jopa 49 prosenttia asiantuntija-, tieto- tai johtamistyötä tekevistä kokee kohdanneensa algoritmijohtamista työssään, mutta ihmispomo on yhä suositumpi vaihtoehto.
Algorithmic management spreads across Finnish workplaces – younger workers show greater acceptance than their older colleagues16.6.2025 08:00:00 EEST | Press release
Preliminary findings from the RoboBoss survey reveal that 49% of Finnish professionals in expert, knowledge, and management roles have encountered algorithmic management in their workplace. Despite this widespread exposure, human managers continue to be the overwhelmingly preferred choice.
Voiko tekoäly lisätä inhimillisyyttä työelämässä? Kahdelle T&K-hankkeelle rahoitus13.6.2025 10:58:59 EEST | Tiedote
Työsuojelurahasto on myöntänyt rahoituksen kahdelle tutkimus- ja kehityshankkeelle, joissa tutkitaan, miten tekoäly voi lisätä sekä työn tuottavuutta että hyvinvointia ja yhdenvertaisuutta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme