Mitä tapahtuu, kun johtajan vahvuudesta tuleekin heikkous? Uutuuskirja auttaa vahvaa johtajaa selättämään persoonasta tulevat sudenkuopat tositarinoiden kautta!

Vahva persoonallisuus on vahvuus, mutta se voi myös aiheuttaa johtamiseen ja johdettaviin monia säröjä, jotka voivat pahimmillaan muuttua heikkouksiksi.
Vahvan johtajan tauti – Kun vahvuudesta tuleekin suurin heikkous (Value Books 2022)

Vahvoja johtajia tarvitaan monissa vaikeissa johtamistilanteissa. Tiedostamalla persoonastansa tulevat säröt ja ristiriidat vahva johtaja voi kehittyä vielä entistä paremmaksi ja korjata omaa käyttäytymistänsä systemaattisesti. Tähän kykenevät vain parhaat johtajat.

Juha Martikaisen omakohtainen ja tarinallinen Vahvan johtajan tauti – Kun vahvuudesta tuleekin suurin heikkous esittelee tyypillisen vahvan johtajan persoonallisuudesta kumpuavia ristiriitoja ja havainnollistaa, miten ne tiedostamalla vahva johtaja voi kehittää itseään.

Teos perustuu Martikaisen laajaan kokemukseen yli sadan johtajan henkilökohtaisena valmentajana sekä syvään matkaan omaan persoonaan ja johtamiseen. Kirjan on kirjoittanut Taneli Tuokko.

Martikainen on toiminut pitkään vaativissa johtamistehtävissä ja opiskellut johtamista useissa yliopistoissa. Vasta hänen perehdyttyä persoonallisuusanalyyseihin, psykologiaan ja johtajien valmentamiseen hänelle avautui se, mikä johtamisessa on merkityksellistä.

“Kirja ei ole tavanomainen johtajia syyllistävä narsismi -saaga, vaan totuudellinen kuvaus monen vahvan johtajan arkielämästä, taudin synnystä ja oireiden kehittymisestä. Kirja antaa käyttökelpoisia ohjenuoria, miten taudin kroonistumisen voi välttää.” - Ilona Rauhala (psykologi, executive coach, MCC)

Käytännönläheinen teos soveltuu luettavaksi sekä vahvoille johtajille, heidän työyhteisöilleen ja jopa perheenjäsenilleen.

Martikainen lahjoittaa kaikki kirjasta saamansa tulot hyväntekeväisyyteen ukrainalaisten hyväksi.

Kirjan tekijöistä

Juha Martikainen (DI, MBA, MSc) on PCC-tason koulutettu executive coach eli ylemmän johdon valmentaja. Hän on valmentanut yli sataa suomalaista ja ulkomaalaista yritysjohtajaa henkilökohtaisessa valmennussuhteessa.

Taneli Tuokko on vapaa kirjoittaja ja koripallovalmentaja (HKVT).

Arvostelukappaleet:

Jarkko Mali