Uusi kansainvälinen hotelli arvopaikalle Helsingin keskustaan – Suomen ensimmäinen Radisson RED aukeaa kesällä 2023

Radisson RED on kansainvälisen Radisson Hotel Groupin uusi hotellityyppi, jonka rento palvelu ja urbaani tyyli puhuttelevat kansainvälistä, trenditietoista ja korkeaa laatua arvostavaa asiakaskuntaa. Eri puolilla maailmaa on jo 15 RED-hotellia, ja rakenteilla on kymmeniä. Radisson RED Helsingin toiminnasta vastaa S-ryhmän hotelliyhtiö Sokotel.
Näyttävä uudisrakennus rakentuu keskeiselle paikalle Helsinkiin Kaisaniemen puiston reunalle. Hotellista avautuu vehreitä näkymiä suosittuun puistoon, jota uudistetaan mittavasti lähivuosina. Hotelliin tulee 196 hotellihuonetta.
RED-hotellin yleiset tilat ja deli-tyyppinen ravintola suunnitellaan kaupunkilaisten sosiaalisiksi kohtaamispaikoiksi, joissa hauskanpito ja työnteko onnistuvat saumattomasti. Sisustuksessa satsataan rohkeaan designiin, ja ravintolaan tulee myös puistoon aukeava kesäterassi.
Helsinki kansainvälisessä nosteessa
Helsinki on yksi Pohjoismaiden kiinnostavimmista matkailukohteista kansainvälisten matkailijoiden keskuudessa. Helsingin tavoitteena on saada kaupunkiin lisää ulkomaisille matkailijoille tuttuja hotellibrändejä.
– Kansainväliset vieraat etsivät korkeatasoisia hotelleja kiinnostavista paikoista. Tunnetuilla brändeillä on kyky houkutella vieraita uusiin kohteisiin kuten Helsinkiin. Tulevan hotellin vierailla on myös mahdollisuus nauttia Kaisaniemen puistosta, josta kehitetään viihtyisä ja tapahtumarikas kaupunkipuisto, kertoo Helsingin kaupungin matkailupäällikkö Nina Vesterinen.
Helsingin matkailu on elpymässä hyvää vauhtia koronapandemian aiheuttamista kolhuista. S-ryhmän pääkaupunkiseudun hotellien myynti on jo palautunut vuoden 2019 tasolle. Vaikka kansainvälinen matkailu ei ole vielä entisellään, niin S-ryhmässä katsotaan jo pidemmälle tulevaisuuteen.
– Radisson RED on merkittävä lisä S-ryhmän hotellivalikoimaan. Kaisaniemen puisto ydinkeskustassa on ainutlaatuinen paikka hotellille. Vastaavaa ei Helsingissä vielä ole, ja RED tulee varmasti tekemään vaikutuksen niin kotimaisiin kuin kansainvälisiin vieraisiin, Sokotel Oy:n toimitusjohtaja Jari Annala kertoo.
S-ryhmän viimeisimmät mittavat investoinnit pääkaupunkiseudun matkailuun ovat kuluvana vuonna kokonaan uudistettuina avatut hotellit Solo Sokos Hotel Helsinki ja ikoninen Solo Sokos Hotel Torni sekä täysin uudenlainen hotellikonsepti Heymo 1 Espoon Keilaniemessä.
Radisson RED Helsinki:
- Avautuu vuonna 2023
- Osoite: Vuorikatu 24, Helsinki
- Huoneita: 196
- Ravintola ja kesäterassi
- Kiinteistön omistaja: SOK
- Rakentaja: Jatke
- Arkkitehtitoimisto: Anttinen Oiva Arkkitehdit
- Sisustussuunnittelu: Fyra Oy
- Lisätietoja: https://www.radissonhotels.com/fi-fi/hotellit/radisson-red-helsinki
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jari Annala, toimitusjohtaja, Sokotel Oy, puh. 050 566 5032, jari.annala@sok.fi
Pekka Haverinen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, SOK Liiketoiminta, puh. 040 752 9852, pekka.haverinen@sok.fi
Kuvat






Tietoja julkaisijasta
Sokotel on suomalainen hotellioperaattori ja osa S-ryhmää. Sokotel operoi pääkaupunkiseudulla, Suomen suurimmissa kaupungeissa ja Viron Tallinnassa yhteensä 14 Sokos Hotellia, seitsemää Radisson Blu Hotellia sekä täysin uutta Heymo 1 -hotellia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Prisman data: Suomalaiset innostuivat perinteisestä havukasvista – jopa 30 % kasvu pihoilla ja puutarhoissa15.5.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Kevät on ollut toistaiseksi viileä, mutta se ei ole lannistanut suomalaisia pihojenlaittajia, kertoo Prisman tuore myyntidata. Esimerkiksi lannoitteita on myyty jo 10 prosenttia edellisvuotta enemmän ja terassien käsittelyyn tarkoitettujen puuöljyjen myynti on noussut jopa 50 prosenttia. Datasta käy myös selväksi, että suomalaiset puutarhurit ovat tänä vuonna innostuneet toden teolla tuijista. Samalla uusi jätelaki on näkynyt selvästi kompostikuivikkeen myynnissä.
Kysely: Joka neljäs suomalainen värjää hiuksiaan säännöllisesti kotona – näin vältät tyyppimokat12.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Sokoksen tekemän kyselytutkimuksen mukaan hiusten värjäämistä pidetään tärkeänä osana ulkonäköä. Neljäsosa suomalaisista värjääkin hiuksensa kotona säännöllisesti eli vähintään 3–5 kertaa vuodessa. Sokoksen kauneuden asiantuntija jakaa vinkit yleisimpiin kotivärjäyksen sudenkuoppiin.
Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote
Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.
S-ryhmän ruokakaupoissa kiinnitetään huomiota muovikassien kulutukseen: kestokassin hinta alas, muovikassin hinta ylös5.5.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän ruokakaupoissa tehdään toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Tästä päivästä alkaen kaikissa marketkaupan ketjuissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tarkistetaan eri kassivaihtoehtojen hintoja ja esillepanoja niin, että muovikassien hintaa nostetaan, kestokassin hintaa lasketaan ja paperikassi säilyy kassalta jo löytyneistä kassivaihtoehdoista edullisimpana. Kassoille sijoitetaan tarjolle myös edullisia ja muovimäärältään ohuempia jätekassirullia.
Uusi malli mullistaa työn ja vapaan yhteensovittamisen – 3500 S-ryhmän työntekijää valitsee itse omat työvuoronsa2.5.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Uusi työvuorosuunnittelun malli helpottaa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamista ja lisää merkittävästi vaikutusmahdollisuuksia omaan työhön. Tänä keväänä noin 3500 työntekijää osallistuu itse aktiivisesti omien työvuorojensa valintaan, kun useat S-ryhmän osuuskaupat käyttävät yhteisöllisen työvuorosuunnittelun mallia.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme