Osuuskauppa Keskimaa on voittanut valtakunnallisessa Finnish Comms Awards -kilpailussa ulkoisen yritysviestinnän kategorian

Osuuskauppa Keskimaalla aloitettiin runsas vuosi sitten uudistamaan tapaa kertoa Keskimaasta työnantajana.
− Meillä oli akuutti tarve saada ihmiset kiinnostumaan Keskimaasta työantajana, kertoa aidosti millaista on olla keskimaalainen ja näin houkutella meillä uusia työkavereita läpi linjan. Tukena ja kumppanina viestinnän toteutuksessa meillä on ollut paikallinen markkinointitoimisto Aava & Bang. Tästä kehitystyöstä saimme nyt näyttävän tunnustuksen, iloitsee Osuuskauppa Keskimaan viestintä- ja markkinointijohtaja Noora Luoma.
Suomen työmarkkina on murroksessa ja työvoimapula vaikuttaa yhä useammalla toimialalla. Etenkin palvelualoja koskeva työvoimapula haastaa osaltaan myös Osuuskauppa Keskimaata.
– Työvoimapula on ollut työnantajamielikuvan rakentamisessa liikkeelle paneva voima ja työtä työhyvinvoinnin, työssä jaksamisen ja työntekijäkokemuksen eteen on tehty sisäisesti jo vuosia ennen tätä tunnustusta. Kaikki kiteytyy siihen, millaista on olla Keskimaalla töissä ja tähän lähdimme yhdessä työntekijöidemme kanssa vastaamaan, täydentää Keskimaan henkilöstöjohtaja Kaisamaria Thusberg.
Yhteistyössä Aava & Bangin asiantuntijoiden kanssa Keskimaalla lähdettiin uudistamaan työnantajabrändiä sekä tapaa, jolla potentiaaliset työntekijät näkevät Keskimaan.
− Keskimaa haluaa olla aktiivisesti kehittämässä tulevaisuuden työelämää. Teknologioilla ei voi korvata aitoa asiakaspalvelua ja työssä saa olla ihminen iloineen ja haasteineen, joten konseptin ydinviestiksi kiteytyi “Emme etsi robotteja – ihmisen kokoista työelämää Keskimaalla”, avaa Aava & Bangin brändi- ja viestintäpalveluiden strategi Hanna-Riikka Ilkka.
Keskimaan henkilökunta lähti kampanjaan mukaan innokkaasti ja visuaalisessa ilmeessä näkyy työntekijöitä eri puolilta Keski-Suomea. Finnish Comms Awardsin tuomaristo nosti yhdeksi palkinnon kriteeriksi sen, että työnantajaprofiilin rakentaminen ei lähde kiiltokuvien liimaamisesta vaan sisäisestä työstä, ja on aidoimmillaan silloin, kun sisäiset vahvuudet heijastuvat myös ulospäin.
Työllä on saatu jo lyhyessä ajassa tuloksia. Uusien kävijöiden määrä rekrysivustolla on kasvanut 997 %, Keskimaa listattiin Duunitorin 25 kiinnostavimman työnantajan joukkoon ja työhakemusten määrä avoimiin paikkoihin on kasvanut.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Osuuskauppa Keskimaa, viestintä- ja markkinointijohtaja Noora Luoma, 010 767 3040, noora.luoma@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, henkilöstöjohtaja Kaisamaria Thusberg, 010 767 3015, kaisamaria.thusberg@sok.fi
Aava & Bang, brändi- ja viestintäpalveluiden strategi, Hanna-Riikka Ilkka, 040 541 6559, hanna-riikka.ilkka@bang.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 666 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 135000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Osuuskauppa Keskimaa
Osuuskauppa Keskimaa maksaa asiakasomistajille historiallisen suuren, 16,9 miljoonan euron, ylijäämänpalautuksen8.5.2025 10:20:00 EEST | Tiedote
Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan vuoden 2024 tuloksen perusteella maksettavasta ylijäämänpalautuksesta asiakasomistajille. Tänä vuonna ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille 3 % heidän Osuuskauppa Keskimaasta tekemien ostojen määrästä, mikä vastaa yhteensä 16,9 miljoonaa euroa
Keski-Suomen suurimmat kakkukahvit Osuuskauppa Keskimaan 110-vuotisjuhlan kunniaksi6.5.2025 12:20:00 EEST | Tiedote
Osuuskauppa Keskimaa viettää tänä vuonna 110-vuotisjuhlavuottaan. Keskimaan toimipaikoissa järjestetään juhlavuoden kunniaksi Keski-Suomen suurimmat kakkukahvit keskiviikkona 7.5. klo 10–18. Juhlakahvitukseen on valmistettu yli 60 000 kakkupalaa Elosen leipomolla Jämsässä. Kakkukahvit tarjoillaan kaikissa Keskimaan Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Mestarin Herkussa.
Keskimaa parantaa ruoan pikakuljetuksia Jyväskylässä – yhteistyö Woltin kanssa alkaa, ruokarobotit muuttavat Tourulasta Kuokkalaan6.5.2025 09:25:00 EEST | Tiedote
Osuuskauppa Keskimaa aloittaa yhteistyön Woltin kanssa tehostaakseen ruoan pikakuljetuksia Jyväskylän alueella. Pikatoimitukset Woltin kautta hoidetaan Mestarin Herkusta, ja toimitusalue kattaa noin viiden kilometrin säteen Jyväskylän keskustasta. Samanaikaisesti kuljetusrobotit siirtyvät S-market Tourulasta S-market Kuokkalaan.
Osuuskauppa Keskimaan liikevaihto lähes edellisvuoden tasolla – tuloksessa jäätiin viime vuodesta28.4.2025 10:23:42 EEST | Tiedote
Osuuskauppa Keskimaan tammi-maaliskuun liikevaihto oli 173,9 miljoonaa euroa, jossa oli laskua viime vuoteen 0,5 prosenttia. Vuoden ensimmäisellä neljänneksellä parhaiten pärjäsi päivittäistavarakauppa, jossa liikevaihto kasvoi hieman, vaikka pääsiäiskauppa sijoittui tänä vuonna huhtikuulle.
Prisma Keljon mittava uudistus alkaa – laajennusta, energiatehokkuutta ja parempaa asiakaskokemusta24.4.2025 09:52:00 EEST | Tiedote
Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Prisma Keljossa mittavan myymäläuudistuksen. Uudistustyöt alkavat vuokralaistilojen muutoksilla toukokuussa ja myymälän osalta heinäkuussa. Myymäläuudistuksen on määrä valmistua joulukuun alkuun mennessä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme