Sokos Hotelleille Vuoden hotellibrändi -tunnustus kansainvälisessä brändikisassa.
Tämän vuoden palkintogaala järjestettiin 3.11. kuninkaallisissa puitteissa Lontoon Kensingtonin palatsissa, jossa Sokos Hotellien palkinnon vastaanottivat SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupan kaupallinen johtaja Nina Nieminen sekä konsepti- ja kehitysjohtaja Jaana Matikainen.
Brand of the Year -tittelin voittajat valitaan yleisöäänestyksen, kuluttajatutkimuksen ja tuomareiden arvioinnin pohjalta. Palkinnot jaetaan maittain, maanosittain ja maailmanlaajuisesti. Tänä vuonna ehdokkaina oli yhteensä 3500 brändiä 45 maasta, 206 palkittiin. Sokos Hotels palkittiin kansallisella tasolla ja on ainoa tunnustuksen saanut suomalainen hotellibrändi.
Asiakkaiden onnellistaminen brändinrakennuksen ytimessä
”Tunnustus tuntuu todella arvokkaalta. Sokos Hotels -brändiä on rakennettu niin markkinoinnin, viestinnän, palvelumuotoilun kuin laadun varmistamisen keinoin pitkäjänteisesti jo kohta 50 vuotta. Sokos Hotels -brändi näkyy kuitenkin parhaiten henkilökunnassamme, sillä brändi on yhtä kuin siellä työskentelevät ihmiset. Onnellistamismissiomme myötä henkilökuntamme tuottaa unohtumattomia asiakaskokemuksia vieraillemme joka päivä”, kertoo markkinointijohtaja Outi Vitie ylpeänä.
Sokos Hotelleissa onnellistamisen ydintä on asiakkaiden toiveiden täyttäminen ja odotusten ylittäminen. Henkilökuntaa myös palkitaan onnellistamisteoista kuukausittain.
Suomen vastuullisin hotelliketju
”Asiakkaamme kokevat suomalaisen hotelliketjun luotettavana, vastuullisena ja turvallisena. Seikkoja, joita nykyisessä maailmantilanteessa ja pandemian jälkimainingeissa arvostetaan erityisen paljon”, Outi Vitie kuvailee.
Vastuullisuustyö on Sokos Hotelleissa jatkuvaa tekemistä. Muun muassa ruokahävikin vähentämiseen on panostettu vuosia ja energiatehokkuutta parannettu koko ajan. Ketju on tarjonnut vuodesta 2021 lähtien asiakkailleen mahdollisuuden hyvittää yöpymisensä hiilijalanjälki. Lisäksi se on sitoutunut S-ryhmän tavoitteeseen olla hiilinegatiivinen yritys vuoteen 2025 mennessä. Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus.
”Niin nyt saatu Brand of the Year -palkinto kuin useat vuosien varrella saamamme kotimaiset tunnustukset kannustavat meitä jatkamaan hyvää ja vastuullista työtä henkilökuntamme ja asiakkaidemme eteen”, Vitie jatkaa.
Sokos Hotels on valittu Suomen arvostetuimmaksi (Brändien arvostus 2022, Kauppalehti ja Taloustutkimus), Suomen luotetuimmaksi (Valitut Palat) ja Suomen vastuullisimmaksi (Sustainable Brand Index) hotelliketjuksi jo useana vuonna peräkkäin.
Lisätietoja: Outi Vitie, markkinointijohtaja, Sokos Hotels, outi.vitie@sok.fi, puh. 010 768 2733
Sokos Hotels -ketjun brändinrakentamisen kulmakivet
Vuosi 1974: Sokos Hotels -ketju perustettiin. Ketjuttamisella pyrittiin ennen kaikkea markkinoinnin tehostamiseen ja tasalaatuisiin palveluihin.
1980-luku: S-Etukortti lanseerattiin. Omistaja-asiakkaille haluttiin tarjota kaikissa S-ryhmän toimipaikoissa, myös hotelleissa, parhaat edut ja hinnat.
2000-luvun alku: Lapsiasiakkaat saivat oman hotellikaverin, Onni Oravan.
2010-luku: Sosiaalinen media ja vaikuttajaviestintä muuttivat matkailumarkkinointia. Palvelusta tuli kaikkein tärkein kilpailukeino.
2012–2013: Suuri brändiuudistus. Sokos Hotels -ketju jakaantui eri hotellityyppeihin ollakseen yksilöllinen monille. Asiakkaat saavat nyt valita majoittuvatko elämäniloisessa Break-, yksilöllisessä Solo- vai sydämellisesti suomalaisessa Original-hotellissa. Vuonna 2022 syntyi neljäs hotellityyppi Heymo by Sokos Hotels.
Vuosi 2018: Missioksi asiakkaiden onnellistaminen.Henkilökunnalle annettiin vastuu ja vapaus onnellistaa asiakkaita. Onnellistaminen on nostanut ketjun asiakastyytyväisyyden huipputasolle ja vaikuttanut myös työtyytyväisyyteen merkittävästi.
Voittoa tavoittelematon The World Branding Forum -järjestö on keskittynyt brändistandardien kehittämiseen. The World Branding Awards on järjestön tärkein kilpailu. https://awards.brandingforum.org
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Outi Vitie, markkinointijohtaja, Sokos Hotels
Puh. 010 768 2733, s-posti outi.vitie@sok.fi
Outi VitiemarkkinointijohtajaSokos Hotels
outi.vitie@sok.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Sokos Hotels
Sokos Hotels on 46 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun neljä eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin. Uusimmassa hotellityypissä, Heymossa maksat vain siitä, mitä kulloinkin tarvitset. Ensimmäinen Heymo-hotelli avautui keväällä 2022 Espooseen.
Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi, arvostetuimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi monena vuotena peräkkäin, myös vuonna 2022. Ketjun hotelleja on Suomessa ja Tallinnassa, Virossa. Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
ABC-asemille uuden aikakauden pikakassoja – ravintola- ja marketostokset helposti ja nopeasti samalta kassalta12.9.2024 09:36:33 EEST | Tiedote
ABC Liikennemyymälät sujuvoittavat tien päällä liikkuvien taukoja testaamalla pikakassoja, jotka yhdistävät asioinnin ravintolassa ja marketissa. Toteutus on ensimmäinen laatuaan Suomessa ja merkittävä askel ketjun digimatkalla.
Uuteen kotimaiseen innovaatioon pohjautuva, arjessa helppo kalatuote ui S-ryhmän kauppoihin3.9.2024 11:00:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale ja Alepa) kylmähyllyille on ilmestynyt uusi kalatalouden sivuvirtoja hyödyntävä kalatuote. Kotimaista Nyhtökirjolohi on valmistettu Suomessa kasvatetusta kirjolohesta ja siinä hyödynnetään kaikki kirjolohen fileoinnissa syntyvät ruokaisat ja ravintorikkaat kylkipalat, jotka tyypillisesti jäävät kalasta hyödyntämättä. Nyhtökirjolohen valmistukseen käytetty teknologia on maailmassa ainoa laatuaan.
Bonus juhlii kolmekymppisiään – asiakasomistajille on maksettu jo yli kahdeksan miljardia euroa27.8.2024 09:02:27 EEST | Tiedote
S-ryhmän asiakasomistajille on maksettu kolmen vuosikymmenen aikana yhteensä yli 8 miljardia euroa Bonusta ja muita rahana maksettavia etuja. Bonusten määrän moninkertaistuminen kertoo asiakasomistajuuden suosion kasvusta: Bonusta maksetaan nyt joka kuukausi enemmän kuin alkuvaiheessa koko vuoden aikana. Myös asiakastyytyväisyys NPS-tutkimuksessa on noussut ennätyskorkeaksi. Uudistuksia toimivaan konseptiin tehdään harkitusti ja aikaa seuraten.
S-ryhmän liiketulos edellisvuoden tasolla – vahvat investoinnit kotimaahan ja palveluihin jatkuivat27.8.2024 08:45:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän tammi–kesäkuun liiketuloksen taustalla oli asiakasmäärien ja myynnin kasvu sekä hyvä vire etenkin marketkaupassa ja S-Pankissa. Päivittäistavarakaupan myynti oli edelleen muuta markkinaa vahvempaa, ja verkkokaupoissa otettiin kasvuloikka. Bonusta maksettiin asiakasomistajille enemmän kuin koskaan aiemmin ensimmäisellä vuosipuoliskolla.
Sokos tutki: valtaosa kauneudenhoidon palveluita käyttävistä valitsee palveluntarjoajan tutun tekijän perusteella26.8.2024 07:45:00 EEST | Tiedote
Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen mukaan 40 prosenttia kauneudenhoidon palveluita hyödyntävistä vastaajista kokee, että ennalta tuttu ja varmaa jälkeä tekevä ammattilainen on tärkein kriteeri sopivaa palveluntarjoajaa valitessa. Tekijän tuttuus on erityisen tärkeää 55–74-vuotiaille kuluttajille. Nuoremmat kuluttajat valitsevat palveluntarjoajan yleensä ympäristöstä kuultujen suositusten perusteella.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme