Hydzone Oy

Otsonivesitekniikka mahdollistaa miljoonasäästöt, parantaa tulehduspotilaiden hoidon ennustetta ja tuo helpotusta hoitajapulaan

Vuodenvaihteessa toimintansa aloittaneet hyvinvointinalueet voisivat säästää vähintään kymmeniä miljoonia euroja hyödyntämällä otsonivesitekniikkaa. Otsonivesitekniikan avulla hoidon vaste nopeutuu, ja potilaan ennuste paranee. Näin myös hoitajapula helpottaa. Välilliset säästöt esimerkiksi pitkäaikaisosastojen, haastavien virtsatietulehdusten vähentymisen kautta nousevat kymmeniin miljooniin vuodessa.

Vuonna 2019 pitkäaikaishoidon ulkopuolisten infektiosairauksien laskennalliset hoitokulut olivat 162 miljoonaa euroa. Hankalahoitoiset sairaudet sitovat myös runsaasti hoitohenkilökuntaa. Virtsatulehdusten hoidon lisäksi otsonivesi auttaa esimerkiksi vaikeiden palovammojen hoidossa. Ihonsiirtoa vaativan palovamman parantaminen ilman leikkausta on mahdollista monissa toisen ja kolmannen luokan palovammoissa, jolloin leikkaussalikapasiteettia voidaan kohdentaa muuhun.

Investointi maksaa itsensä takaisin päivissä

”Välittömän hyödyt ovat hoidon nopeus, alhaiset kustannukset per hoidettava, parempi hoitotulos ja nopea kuntoutuminen toimintakykyiseksi. Esimerkiksi infektio-osastolla yhden sairausvuorokauden todellinen hinta TAYS:in piirissä on 700 euroa, joten investointi maksaa itsensä takaisin päivissä”, Hydzone Oy:n Mikko Mantere summaa.

”Olemme nähneet tapauksia, joissa pitkäkestoiset, kuuden perättäisen antibioottikuurin moniresistentit virtsatietulehdukset on saatu kuriin kolmella huuhtelukerralla”. Hoitajavajeen kasvaessa pitkäaikaishoidon hoitomenetelmillä on merkitystä, antibioottiresistenttien virtsatietulehdusten vähentäminen näkyy paitsi potilaiden yleiskunnossa niin myös hoitajien työn rasittavuudessa.

Bakteerit eivät voi kehittää otsonivedelle resistenssiä

Otsoniveden sisältämä otsoni hajoaa itsestään takaisin hapeksi (O2) noin 15 minuutissa. Otsonivesi on erittäin vaikuttavaa tulehduksiin jo 1 ppm pitoisena. Koska otsonivesi on täysin kemikaalijäämätön, bakteerit eivät voi kehittää sille resistenssiä.

Otsonivesi on vastuullinen valinta, joka säästää ympäristöä kemikaalikuormilta. Samalla otsonivesi tarjoaa erittäin edullisen vaihtoehdon vaikeisiin tapauksiin. ”Juuri ennen joulua otsonivedellä hoidettiin palovamma, jonka lääkäri oli arvioinut vaativan ihonsiirtoa”, Mantere kertoo. Hoidon kustannukset otsoniveden osalta jäivät alle viiteen euroon, kun ihonsiirto kaikkineen olisi maksanut noin 20.000 euroa. ”Nyt potilas on jo takaisin työelämässä ja veroja maksamassa”, Mantere iloitsee.

Otsonivesi ei sovellu autoimmuunisairauksien hoitoon, mutta monessa muussa sovelluksessa sille on käyttöä: ”Myös parodontiitin hoito ja esimerkiksi astmaatikkojen suun tulehdusten hoito, diabeetikkojen jalkahaavojen hoito, tulehdushaavojen hoito ja huuliherpeksen hoito tulevat oleellisesti muuttumaan otsoniveden avulla”, Hydzone Oy:n Mikko Mantere toteaa.

Lähteet:

- THL Petri Matveinen, infektiosairauksien suorat kustannukset
- Synlab Oy, otsonivesi tuhosi 60 sek kontaktiajassa 99,98 % Staphylococcus aureus (S. aureus) ja 30 sek kontaktiajassa Escheria coli (E. coli) bakteerit.

HUOM! Halutessanne voimme järjestää teille kuvissa esiintyvän palovammapotilaan haastattelun.

Kuvan palovammapotilas välttyi ihonsiirrolta otsonivesihoiton avulla.
Lataa
Lääkäri arvioi aluksi, että tämä palovamma vaatisi laajan ihonsiirron.

Hydzone Oy
Tiirasaarentie 14 A 4

+358 40 580 1 580https://hydzone.com/

Hydzone Oy on suomalainen otsonivesitekniikkaan keskittyvä yritys, jonka intohimona on turvata tuleville sukupolville parempi maailma. Ympäristön kemikaalikuormitus ja patogeenien vahvistuminen vaativat toimia aivan samalla tavalla kuin ilmastonmuutos. Hydzone on turvallinen edelläkävijä turvallisessa ja ympäristöystävällisessä otsonivesitekniikassa.